Honig im Kopf (2014)

Duitsland

geregisseerd door Til Schweiger en Lars Gmehling
met Til Schweiger, Emma Schweiger en Dieter Hallervorden

De jonge Tilda houdt boven alles van haar opa Amandus. Wanneer hij echter steeds vergeetachtiger wordt en zelfs in zijn eigen huis een gevaar voor zichzelf begint te vormen moet Niko, de vader van Tilda en zoon van Amandus, een moeilijke beslissing nemen: een opname in een bejaardentehuis lijkt onvermijdelijk voor het op leeftijd zijnde hoofd van de familie. Maar de 11-jarige Tilda aanvaardt deze beslissing op geen enkele wijze en maakt duidelijk dat ook zij een stem heeft in haar opa's toekomst.

avatar van Scorpio11
Dieter Hallervorden speelt voor treffelijk.

Zou het een Amerikaanse film zijn dan zou Dieter Hallervorden voor gedragen zijn voor een oscar en zelfde geld voor het jonge meisje Emma Schweiger ja de dochter van Til Schweiger.

Malick
Vond het meer een komedie.

Ik heb Hallervorden als comedian nooit grappig gevonden. Hier vind ik hem geniaal! Een topprestatie!

Vandaag kijken voor de eerste keer, komt op de duitse sat 1 ..ben benieuwd ?

Was een mooie film, de dochter van Til Schweiger acteert zeer goed en Dieter Hallervorden speelde ook vrij goed .wordt overigens verfilmd met Til Schweiger als regisseur en Michael Douglas in de hoofdrol .

avatar van clubsport
Aandoenlijke film over de speciale band van een 11 jarig meisje en haar opa , beide spelen hun rollen erg goed maar ook de rest van de cast doet het uitstekend .
de trip is natuurlijk wat ongeloofwaardig maar wel heel leuk gedaan .