En Affære (2018)

Noorwegen
Drama / Thriller

geregisseerd door Henrik Martin Dahlsbakken
met Andrea Bræin Hovig, Tarjei Sandvik Moe en Anneke von der Lippe

Anita is in de veertig, heeft een weinig sprankelend huwelijk en start op een nieuwe school als gymdocente. Als ze het gevoel krijgt dat ze wordt achtervolgd, ontdekt ze dat een van haar leerlingen geobsedeerd is door haar. Ze raakt verstrikt in een affaire met hem, maar de jongen is nog maar 16 jaar oud.

• Vanaf 22 augustus in de bioscoop

Vanaf 6 juni in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Een gymnastieklerares, die in haar kinderloze huwelijk op een dood spoor is beland, krijgt onverwacht een seksueel avontuurtje met een van haar leerlingen in de schoot geworpen.
Wat een bijtend drama met een “Fatal Attraction”-twist had kunnen zijn, blijft naar mijn mening helaas hangen in de goede bedoelingen. Het scenario blijft teveel aan de oppervlakte en zo en nu dan wordt de geloofwaardigheid van het verhaal op de proef gesteld, zeker wat betreft het weinig subtiele gedrag van de lerares.

Net als bij het enigszins vergelijkbare Lust och Fägring Stor (1995) is het veelbelovende eerste deel van de film een stuk beter dan het tweede deel.
Dat alles laat onverlet dat Andrea Bræin Hovig een dermate stevige hoofdrol neerzet, dat zij in haar eentje de film van de ondergang redt.