Head Full of Honey (2018)

Duitsland / Verenigde Staten
Drama / Komedie

geregisseerd door Til Schweiger
met Nick Nolte, Matt Dillon en Emily Mortimer

Een man is weduwnaar geworden na een huwelijk van 50 jaar en lijdt tegenwoordig aan de ziekte van Alzheimer. Zijn in Amerika geboren zoon woont in Groot-Brittannië met zijn gezin. De grootvader besluit nog een laatste road trip met zijn kleindochter te ondernemen. Tijdens hun reis, met bestemming Venetië, sukkelt de grootvader steeds meer met zijn gezondheid.

Oei, dat IMDb-gemiddelde...

kappeuter lol 2,9 trailer was oke vond ik

Inderdaad merkwaardige score op IMDB.....maar ik ga hem toch bekijken .heb er een goed gevoel over.

avatar van Brabants
139 minuten speelduur en zo'n score imdb. Dat vind ik nogal riskant. haha

avatar van Seam
Die lage stemmen zijn waarschijnlijk omdat het een shot voor shot remake van het origineel is?

Wanneer ik dan lees "Regisseur: Till Schweiger" sla ik deze over.
Schweiger staat in Duitsland bekend om zijn extreem linkse ideeën..

avatar van Bammetje
pmaj663399 schreef:
Wanneer ik dan lees "Regisseur: Till Schweiger" sla ik deze over.
Schweiger staat in Duitsland bekend om zijn extreem linkse ideeën..

Misschien zou je de film eerst zelf moeten bekijken voordat je deze afserveert enkel vanwege een vage notie over extreem linkse ideeën.

Nick Nolte schittert en overtuigd zeker en heeft een pracht rol te pakken als dementerende opa in deze
" Head full of Honey". Een ontroerende en mooie film. Jammer alleen dat reggisseur Til Schweiger er voor gekozen heeft om kolderieke momenten toe te voegen aan de film. Hierdoor verliest " Head full of Honey" een hoop geloofwaardigheid en slaat het soms de plank mis. En dat is zonde. Het meisje wat de dochter neerzet vond ik eveneens niet altijd even sterk overkomen. Er zijn talentvollere kinder sterretjes in Amerika. Al met al wel een voldoende dankzij een sterke Nolte. 3*

Prachtige film over het feitelijk trieste aftakelingsproces door Alzheimer, maar door de continue aanwezige humor blijft dit drama twee uur lang in evenwicht. Gewoon mooi, bij vlagen ontroerend en vooral erg grappig. Lachen met en relativeren van je ellende en toch proberen te genieten van het leven lijkt de boodschap van regisseur Schweiger, en dat werkt. Wel iets te lang en volgestopt met allerlei niets toevoegende liedjes. Nolte is hier op zijn best, wellicht omdat hij mag samenspelen met zijn 66 jaar jongere dochter(die nog een hoop kan leren qua acteren) en hier, na The Deep, ruim veertig jaar na dato herenigd wordt met Bisset. Een tragikomedie die aankomt. Te bizar voor woorden dat deze prent op IMDB tot dusverre zo laag scoort.