Cold Pursuit (2019)

Alternatieve titel: In Order of Disappearance

Verenigd Koninkrijk / Noorwegen / Canada / Verenigde Staten / Frankrijk / Duitsland
Actie / Drama

geregisseerd door Hans Petter Moland
met Liam Neeson, Tom Bateman en Emmy Rossum

Nels is een stille huisvader en een hardwerkende sneeuwploegbestuurder. Hij is van levensbelang voor een badplaats in de Rocky Mountains, omdat hij degene is die de winterwegen overzichtelijk houdt. Hij en zijn vrouw wonen in een comfortabele hut waar geen toeristen komen. De stad heeft hem zojuist de prijs voor de burger van het jaar toegekend. Maar Nels moet zijn rustige bergleven verlaten als zijn zoon wordt vermoord door een machtige drugsbaron. Nu hij niets meer te verliezen heeft, zint hij op wraak.

avatar van schumacher
Dit ben ik niet gewoon: een slechte film met Liam Neeson.
Op wat sloeg dit nu? Van den hak op den tak,foute cast, bij vlagen saai ook, acteren van sommige was tenenkrullend, ook heel rommelig allemaal en het einde was ook niet zo top vond ik.
Liam Neeson zelf vond ik deze keer ook zeer zwak acteren, net een opgestijfde dweil.
Ook de camera moves vond ik niet goed, ik stoorde me er wel wat aan.

bij de dood van zijn zoon: niks emotie , serieus? Bij beide niet, werkelijk noppes, schrijnend toch zoiets?

avatar van HarmJanStegenga
Na een paar scènes bekroop me het gevoel dit eerder gezien te hebben. Wist het voor 't zien van deze 'Cold Pursuit' niet, maar het werd al erg snel duidelijk dat dit gewoon bijna een letterlijke kopie is van 'Kraftidioten'. Zelfde regisseur aan het roer zelfs. Ben geen fan van dit soort goedkoop kopieergedrag, maar heb me nog redelijk vermaakt, ondanks dat het op alle fronten gewoon wat minder is.

Wel helemaal uitgekeken. Magere humor en slechte regie. Verhaallijn moeilijk te volgen. Uiteindelijk gaat (bijna) iedereen dood. 2 points.

avatar van james_cameron
Volstrekt overbodige engelstalige remake van het noorse Kraftidioten uit 2014, maar niet slecht gedaan. Het helpt dat Hans Petter Moland beide versies heeft geregisseerd; hierdoor is de droogkomische, zwaar onderkoelde toon van de films identiek. Liam Neeson is verder prima in de stoïcijnse hoofdrol en de cast om hem heen is eersteklas. Kortom, een aanrader voor mensen die een hekel hebben aan scandinavische talen. De rest kan beter het origineel gaan kijken. Die is toch wel iets sterker.

avatar van huiguh
Verwachte een serieuse wraakfilm, maar was meer een Coen-achtige komedie met harde scenes.
Prima popcorn film.

avatar van macrobody
Niks mis mee voor een avondje vermaak. Wel redelijk gewelddadig dus je bent gewaarschuwd.

avatar van André Borgeld
Lastig om verhaal te blijven volgen. En op het laatst was het helemaal bizar. Liam die het jongetje vergeet mee terug te nemen.

Beetje aparte wraakfilm. Brute geweld scenes afgewisseld met sarcasme en bizarre humor. Het geheel wordt hierdoor wel een stuk luchtiger.Nadeel is wel dat je niet de volledige speelduur (2 uur) op het puntje van je stoel zit van de spanning omdat de film zich zelf niet serieus neemt. Slotscene is hilarisch. 3*/3.5*

avatar van Left4Dead
Ik dacht meteen al dat ik zulks eerder had gezien. En al lezende hier krijg ik de info tot mij dat de regisseur het verhaal eerder uit de doeken heeft gedaan onder de noemer Kraftidioten. Niet meer dan drie** destijds voor het verhaal en uitvoering gegeven, zo'n vier jaar terug.

Dit lijkt op goedkoop scoren, Neeson in de rol zoals hij deed in de Taken trilogy met harde payback-actie. An sich niet eens echt verkeerd ware het niet dat er een vreselijke goedkope odor aan vast hangt in de vorm van een Engelse remake, en dan ook nog eens door dezelfde regisseur. Tja das tweemaal liften op één verhaal.

Maar heel erg slecht is het niet, keurige wraakfilm die binnen de lijnen blijft. Net als bij Kraftidioten wil de regisseur er een droog zwarte humorsausje overheen gieten alsof je aan een stuk Coen-gebroeders-prent vast zit. Helaas werkt het voor mij niet echt net als destijds bij Kraftidioten.

Maar het prentje kijkt aardig weg, kan ik Neeson toerekenen die zulke rollen tegenwoordig als broekzakje vestzakje weet te vertolken. Ook de rest van de cast doet het wel goed. Paar leuke shots/plaatjes worden op beeld geprojecteerd en vooral het landschap ziet er lekker hard uit. Geen klassebak maar een prettig wegkijkend werkje.

Ik ga voor 3,5** voor deze versie. Misschien toch maar weer eens Kraftidioten uit de kast trekken binnenkort.

avatar van Kondoro0614
Vrij standaard Neeson film. En ook een film die ik eigenlijk wel een beetje van hem verwacht had, gezien de genres. Iets waar hij echt goed in is en het nog steeds leuk weet te brengen, maar we hebben het langzamerhand ook wel een keer gezien. De film is vrij vlot en houd zich zeker niet in, Neeson gaat als een stoomtrein door de film heen en we beginnen al vrij vroeg met de actie waarvan ik toch dacht: “hoe redden ze zich zo door de film heen”. Ja, prima vermaakt maar meer ook niet. Vrij standaard Neeson prent, en we kennen er meer in deze setting van hem: kijkend naar Taken .

avatar van Alathir
Niet echt speciaal deze wraakfilm. Wel ok om eens te zien maar aanraden zou ik de film wel niet. Inhoudelijk heeft deze film ook gewoon weinig te bieden. Neeson is ook wel echt te oud voor dit soort films geworden.

avatar van Hans Gruber
Matige wraakfilm. Neeson was niet op zijn best. Hij heeft betere prestaties geleverd in dit genre o.a. met Taken 1,2 en 3. Misschien toch teveel dezelfde rollen gespeeld? Verhaal was ook niet onderhoudend. Heb hem afgekeken maar het einde sloeg echt nergens op. Krap aan 2 sterren.

avatar van Noodless
Na 10 tal minuten had ik door dat ik dit al eens gezien had en ja hoor...nl. de film Kraftidioten met dezelfde regisseur. Een overbodige remake dus die helemaal niks toevoegt. Vond het originele zelfs sfeervoller.
Liam Neeson op automatische piloot. 5/10

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Puike ploert.

Deze remake van het Scandinavische Kraftidioten is lang zo gek nog niet. Wie de originele misdaadfilm uit 2014 met het donker komische randje niet heeft gezien wacht een onderhoudend doch vrij rechtlijnig avontuur in de sneeuw. Eigenlijk is het een wraakfilm die je rustig kunt kijken met het verstand op 0. Voorspelbaarheid troef dus en een mager verhaal. Toch is Cold Pursuit de moeite waard. Dat zit hem voornamelijk in de dun gezaaide donkere humor.

Liam Neeson is in zijn bekende rol als nietsontziende wreker prima op zijn plek en voegt verder weinig toe. Laura Dern als zijn eega met de continue haarlok voor één oog wekt wat irritatie op, maar Tom Bateman zet op puike wijze een lachwekkende ploert neer. Ook William Forsythe zorgt in een bijrolletje voor een beetje sjeu. De rest is redelijk inwisselbaar. De fun zit hem vaak in lollige onderonsjes. Niet altijd even geslaagd, maar net voldoende om geregeld een glimlach op het gezicht te toveren.

***

Met dank aan Remain in Light voor het recensie-exemplaar.

Aardige film waarin een man een oorlog ontketend tussen twee drugsbazen als hij zijn overleden zoon wreekt. Een onnodige (en snelle) remake die niet beter of slechter is dan het Kraftidioten. Ook nog eens door dezelfde regisseur gemaakt, maar wel met een andere cast (met stiekem aardig wat bekende namen). Het tempo en de mooie beelden van het winterse landschap bepalen grotendeels de sfeer.

avatar van libra666
Zwakke remake, eigenlijk kopie! Van het ook al matige Kraftidioten (2014), wat nut heeft dit als regisseur een kopie van uw eigen film, gebrek aan nieuwe inspiratie?? Met Flaskepost fra P (2016) wist Hans Petter Moland me nog te boeien, alhoewel Mikkel Nørgaard het er met deel 1 & 2 in deze (Department Q Movie Serie) veel beter van afbracht, echter benieuwd wat Christoffer Boe met het 4de deel Journal 64 (2018) ten tonele brengt, deze staat nog op mijn verlanglijstje!! Deze Deense cinema spreekt me wel aan, Hans Petter Moland wist me nog niet echt te overtuigen, maar hij heeft blijkbaar nog wel enkele oudere toppertjes die op mijn watch list staan!!??

avatar van IH88
“I'm gonna kill him, Brock.”
“Sure you are. What makes you think you can kill a man?”
“I've killed three of his guys.”

Degelijk. Films zoals Cold Pursuit zijn er in overvloed, en Neeson heeft de laatste jaren in ontelbare van dit soort films gespeeld. Hij is dan ook uitstekend in dit soort rollen, hoewel hij wel een beter script verdient. Waarom Dern en Rossum voor deze rollen hebben gekozen is mij een raadsel, want ze zitten bijna niet in de film. Neeson moet weer een aantal bad guys uit de weg ruimen die zijn zoon hebben vermoord, en hij doet dat op nietsontziende wijze. Echt spannend wordt het nergens en de film heeft een vreemd soort zwartgallige humor, maar als je een pretentieloos actiefilmpje wil kijken met Neeson in de hoofdrol voldoet het wel.

avatar van f2sputnik
Vermakelijke film, popcorn film zoals ze zeggen.
verder niets over te zeggen.

avatar van The Brain
Onbevangen aan begonnen. De film begint als de zoveelste wraak film met Liam Neeson in een rol die we inmiddels wel van hem kennen. Het geheel komt in eerste instantie nogal over als een goedkope B-film met dito acteer prestaties. Gaandeweg komen er meer personages aan het verhaal te pas en ontpopt zich de film als een aftreksel van een Coen-brothers film met zwartgallige humor en een hoop zijlijntjes. De toon wordt compleet anders en het is absoluut een vermakelijke wat we te zien krijgen.Origineel is het allemaal niet. En dan lees je hier op moviemeter dat het een remake is van een eerdere productie Kraftidioten. Die versie heb ik nog niet gezien, waarschijnlijk was ik er net zo vrolijk van geworden. Dus waarom dan deze remake? Conclusie: onderhoudend en leuk popcorn vermaak, maar verder totaal overbodig.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, wat viel mij deze film tegen!
Standaard wraak filmpje, maar lang niet zo goed en spannend als bijvoorbeeld 'Taken' of 'non-stop'' met Neeson.
Er gebeurde gewoon te weinig, alleen het laatste 15 minuten wat actie en schietpartijen dat ook zo weer voorbij was, verder een lange zit voor deze vrij saaie film.
Ik had er toch meer van verwacht.

avatar van Curriculum
Gisteren gezien en nu mag ik Liam Neeson sowieso wel zien in films. Vond het een leuke film met hier en daar wat redelijke goede humor. Geen film die ik had verwacht van Liam Neeson, maar ja, dat hoeft ook niet altijd natuurlijk.

Kortom. Ik heb van deze film genoten. Een 3,5*

avatar van Lysander
Goede film met leuke humor.

avatar van knusse stoel
Liam Neeson kan bij ons eigenlijk niet stuk en ook in deze film speelt hij weer een heerlijke rol, wel eentje die je hopelijk zelf nooit in de werkelijkheid hoeft te spelen.
Een prima film, nootjes en een drankje erbij en je hebt een prima 2 uur vermaak.
Een 7!

avatar van blurp194
Remake van In Order of Disappearance(2014), aka Kraftidioten(2014), van dezelfde regisseur. Maar met een andere cast, en in plaats van de Serviers en de Chinees krijgen we dan hier de Native Americans en de Eskimo. Zou niet veel moeten uitmaken, zelfs, het idee van een Indiaanse maffia belooft nogal wat.

En dat komt er dan toch niet echt uit. De humor komt op een of andere manier veel matter over en werkt haast nergens. Neeson redt het niet tegenover Skarsgaard - en op afstand niet. De hele cast redt het in de vergelijking eigenlijk gewoon niet, de sjeu ontbreekt, de energie mist. Wellicht is de altijd wat vermoeid overkomende Neeson daar vooral debet aan.

En daarmee bevestigt deze maar weer eens het cliche dat een Amerikaanse remake eigenlijk nooit in de buurt komt van het origineel. Zelfs niet met dezelfde regisseur, kennelijk. Geen geluk met de cast, en te weinig ruimte in de cinematografie, daar denk ik het vooral in te zien.

avatar van BobB69
Zag de trailer op een andere Blu-ray en kwam de film tegen bij voordeel boekwinkel. Dacht voor dit geld kan ik er geen bult aan vallen. Moet eerlijk zeggen dat ik de film met veel koffie heb moeten kijken. Liam Neeson moet dit soort rollen toch met ogen dicht kunnen spelen. Wat een ramp. Ligt inmiddels in de bak voor de kringloop.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze film vanavond gezien en heeft het van alles net niet. Actie was matig en oppervlakkig. Drama was geen sprake van en de onderlinge strubbelingen tussen de criminelen waren veelal op oppervlakkig en soms onduidelijk, maar leverden wel veel bodycounts op. Liam Neeson heeft betere films gemaakt en daar kan deze niet aan tippen. Geen voldoende en 2.5

Misschien omdat ik een onvoorwaardelijk liefhebber ben van Lian Neeson dat ik deze film zo fantastisch vind, maar ik vind de ganse opzet van de film ook uitstekend.
Goed verhaal, prachtige locatie en de speciale humor, alles beviel me wel.
Naast Liam Neeson toch nog een paar andere bekende namen, al dan niet ik korte bijrollen.
Ik heb me 2 uur geamuseerd met deze prent !!