Cold Pursuit (2019)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama

geregisseerd door Hans Petter Moland
met Liam Neeson, Tom Bateman en Emmy Rossum

Nels is een stille huisvader en een hardwerkende sneeuwploegbestuurder. Hij is van levensbelang voor een badplaats in de Rocky Mountains, omdat hij degene is die de winterwegen overzichtelijk houdt. Hij en zijn vrouw wonen in een comfortabele hut waar geen toeristen komen. De stad heeft hem zojuist de prijs voor de burger van het jaar toegekend. Maar Nels moet zijn rustige bergleven verlaten als zijn zoon wordt vermoord door een machtige drugsbaron. Nu hij niets meer te verliezen heeft, zint hij op wraak.

• vanaf donderdag 4 juli te koop op dvd en blu-ray

avatar van schumacher
Dit ben ik niet gewoon: een slechte film met Liam Neeson.
Op wat sloeg dit nu? Van den hak op den tak,foute cast, bij vlagen saai ook, acteren van sommige was tenenkrullend, ook heel rommelig allemaal en het einde was ook niet zo top vond ik.
Liam Neeson zelf vond ik deze keer ook zeer zwak acteren, net een opgestijfde dweil.
Ook de camera moves vond ik niet goed, ik stoorde me er wel wat aan.

bij de dood van zijn zoon: niks emotie , serieus? Bij beide niet, werkelijk noppes, schrijnend toch zoiets?

avatar van HarmJanStegenga
Na een paar scènes bekroop me het gevoel dit eerder gezien te hebben. Wist het voor 't zien van deze 'Cold Pursuit' niet, maar het werd al erg snel duidelijk dat dit gewoon bijna een letterlijke kopie is van 'Kraftidioten'. Zelfde regisseur aan het roer zelfs. Ben geen fan van dit soort goedkoop kopieergedrag, maar heb me nog redelijk vermaakt, ondanks dat het op alle fronten gewoon wat minder is.

Wel helemaal uitgekeken. Magere humor en slechte regie. Verhaallijn moeilijk te volgen. Uiteindelijk gaat (bijna) iedereen dood. 2 points.

avatar van james_cameron
Volstrekt overbodige engelstalige remake van het noorse Kraftidioten uit 2014, maar niet slecht gedaan. Het helpt dat Hans Petter Moland beide versies heeft geregisseerd; hierdoor is de droogkomische, zwaar onderkoelde toon van de films identiek. Liam Neeson is verder prima in de stoïcijnse hoofdrol en de cast om hem heen is eersteklas. Kortom, een aanrader voor mensen die een hekel hebben aan scandinavische talen. De rest kan beter het origineel gaan kijken. Die is toch wel iets sterker.

avatar van huiguh
Verwachte een serieuse wraakfilm, maar was meer een Coen-achtige komedie met harde scenes.
Prima popcorn film.

avatar van macrobody
Niks mis mee voor een avondje vermaak. Wel redelijk gewelddadig dus je bent gewaarschuwd.

avatar van André Borgeld
Lastig om verhaal te blijven volgen. En op het laatst was het helemaal bizar. Liam die het jongetje vergeet mee terug te nemen.

Beetje aparte wraakfilm. Brute geweld scenes afgewisseld met sarcasme en bizarre humor. Het geheel wordt hierdoor wel een stuk luchtiger.Nadeel is wel dat je niet de volledige speelduur (2 uur) op het puntje van je stoel zit van de spanning omdat de film zich zelf niet serieus neemt. Slotscene is hilarisch. 3*/3.5*

avatar van Left4Dead
Ik dacht meteen al dat ik zulks eerder had gezien. En al lezende hier krijg ik de info tot mij dat de regisseur het verhaal eerder uit de doeken heeft gedaan onder de noemer Kraftidioten. Niet meer dan drie** destijds voor het verhaal en uitvoering gegeven, zo'n vier jaar terug.

Dit lijkt op goedkoop scoren, Neeson in de rol zoals hij deed in de Taken trilogy met harde payback-actie. An sich niet eens echt verkeerd ware het niet dat er een vreselijke goedkope odor aan vast hangt in de vorm van een Engelse remake, en dan ook nog eens door dezelfde regisseur. Tja das tweemaal liften op één verhaal.

Maar heel erg slecht is het niet, keurige wraakfilm die binnen de lijnen blijft. Net als bij Kraftidioten wil de regisseur er een droog zwarte humorsausje overheen gieten alsof je aan een stuk Coen-gebroeders-prent vast zit. Helaas werkt het voor mij niet echt net als destijds bij Kraftidioten.

Maar het prentje kijkt aardig weg, kan ik Neeson toerekenen die zulke rollen tegenwoordig als broekzakje vestzakje weet te vertolken. Ook de rest van de cast doet het wel goed. Paar leuke shots/plaatjes worden op beeld geprojecteerd en vooral het landschap ziet er lekker hard uit. Geen klassebak maar een prettig wegkijkend werkje.

Ik ga voor 3,5** voor deze versie. Misschien toch maar weer eens Kraftidioten uit de kast trekken binnenkort.

avatar van Kondoro0614
Vrij standaard Neeson film. En ook een film die ik eigenlijk wel een beetje van hem verwacht had, gezien de genres. Iets waar hij echt goed in is en het nog steeds leuk weet te brengen, maar we hebben het langzamerhand ook wel een keer gezien. De film is vrij vlot en houd zich zeker niet in, Neeson gaat als een stoomtrein door de film heen en we beginnen al vrij vroeg met de actie waarvan ik toch dacht: “hoe redden ze zich zo door de film heen”. Ja, prima vermaakt maar meer ook niet. Vrij standaard Neeson prent, en we kennen er meer in deze setting van hem: kijkend naar Taken .

avatar van Alathir
Niet echt speciaal deze wraakfilm. Wel ok om eens te zien maar aanraden zou ik de film wel niet. Inhoudelijk heeft deze film ook gewoon weinig te bieden. Neeson is ook wel echt te oud voor dit soort films geworden.