• 8.228.006 stemmen

Cold Pursuit (2019)

Misdaad / Komedie | 119 minuten

Genre: Misdaad / Komedie

Alternatieve titel: In Order of Disappearance

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Noorwegen / Canada / Verenigde Staten / Frankrijk / Duitsland

Geregisseerd door: Hans Petter Moland

Met onder meer: Liam Neeson, Tom Bateman en Emmy Rossum

Releasedatum: 21 februari 2019

Over Cold Pursuit

"Meet Nels Coxman. Citizen of the Year."

Nels is een stille huisvader en een hardwerkende sneeuwploegbestuurder. Hij is van levensbelang voor een badplaats in de Rocky Mountains, omdat hij degene is die de winterwegen overzichtelijk houdt. Hij en zijn vrouw wonen in een comfortabele hut waar geen toeristen komen. De stad heeft hem zojuist de prijs voor de burger van het jaar toegekend. Maar Nels moet zijn rustige bergleven verlaten als zijn zoon wordt vermoord door een machtige drugsbaron. Nu hij niets meer te verliezen heeft, zint hij op wraak.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dante Ferstel

Jaded Coroner

avatar van umbra

umbra

Je merkt toch dat Liam Neeson ouder aan het worden is, altijd fan geweest van deze acteur, maar komt niet meer aan het niveau vd eerste Taken, Non-Stop, Unknown..ook The Commuter vond ik nog wel vet, hou van dergelijke films, wat ik hier in deze net iets te veel van miste. Blijft een degelijk actie-drama, maar vond hem niet zo binnenkomen, minder vaart ook, leuk voor een keer, maar zal hem geen 2de x moeten zien, wat ik met Taken enzo zeker wel had.

avatar van Elchapo

Elchapo

Goede typische Liam neeson film met mooie sfeervolle winter wonderland shots.3.5 stars.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Liam Neeson staat altijd wel garant voor een goede spannende actiefilm (!), maar deze was echt heel matig...

Normaal komen verschillende verhaallijnen bij elkaar, hier lopen ze uiteen.

-De rol van de plaatselijke politie werd steeds minder en minder, terwijl er werd gesuggereerd dat de agente de zaak misschien wel gaat oplossen of Nels zou bijstaan.

Ook op de filmhoes staat dat de lokale politie niet veel gewend is, dan mag ik aannemen dat ze dus in actie komen, maar niets is minder waar.

-Nels krijgt al snel een band met het jongetje om vervolgens nooit meer naar hem om te kijken.

-Een vrouw en een ex-vrouw van de 2 hoofdrolspelers die ineens verdwenen zijn.

-Ineens is er een indianen onderwereld die er voor het verhaal totaal niet toe doet, waardoor Nels overbodig wordt.

En het doel van Nels, waar de film om draaide, (wat zelfs als ondertitel wordt vermeld) wordt uiteindelijk voor zijn voeten weggekaapt.

Ook de zwarte aankondiging die bij elke moord gedaan werden met een vrolijk riedeltje er onder zorgde er voor dat de spanning totaal verdween uit de film.

In veel gevallen ook een shot van de schutter, waarbij je niets te zien kreeg van actie.

Om nog maar even de filmhoes er bij te pakken:

Nels tot de tanden gewapend - wel geteld:1 geweer

Trilling - nee, zelf om zeep geholpen door de zwarte blokken.

Brutally violent - buiten de vele dingen die je niet kreeg te zien, was wat je wel zag niet extreem spectaculair

Funny - hier gaat het al weer mis in een actie thriller, maar als hier de laatste scène mee wordt bedoeld...?

Totaal niet passend in een film als deze en erg overbodig.

Doordat Liam Neeson hierin speelde was mijn verwachting toch wel wat hoger, zelfs nog tijdens de film, maar het werd niet echt beter helaas.

Jammer maar teleurstellend!

avatar van moviebrielen

moviebrielen

Zeer matige film. Rommelt langs alle kanten.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Vermakelijk.

Liam Neeson speelt eigenlijk nauwelijks de hoofdrol in dit onderkoeld en komisch misdaadfilmpje. Ik zou de film zelfs niet als actiefilm klasseren, daarvoor is het toch te veel een Coen-achtige komedie. Nu goed, ik kan het alleszins wel hebben. De film is vermakelijk, de korte gewelddadige uitspattingen mogen er zijn en verder kabbelt het allemaal wat gezapig verder van slachtoffer tot slachtoffer. Enkele typetjes hadden wel wat scherper geschreven of beter geacteerd mogen zijn, maar bon, als tussendoortje is het allemaal amusant genoeg.

avatar van woeler82

woeler82

Normaal ben ik wel fan van Liam Neeson , maar in deze speelt hij geen echte rol van betekenis

Rommelt van alle kanten, jammer dus

avatar van Kooiker

Kooiker

Vreemde film. Moet een zwarte komedie zijn,maar daar lijkt het heel lang niet op. Gewoon een wraakfilm. Ook niet spectaculair. Beetje sloom allemaal. Het indrukwekkende landschap moet het compenseren. Pas naar het eind wordt het absdurder en daardoor meer een zwarte komedie. Het is wel aardig maar niet echt geslaagd. Ik keek meer naar het landschap dan naar de acteurs.

avatar van Waverick

Waverick

Heb me eigenlijk best vermaakt met deze film, ik zag ook de humor er wel van in. Nels veroorzaakt een mooi 'sneeuwbaleffect' waardoor de drugsmensjes elkaar uiteindelijk vrijwel helemaal uitmoorden.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Verrassend aangename remake van het Noors/Zweedse Kraftidioten (2014), al heeft het origineel toch nog wat meer klasse en zijn de typetjes leuker c.q. "closer to reality". Ik zie Neeson niet als het type man dat dagelijks wegen schoon veegt in sneeuwlandschappen. Skarsgard was dat duidelijk wel. Daarmee kwam ook het absurde beter uit de verf in de originele versie.

avatar van panax

kort maar krachtig

leuke film met neeson

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Prima tussendoortje. De zwarte humor is uitstekend en alles verloopt lekker vlotjes. Het origineel ken ik niet maar heb er ook niet echt behoefte aan. Engelstalig heeft toch altijd wel de voorkeur.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

FunkStarr schreef:

Engelstalig heeft toch altijd wel de voorkeur.

Dan ga je veel goeie films missen...

avatar van FunkStarr

FunkStarr

mirjo 2 schreef:

Dan ga je veel goeie films missen...

Heb wel een aantal anderstalige films gezien, Frans, Italiaans. La Vita e Bella en Intouchables bijvoorbeeld.

avatar van Boneka

Boneka

Aardige film mooie beelden en leuke muziek die af en toe langs kwam. De zwarte humor komt er niet overal goed uit al vond ik de Pretenders wel leuk gebracht naar de zoveelste moord. Jongetje speelde goed, maar veel te wijs. Ben ik nou ontvoerd? Is dit nou het Stockholm Syndrome? Daar moest ik wel op lachen. Dat zijn vrouw er snel vandoor ging met een leeg blanco papiertje vond ik wat vreemd. De opbouw was wat matig vluchtig in beeld gebracht. Het was zo van alles wat in deze film. Op de achterkant van de cover zie ik staan Taken meets Fargo. Beiden betere films. Natuurlijk denk je een beetje aan Fargo in deze film, maar dat niveau haalt ie bij lange niet. Three Billboards ook niet. Wat overblijft zijn spectaculaire beelden met een redelijk verhaal en wat droge humor. Beetje gek vond ik wel dat de lijken allemaal netjes opgeruimd moesten worden volgens een speciale methode. Ben benieuwd hoe die dat gedaan heeft bij die bruiloftswinkel. Okay leuk tussendoortje.

Film 3.0

Beeld 4K 4.5