Bathtubs Over Broadway (2018)

Documentaire / Komedie

geregisseerd door Dava Whisenant
met Martin Short, Chita Rivera en David Letterman

Steve Young, jarenlang de ghostwriter van de grappen die David Letterman in zijn Late Show maakte, ontwikkelde een heerlijke obsessie voor wat hij een verborgen, mysterieuze wereld van de showbusiness noemt: de industriële musicals die bedrijven als McDonald's, Ford en Xerox in de jaren zestig en zeventig 'alleen voor intern gebruik' lieten maken. Professionele musicals over kopieerapparaten, airconditioners en nieuwe generaties wc's, ter meerdere eer en glorie van het product. Young duikt in de geschiedenis, spoort componisten en zangers op, en ontdekt op zolders en in kelders verloren gewaande schatten.

avatar van Roowland
Een docu over een totaal willekeurige man met een hobby. Wordt niet duidelijk wat hem fascineert aan de industrial musicals. De grap is na 5 minuten gemaakt en herhaalt zich daarna nog 50 keer. Toen er nog een clichématig tranensausje over werd gegooid moest ik een klein beetje kotsen in mijn mond.