The Girl in the Spider's Web (2018)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Zweden / Canada / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Fede Alvarez
met Claire Foy, Sverrir Gudnason en Sylvia Hoeks

De jonge hacker Lisbeth Salander werpt zich op als de wraakzuchtige vrouw die het mannen betaald zet voor hun misdaden. Ze komt met de journalist Mikael Blomkvist in een web van spionnen, cybercriminelen en corrupte ambtsbekleders terecht. Intussen kruist Salander het pad van een vrouw uit haar verleden.

avatar van DjFrankie
Had hier meer van verwacht. Veel cliche's en voorspelbaarheid.

Vind dit ook een prima film uit de reeks, met een goed scenario en prachtige beelden.
Maar ik vond Daniel Craig en Rooney Mara veel beter gekozen om de beide hoofdpersonages in te vullen.
Van Sylvia Hoeks, een Nederlandse waarvan ik al mooie dingen heb gezien, is wederom weer heel goed in deze prent, en ik was dus blij haar in een internationale film te kunnen zien aantreden, hou haar maar in de gaten, want ze is een veelbelovende actrice.
Kortom, een goede onderhoudende film die net geen twee uur duurt. Op naar deel 3 ??

Mensen jullie nemen het allemaal veel te serieus op.

Gewoon goede en leuke actie film. Het is ENTERTAINMENT en fictie hee.

En chapeau voor acteurs, regisseurs en producers die zulke films kunnen maken. Als men het beter kan dan zou ik zeggen doe maar eens een poging...

avatar van Grindhouse62
scorsese schreef:
Goeie film waarin een hacker het heeft voorzien op mannen die hun handen niet thuis kunnen houden. Van alle Millenium-films is dit de minste, maar nog steeds wel oke. Het plot is onderhoudend genoeg en de film bevat een paar prima actie-scenes. Het ziet er allemaal goed uit en Lisbeth Salander blijft een stoer en ook wel boeiend personage. Een nipte 3.5 sterren.
Helemaal mee eens. Kort en krachtig. Heb mij vanvond prima vermaakt met deze verfilming. Vandaag ook gekeken naar:

The Baytown Outlaws (2012) herzien bij Ziggo in de voormiddag.
Robocop (2014) herzien bij Ziggo in de namiddag
The old man and the gun (2018) vanavond als 2e film uit eigen collectie.

En sluit de avond af met ieders een aflevering uit de Series Gunsmoke en Kung Fu.

avatar van danny84
scorsese schreef:

Ik sluit me hier bij aan. Prima filmpje om je mee te vermaken. 3.5 ster vind ik echter te hoog, 3 te weinig. Als het kan zou ik 3,3 sterren geven.

DjFrankie schreef:
Had hier meer van verwacht. Veel cliche's en voorspelbaarheid.

Hij was super!
Aanrader!

Gewoon top man! Top top top!

avatar van Noodless
Eigenlijk blind ingegaan want de Zweedse trilogie en de Amerikaanse remake heb ik nog steeds niet gezien. Op voorhand ook niet bij nagedacht dat dit ergens een vervolg op was. De film is wel degelijk met mooie actiescènes en Claire Foy komt wel als een stoere meid over. Maar op gebied van technische hoogstandjes gaat alles wel heel gemakkelijk bij haar af. Soms toch iets teveel van het goede. De film kampt vooral met een plot dat te weinig spanning biedt en met weinig of geen boeiende personages. Toch voldoende vermaak, maar morgen al vergeten. 6/10