The Girl in the Spider's Web (2018)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Zweden / Canada / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Fede Alvarez
met Claire Foy, Sverrir Gudnason en Sylvia Hoeks

De jonge hacker Lisbeth Salander werpt zich op als de wraakzuchtige vrouw die het mannen betaald zet voor hun misdaden. Ze komt met de journalist Mikael Blomkvist in een web van spionnen, cybercriminelen en corrupte ambtsbekleders terecht. Intussen kruist Salander het pad van een vrouw uit haar verleden.

avatar van DjFrankie
Had hier meer van verwacht. Veel cliche's en voorspelbaarheid.

Vind dit ook een prima film uit de reeks, met een goed scenario en prachtige beelden.
Maar ik vond Daniel Craig en Rooney Mara veel beter gekozen om de beide hoofdpersonages in te vullen.
Van Sylvia Hoeks, een Nederlandse waarvan ik al mooie dingen heb gezien, is wederom weer heel goed in deze prent, en ik was dus blij haar in een internationale film te kunnen zien aantreden, hou haar maar in de gaten, want ze is een veelbelovende actrice.
Kortom, een goede onderhoudende film die net geen twee uur duurt. Op naar deel 3 ??

Mensen jullie nemen het allemaal veel te serieus op.

Gewoon goede en leuke actie film. Het is ENTERTAINMENT en fictie hee.

En chapeau voor acteurs, regisseurs en producers die zulke films kunnen maken. Als men het beter kan dan zou ik zeggen doe maar eens een poging...

avatar van Grindhouse62
scorsese schreef:
Goeie film waarin een hacker het heeft voorzien op mannen die hun handen niet thuis kunnen houden. Van alle Millenium-films is dit de minste, maar nog steeds wel oke. Het plot is onderhoudend genoeg en de film bevat een paar prima actie-scenes. Het ziet er allemaal goed uit en Lisbeth Salander blijft een stoer en ook wel boeiend personage. Een nipte 3.5 sterren.
Helemaal mee eens. Kort en krachtig. Heb mij vanvond prima vermaakt met deze verfilming. Vandaag ook gekeken naar:

The Baytown Outlaws (2012) herzien bij Ziggo in de voormiddag.
Robocop (2014) herzien bij Ziggo in de namiddag
The old man and the gun (2018) vanavond als 2e film uit eigen collectie.

En sluit de avond af met ieders een aflevering uit de Series Gunsmoke en Kung Fu.

avatar van danny84
scorsese schreef:

Ik sluit me hier bij aan. Prima filmpje om je mee te vermaken. 3.5 ster vind ik echter te hoog, 3 te weinig. Als het kan zou ik 3,3 sterren geven.

DjFrankie schreef:
Had hier meer van verwacht. Veel cliche's en voorspelbaarheid.

Hij was super!
Aanrader!

Gewoon top man! Top top top!

avatar van Noodless
Eigenlijk blind ingegaan want de Zweedse trilogie en de Amerikaanse remake heb ik nog steeds niet gezien. Op voorhand ook niet bij nagedacht dat dit ergens een vervolg op was. De film is wel degelijk met mooie actiescènes en Claire Foy komt wel als een stoere meid over. Maar op gebied van technische hoogstandjes gaat alles wel heel gemakkelijk bij haar af. Soms toch iets teveel van het goede. De film kampt vooral met een plot dat te weinig spanning biedt en met weinig of geen boeiende personages. Toch voldoende vermaak, maar morgen al vergeten. 6/10

avatar van Multimediaknaller
Een lange overdreven en van toevalligheden voortdurende (dames?) film, met veel fouten o.a de achtervolging scene, waar een paar minuten later de verloren wieldop ineens weer op zijn plaats zat.

avatar van Boneka
Prima vermaakt puike actie met een redelijk verhaal. Was al blij dat de mannenbelaagster ook zelf achterna werd gezeten zodat de film alle kanten op kon gaan. De film is een mix van James Bond en Tomb Raider als het om de actie gaat. Met als primeur een zelfrijdende auto met 145 km per uur.

Beelden zijn mooi geschoten en met het geluid is ook niks mis mee. Sommige momenten zijn voorspelbaar maar het eind had ik zeker niet verwacht. Acteurs spelen gedegen al kon dat niet van mevrouw Hoeks gezegd worden. Vond haar nogal vlak spelen.

Heb nu twee 'delen' gezien. The girl with the Dragon Tattoo en deze. Daarin zit geloof ik nog die trilogie? Hoe dan ook heb me niet verveeld.

Film 3,5
Beeld 4,5
Geluid 4,5
Extra's 4,5

avatar van Brabants
The Girl in the Spider's Web was voor mij zo'n standaard film met een gros aan toevalligheden en materiaal wat al is uitgemolken tot de laatste druppel dat het gewoon saai was. De beelden en het acteerwerk enigszins oké, maar een slaapverwekkend verhaal wil dit niet redden. Kan hier geen voldoende voor geven, helaas.

Tja,deze ging wel.Maar toch raar dat ze een sterke trilogie nogmaals proberen te doen.
Milennium was gewoon erg goed en waarom zou je dat nogmaals verfilmen.
Er zijn nog genoeg goede boeken over hoor.
2 sterren is genoeg.