The Festival (2018)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Iain Morris
met Joe Thomas, Hammed Animashaun en Claudia O'Doherty

Wanneer Nicks vriendin hem dumpt tijdens zijn afstudeerceremonie, heeft hij een kolossale inzinking in het bijzijn van de hele universiteit. Hij is ervan overtuigd dat zijn leven voorbij is, maar zijn beste vriend Shane heeft de perfecte oplossing: drie dagen naar een groot muziekfestival. Met de hulp van de excentrieke 'festivalliefhebber' Amy probeert Shane om Nick de muziek, de chaos en de modder te laten omarmen.

avatar van wwelover
Heb wel een zwak voor The Inbetweeners, hoewel de tweede film erg tegen viel. The Festival is niet heel veel beter dan die. Joe Thomas speelt gewoon exact dezelfde karakter.Maar er zitten gelukkig wel wat leuke grappen en beelden tussen. Maar het zijn vooral de side karakters die het interessant maken. Dankzij 'Love' ben ik al groot fan van Claudia O'Doherty. En de bijrollen van Jemaine Clement en Noel Fielding zijn erg geslaagd.

Onofficiële Inbetweeners spin-off.

Oké, Simon heet nu Nick ... eens je daarmee vrede hebt genomen dan is dit gewoon een sequel. Wel eentje waar het meerendeel van de "originele" cast niet aanwezig is, maar zelfs dat is amper een bezwaar, want de opzet is verder een bijna-kopie.

Niet zo erg, The Inbetweeners kon ik best smaken. Beetje flauwe humor, maar altijd gezellig en opbeurend. Naast Thomas staat Animashaun, die z'n rol als side-kick perfect invult. Een leuk duo, aangevuld met enkele lollige bijrolletjes. Clement springt eruit natuurlijk, maar ook een hoop andere, leuke cameos.

Hoogstaand is het niet, af en toe ook iets te veel cringe (dat "optreden" op het festival kon echt niet), maar het zijn eerder kleine, afzonderlijke scenes die verrassend weinig afdoen aan de algemene sfeer. Gewoon een leuk en gezellig niemendalletje, kijkt erg makkelijk weg.