Polar (2019)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Jonas Åkerlund
met Mads Mikkelsen, Vanessa Hudgens en Katheryn Winnick

Duncan Vizla is 's werelds nummer 1 huurmoordenaar. Hij wordt echter een jaartje ouder en besluit dat het tijd is om te stoppen. Dit wordt door zijn opdrachtgevers gezien als een groot gevaar en ze huren enkele jongere, snellere moordenaars in om Vizla uit te schakelen.

avatar van JacoBaco
3,0* is officieel een 6, maar voor mij ook vaak een 6,5. In dit geval een 6,5 voor Polar
2,5* is voor mij een onvoldoende

avatar van Kondoro0614
Met halve sterren rekenen kun je niet echt met zo'n systeem. Ik hanteer gewoon wat scholen ook doen. Alles onder de .5 word naar beneden gerekend (3*) en alles boven en de .5 zelf naar boven (3.5*). Voor ieder is dst natuurlijk anders.

avatar van Left4Dead
Martijnnn schreef:

Nou kap dan eens met omrekenen naar een 1 t/m 10 systeem. Als ze dat hier wouden hadden ze toch wel voor dat systeem gekozen.

Ja dan heb je natuurlijk een probleem! Hoe anders dan?
Kom dan in ieder geval met een betere "omrekenformule" of iets dergelijk.
ikzelf vind het heel vaak lastig om hier een beoordeling te geven met maar 5**.

avatar van john mcclane 2
Het misplaatste gevoel voor humor in het deel van de eerste helft , maakt al gauw plaats voor het wat beter actie , met hier en daar wat gore , en lekkere overdreven schiet scenes .
Die humor hadden ze weg kunnen laten , want het is was totaal onnodig in een R rated film , met Mads als oude huurmoordenaar . En opmerkelijk gecaste mat Lucas, als bad Guy .rare keuze maar het werkt .
“ mr bluth,,,,o dear “
Dat samen is al genoeg , voor een prima actie film .

Verder moet je dit eigenlijk totaal niet serieus nemen , ik weet niet of iemand bekend is met het YouTube fenomeen movie Sins?
Dat houd in dat elke onlogische actie die een film neemt , een punt voor een movie sin (fout ) krijgt ,
En die worden hier wel heel erg vaak gemaakt .

Toch wel een voldoende waard , lekkere simpele triphop beat soundtrack eronder .
Wat gore , gekke humor , top hoofdrolspeler . Toch wel een dikke drie ! 3*

avatar van james_cameron
Regisseur Jonas Åkerlund was ooit verantwoordelijk voor de innovatieve videoclip van The Prodigy's Smack My Bitch Up. Geniaal, daar niet van, maar die stijl leent zich niet bepaald voor een aktiefilm als Polar. De drukke, overdreven montage gaat al snel tegenstaan, helemaal omdat de meeste personages volstrekt cartoonesk zijn en het expliciete geweld onnodig bot in beeld wordt gebracht. Ik houd best van bloederige toestanden, maar hier slaat het snel dood (!). Reddende engel is Mads Mikkelsen, die zich waardig door het dunne materiaal worstelt, maar ook hij kan uiteindelijk weinig met de karige dialogen en het flinterdunne script.

avatar van Corcicus
Seks en geweld is waar het om draait in deze erg blitse en gruwelijk grafische actiefilm. Het tempo is razendsnel, de humor mocht er zijn en de personages zijn stuk voor stuk excentrieke karikaturen. De montage is hyperkinetisch en de protagonist harder dan een noot om te kraken.

De hele film lijkt zich af te spelen in een soort alternatief universum waar alle wetten van de fysica getart worden. Het verhaal is splinterdun en absurdistisch, maar het entertainmentgehalte gaat door het dak!

Heb mij wel vermaakt met deze film en vond Mikkelsen zeer prettig spelen.
Een groot gedeelte van de film vond ik een heerlijke sfeer hebben, maar de laatste 30min waren wat over de top qua actie waardoor het wat ongeloofwaardig werd.

Zwolle84
Jammer. Ik hoopte op een soort John Wick, maar dit komt totaal niet in de buurt. Flauw, flashy filmpje dat me eigenlijk geen moment wist te boeien.

avatar van parcivalis
Geweldsorgie uit de Hollywood moord & doodslag-stal die maar geen tongue in cheek wil krijgen. Voor liefhebbers van veel bloederige kills.

avatar van IH88
“Try not to be scared…”

Kleurrijk actiespektakel. Het begin met Johnny Knoxville zet al gelijk de toon, en voor subtiliteit of politieke correctheid is geen plaats. Ik heb me er in ieder geval goed mee vermaakt, en Mads Mikkelsen heeft daar een groot aandeel in.

Met zijn charisma en acteerwerk weet hij nog heel wat te maken van een eendimensionale rol. Ook Hudgens doet het goed, en vooral de laatste scene tussen haar en Mikkelsen maakt indruk. Het ene moment is Polar een pretentieloos actiespektakel, maar het andere moment probeert de regisseur er ook nog een oprecht en tragisch subplotje in te verwerken. Dat Mikkelsen en Hudgens ervoor zorgen dat dit werkt is bijna Oscarwaardig.

Hele toffe film! Niet verwacht!

avatar van Noodless
Geweldige wraakfilm met zowat alles erop en eraan. Lekker bruut, mooie locaties, kleurrijke personages, wat bloot, goed acteerwerk, goed tempo, heerlijke actiescènes en een waanzinnige Matt Lucas die totaal geen medelijden kent wat zich uit in een bloederige marteling.
Het wraakverhaaltje is simpel, maar wel boeiend tot het einde en heeft uiteindelijk ook een leuke plottoevoeging. Heerlijke pulp ! 8/10

Prachtige, weliswaar gewelddadige, wraakfilm.
Mads Mikkelsen in topvorm, maar ook de andere leden van de cast zijn puik.
Er komen nogal wat eigenaardige figuren in opdraven maar dat maakt de film des te beter.
Ondanks het vele geweld, heb ik toch wel plezier beleefd aan deze film, er zit een soort humor in dat ik wel kan appreciëren.
Prachtige locaties en bijgevolg ook prachtige beelden.
Let op de cameo ook van oudgediende Richard Dreyfuss.

avatar van Daan258
Gaaf

Eindelijk is echt een goede Netflix Original.
Van begin tot eind ontzettend genoten.
Misschien is het verhaal niet van hoog niveau maar de actie zeker wel en dat maakt gelijk een hele hoop goed. Lekkere hard, grof en veel bloed. Mads Mikkelsen is daarnaast natuurlijk heel tof om te zien spelen en weet het ook zeer goed te doen. Ook heeft het verhaal een klein soort van verassing tegen het eind aan.
Echt super van genoten en beter dan verwacht.

Een dikke 3,5*

avatar van DjFrankie
Wie gaat deze film nog verslaan dit jaar. Supergave film perfect in mijn straatje. Lang geleden dat ik nog zo heb genoten van een film.

avatar van grid8400
Wat een heerlijk over the top onzin pulp film!! Totaal niet verwacht, en keek heerlijk weg.

Lekker bot en lomp. Film komt een beetje traag op gang, maar na een half uurtje schakelen we snel door naar een versnelling die prettig aan doet. Lekker filmpje voor de doordeweekse avond.

Pfff, geen spanning diepgang en verhaal. De acteer prestaties zijn ook heel mager. Puber filmpje, voor ps gamers.

avatar van karilem
Bijzondere film

Heerlijk filmpje. Kijkt lekker makkelijk weg.

avatar van Lovelyboy
Onder het mom van: oké dan! Overduidelijk gebaseerd op een strip en hier zit duidelijk een deel 2 in.

Aparte film met twee gezichten, waarvan de ene wel aanslaat, de andere niet. Waar Mad Mikkelsen, een genot om naar te kijken wat mij betreft, een bijzonder zwijgend en timide persoon inclusief zijn leefstijl en waar hij woont neerzet, betreft Lucas en zijn hitsquad louter drukte, idioterie en aanstellerij. Waar dat wellicht angstaanjagend en eng moet overkomen is het slechts hier en daar grappig, de aanstellerij van Lucas in het bijzonder. Het is grappig maar die dikke kwal, want dat is hij in de film, weet nooit echt eng te worden. En dat is ook meteen het zwakke punt van de film, de overdreven doenerij van Lucas en zijn squad is net wat té. En daardoor is eigenlijk alleen sobere Mikkelsen interessant en boeiend om naar te kijken. Aardig twist nog op het einde met Hughens.

Aardig film, leuk vermaak, flink wat grof geweld en grappige cameo's van Dreyfuss en Knoxville. Benieuwd wat ze eventueel met een deel 2 doen. MM overtuigd wel als zwijgzame huurmoordenaar maar ik hoop dat ze dan iets meer overtuigen met het uitzoeken van bad guy en handlangers.

Erg leuk.

De vergelijking met John Wick is ergens wel te begrijpen, Polar leeft in een soortgelijke wereld, maar de uitwerking is compleet anders. Waar John Wick nog enige stijl en serieux poogt aan te houden, is Polar vooral maf en over-the-top. Veel meer mijn ding.

Åkerlund brengt het er ook best vanaf, al moet gezegd dat hij het geen 2 volle uren vol weet te houden. Het tweede uur is net wat braver, terwijl ik net op een compleet spetterende finale zat te wachten. Heeft allicht ook wat te maken met het zijplotje van Hudgens, had er wat mij betreft volledig uit gemogen.

Een paar geinige bad guys, grotesque geweld, zwarte humor. Het doet mij wat denken aan de actiefilms die een jaar of 15 geleden hip waren (type Shoot em Up, Running Scared, Domino enzo). Åkerlund komt dicht in de buurt, maar uiteindelijk mist het toch nog paar momenten die er écht over gaan. 15 jaar laten is dit misschien net iets te braaf en verwacht geworden.

Maar aangezien er een nijpend gebrek is aan dit soort films, ga ik er niet te veel over klagen. Erg amusant, doe maar een tweede deel. Misschien met een regisseur die er nog nét wat beter geschikt voor is.

avatar van Filmkriebel
Erg slecht. Nochtans beloofde de trailer wel wat. Ja, het eerste waar je aan moet denken is de schietgrage John Wick maar misschien ergens ook het stripachtige van Sin City. Zo heeft Polar ook zijn yellow bastard figuur en diens knokploeg zijn ook vrij gekleurde figuren. Nu, Polar kan op geen enkel moment aan deze films tippen door de rommeligheid waarmee alles is opgezet. Action packed zoals John Wick wordt het ook nooit en alle pogingen tot dramatisering (met flitsende flashbacks) falen, ondanks men toch een hoop tijd steekt in het saaie personage van Vanessa Hudgens. Daardoor sleept het aan tot vervelens toe. Tijdens één van de actiescènes komt ook nog een karakter uit het luchtledige vallen waarvan je toch denkt hoe zoiets nou kan . Enkel op het einde gaan de remmen los in een corridor maar had liever wat meer van dat gezien. Nu is het een flauw aftreksel geworden van wat het zou moeten zijn.

avatar van Spartaan1986
Goed gespeeld en behoorlijk veel geweld en bloed, maar de constante wisseling van toon werkte voor mij niet echt. Komedie, Actie, thriller, drama. Ik zou niet weten welk genre het meest van toepassing is. Een soort parodie op John Wick, vermakelijk maar erg onsamenhangend.

avatar van hader
Een erg vermakelijke film. Mads Mikkelsen speelt echt een goede rol als ijskoude huurmoordenaar kort voor zijn pensioen. Vond het echt afknapper dat ze voor de rol van baas voor Matt Lucas (Little Britain) hebben gekozen. Dat maakte zijn rol echt belachelijk. Heb eerst een andere film gezien, en besefte dat Polar een prequel was. Het verhaal is hetzelfde. Een vrouw verongelukt tijdens een sneeuwscooter reis.Hij (de huurmoordenaar) neemt haar in huis in zijn afgelegen hut in het noorden om op te knappen. Ik kan die film niet meer terug vinden wat ik vreemd vindt.

avatar van The Brain
Een film die even moet warmdraaien. De stijl van de openingscene roept nogal vraagtekens op. Er is gelijk sex en geweld in beeld en een stel "Kick-Ass" gelijkende figuren in een comic, strip achtige montage. Niet erg origineel dus. Daarbij voelt het allemaal erg gekunsteld, overdreven en geforceerd aan. De film krijgt met de introductie van Mad Mikkelsen een wending naar een ander soort genre, dat van actie en wraak. Hij speelt een rol naar een bekend recept die we ook zo vaak zien van Liam Neeson: de weinig spraakzame wraakengel. Mikkelsen steekt hier Neeson naar de kroon en zet een puike figuur neer.
De mix van zwartgallige humor, sex en expliciet geweld begint te werken. De maffe figuren zijn steeds meer op hun plaats en zeker "little britian" Mat Lucas verdient een pluim voor zijn rol als badguy. De film neemt je naar het einde toe steeds meer in zijn greep met nog een heel kleine plotwending aan het eind die de mogelijkheid biedt voor een vervolg. Van mij mag die er komen, want ik heb me uiteindelijk prima vermaakt met deze.