Polar (2019)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Jonas Åkerlund
met Mads Mikkelsen, Vanessa Hudgens en Katheryn Winnick

Duncan Vizla is 's werelds nummer 1 huurmoordenaar. Hij wordt echter een jaartje ouder en besluit dat het tijd is om te stoppen. Dit wordt door zijn opdrachtgevers gezien als een groot gevaar en ze huren enkele jongere, snellere moordenaars in om Vizla uit te schakelen.

avatar van JacoBaco
3,0* is officieel een 6, maar voor mij ook vaak een 6,5. In dit geval een 6,5 voor Polar
2,5* is voor mij een onvoldoende

avatar van Kondoro0614
Met halve sterren rekenen kun je niet echt met zo'n systeem. Ik hanteer gewoon wat scholen ook doen. Alles onder de .5 word naar beneden gerekend (3*) en alles boven en de .5 zelf naar boven (3.5*). Voor ieder is dst natuurlijk anders.

avatar van Left4Dead
Martijnnn schreef:

Nou kap dan eens met omrekenen naar een 1 t/m 10 systeem. Als ze dat hier wouden hadden ze toch wel voor dat systeem gekozen.

Ja dan heb je natuurlijk een probleem! Hoe anders dan?
Kom dan in ieder geval met een betere "omrekenformule" of iets dergelijk.
ikzelf vind het heel vaak lastig om hier een beoordeling te geven met maar 5**.

avatar van john mcclane 2
Het misplaatste gevoel voor humor in het deel van de eerste helft , maakt al gauw plaats voor het wat beter actie , met hier en daar wat gore , en lekkere overdreven schiet scenes .
Die humor hadden ze weg kunnen laten , want het is was totaal onnodig in een R rated film , met Mads als oude huurmoordenaar . En opmerkelijk gecaste mat Lucas, als bad Guy .rare keuze maar het werkt .
“ mr bluth,,,,o dear “
Dat samen is al genoeg , voor een prima actie film .

Verder moet je dit eigenlijk totaal niet serieus nemen , ik weet niet of iemand bekend is met het YouTube fenomeen movie Sins?
Dat houd in dat elke onlogische actie die een film neemt , een punt voor een movie sin (fout ) krijgt ,
En die worden hier wel heel erg vaak gemaakt .

Toch wel een voldoende waard , lekkere simpele triphop beat soundtrack eronder .
Wat gore , gekke humor , top hoofdrolspeler . Toch wel een dikke drie ! 3*

avatar van james_cameron
Regisseur Jonas Åkerlund was ooit verantwoordelijk voor de innovatieve videoclip van The Prodigy's Smack My Bitch Up. Geniaal, daar niet van, maar die stijl leent zich niet bepaald voor een aktiefilm als Polar. De drukke, overdreven montage gaat al snel tegenstaan, helemaal omdat de meeste personages volstrekt cartoonesk zijn en het expliciete geweld onnodig bot in beeld wordt gebracht. Ik houd best van bloederige toestanden, maar hier slaat het snel dood (!). Reddende engel is Mads Mikkelsen, die zich waardig door het dunne materiaal worstelt, maar ook hij kan uiteindelijk weinig met de karige dialogen en het flinterdunne script.