ad
  • 8.082.262 stemmen

The Girl in the Spider's Web (2018)

Misdaad / Thriller | 115 minuten

Genre: Misdaad / Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Zweden / Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Fede Alvarez

Met onder meer: Claire Foy, Sverrir Gudnason en Sylvia Hoeks

Releasedatum: 25 oktober 2018

Over The Girl in the Spider's Web

"Discover what made her the girl"

De jonge hacker Lisbeth Salander werpt zich op als de wraakzuchtige vrouw die het mannen betaald zet voor hun misdaden. Ze komt met de journalist Mikael Blomkvist in een web van spionnen, cybercriminelen en corrupte ambtsbekleders terecht. Intussen kruist Salander het pad van een vrouw uit haar verleden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Young Camilla Salander

Jan Holster

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Had hier meer van verwacht. Veel cliche's en voorspelbaarheid.

Tarkus

Vind dit ook een prima film uit de reeks, met een goed scenario en prachtige beelden.

Maar ik vond Daniel Craig en Rooney Mara veel beter gekozen om de beide hoofdpersonages in te vullen.

Van Sylvia Hoeks, een Nederlandse waarvan ik al mooie dingen heb gezien, is wederom weer heel goed in deze prent, en ik was dus blij haar in een internationale film te kunnen zien aantreden, hou haar maar in de gaten, want ze is een veelbelovende actrice.

Kortom, een goede onderhoudende film die net geen twee uur duurt. Op naar deel 3 ??

Mensen jullie nemen het allemaal veel te serieus op.

Gewoon goede en leuke actie film. Het is ENTERTAINMENT en fictie hee.

En chapeau voor acteurs, regisseurs en producers die zulke films kunnen maken. Als men het beter kan dan zou ik zeggen doe maar eens een poging...

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

scorsese schreef:

Goeie film waarin een hacker het heeft voorzien op mannen die hun handen niet thuis kunnen houden. Van alle Millenium-films is dit de minste, maar nog steeds wel oke. Het plot is onderhoudend genoeg en de film bevat een paar prima actie-scenes. Het ziet er allemaal goed uit en Lisbeth Salander blijft een stoer en ook wel boeiend personage. Een nipte 3.5 sterren.

Helemaal mee eens. Kort en krachtig. Heb mij vanvond prima vermaakt met deze verfilming. Vandaag ook gekeken naar:

The Baytown Outlaws (2012) herzien bij Ziggo in de voormiddag.

Robocop (2014) herzien bij Ziggo in de namiddag

The old man and the gun (2018) vanavond als 2e film uit eigen collectie.

En sluit de avond af met ieders een aflevering uit de Series Gunsmoke en Kung Fu.

avatar van danny84

danny84

scorsese schreef:

Ik sluit me hier bij aan. Prima filmpje om je mee te vermaken. 3.5 ster vind ik echter te hoog, 3 te weinig. Als het kan zou ik 3,3 sterren geven.

avatar van hackertje

hackertje

DjFrankie schreef:

Had hier meer van verwacht. Veel cliche's en voorspelbaarheid.

Hij was super!

Aanrader!

avatar van hackertje

hackertje

Gewoon top man! Top top top!

avatar van Noodless

Noodless

Eigenlijk blind ingegaan want de Zweedse trilogie en de Amerikaanse remake heb ik nog steeds niet gezien. Op voorhand ook niet bij nagedacht dat dit ergens een vervolg op was. De film is wel degelijk met mooie actiescènes en Claire Foy komt wel als een stoere meid over. Maar op gebied van technische hoogstandjes gaat alles wel heel gemakkelijk bij haar af. Soms toch iets teveel van het goede. De film kampt vooral met een plot dat te weinig spanning biedt en met weinig of geen boeiende personages. Toch voldoende vermaak, maar morgen al vergeten. 6/10

avatar van Multimediaknaller

Multimediaknaller

Een lange overdreven en van toevalligheden voortdurende (dames?) film, met veel fouten o.a de achtervolging scene, waar een paar minuten later de verloren wieldop ineens weer op zijn plaats zat.

avatar van Boneka

Boneka

Prima vermaakt puike actie met een redelijk verhaal. Was al blij dat de mannenbelaagster ook zelf achterna werd gezeten zodat de film alle kanten op kon gaan. De film is een mix van James Bond en Tomb Raider als het om de actie gaat. Met als primeur een zelfrijdende auto met 145 km per uur.

Beelden zijn mooi geschoten en met het geluid is ook niks mis mee. Sommige momenten zijn voorspelbaar maar het eind had ik zeker niet verwacht. Acteurs spelen gedegen al kon dat niet van mevrouw Hoeks gezegd worden. Vond haar nogal vlak spelen.

Heb nu twee 'delen' gezien. The girl with the Dragon Tattoo en deze. Daarin zit geloof ik nog die trilogie? Hoe dan ook heb me niet verveeld.

Film 3,5

Beeld 4,5

Geluid 4,5

Extra's 4,5

avatar van Brabants

Brabants

The Girl in the Spider's Web was voor mij zo'n standaard film met een gros aan toevalligheden en materiaal wat al is uitgemolken tot de laatste druppel dat het gewoon saai was. De beelden en het acteerwerk enigszins oké, maar een slaapverwekkend verhaal wil dit niet redden. Kan hier geen voldoende voor geven, helaas.

avatar van arjope

arjope

Tja,deze ging wel.Maar toch raar dat ze een sterke trilogie nogmaals proberen te doen.

Milennium was gewoon erg goed en waarom zou je dat nogmaals verfilmen.

Er zijn nog genoeg goede boeken over hoor.

2 sterren is genoeg.

avatar van david bohm

david bohm

Onderhoudende film waarbij de cast op de bad girls na weinig indruk weet te maken. Sylvia Hoeks herkende ik niet meteen maar na afloop heeft zij toch de meeste indruk op me gemaakt.

Kijkbaar maar niet veel meer dan dat.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Het genre moet je liggen en als je er van houdt dan is dit echt een goede film. Prima vervolg na de vorige Amerikaanse remake met Daniel Craig.

avatar van shrink

shrink

Standaard filmpje. Niks meer en niks minder.

avatar van Stephan

Stephan

Godzijdank zat er een blauw lampje in het schaakstuk, anders had ik niet gesnapt dat het een zender was.

En meer van dat soort rare momenten.

avatar van johan_sb2

johan_sb2

Een heel slechte bourne film en nog slechtere millennium film.

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Standaard actie, gemaakte complexiteit van het verhaal maar zeker lekker wegkijkend. Wel erg droevige Foy maar zet rol goed neer. Typische regenfilm maar wel uit de A-categorie.

avatar van umbra

umbra

• 2034 berichten

Ik ben enorme fan vd Zweedse Millenium reeks, ook heerlijk lange speelduur. De Amerikaanse remake was ook echt nog goed, maar eigenlijk overbodig. Deze heb ik proberen zien, los van deze reeks, niet te veel vergelijken en dan valt deze echt nog reuze mee. Weer lekker donkere film, waar wraak weer centraal staat, ditmaal ook met hacken. Ik hou wel vh sombere en depressieve sfeertje, Foy is de somberheid zelve en dat is een compliment.

avatar van nadrin

nadrin

Veel actie weinig origineel. En ondanks de actie vindt ik hem langdradig

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Ken de boeken nog niet. De film evenmin. Heb alleen de remake gezien en daar werd ik het verhaal ingezogen. Zit nu deze film te kijken maar nee, dit is het niet. Veel te veel toevalligheden. Teveel fouten. Daarnaast vond ik de cast niet geweldig.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Ja ik zat net als Scheurleer de film vanavond te kijken. Maar ik heb eigenlijk wel genoeg van dit soort films. Als je niet zo van actiefilms houdt blijft er heel weinig over. Gedoe van een stoere vrouw en vieze mannen.... Misschien dat ik hem nog verder kijk..... maar waarschijnlijk niet.

avatar van des1

des1

Prachtige setting en belichting krijg je als je een verhaal eens niet in het zonovergoten Californië schiet. Acteurs moeten wel afzien, zoals met een dun leren jekkie op een motor in de vrieskou. Weg is de mysterie van de eerste film met Rooney Mara. Nu een doorsnee spythriller. Yeah right, atoomrakketen zijn makkelijk te lanceren. Niet dus. Hoeks is goed, maar moet uitkijken dat ze niet getypecast wordt; dit leek wel een kopie van de rol die ze in Blade Runner 2049 moest spelen. Magere 2,5*.

avatar van MBSL

MBSL

Wat is dit slecht zeg. De eerste Amerikaanse remake met James Bond ging nog wel maar dit vervolg is een aanfluiting. een jochie van een jaar of 10 die de codes heeft van een online kernwapenprogramma, hoe kun je dit nog een beetje serieus nemen. Dit staat mijlenver af van de oorspronkelijke Zweedse films.

avatar van panax

panax

prima in orde

spannende aktiefilm

gebaseerd op het boek wat ik gelezen heb

mooie beelden

goeie cast vooral leuk van sylvia hoeks die speelt goed

Zwaagje

Ik vond dit helemaal niks. Geen enkele connectie met de boeken; alleen de namen van de personages. Dat kan evengoed een goede film opleveren, maar het verhaal is flinterdun en ongeloofwaardig en de hoofdrolspelers hebben geen enkel charisma. Blijft over de actie....nou nou dat stelde ook niet veel voor. De film uit gekeken, maar ik was blij dat ik naar bed kon.

MBSL schreef:

Sluit me hier na het kijken helemaal bij aan!

knuppel ihhh schreef:

Niet doen!!!!!

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2057 stemmen

Deze bloempot Lisbeth is beter te pruimen dan Noomi Rapace. Helaas is ze wel minder geloofwaardig in haar rol. De film ach, duurt iets te lang en tis allemaal erg simpel maar t vermaakt net genoeg. De sfeer is maar sporadisch goed.

avatar van Jay70

Jay70

Goede keus voor een avondje kijkplezier.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Als liefhebber van de Millennium-reeks en boeken van Stieg Larsson, toch de kans gegrepen wat deze film betreft, en met de kwaliteit van eerder genoemden in gedachten, tot de conclusie gekomen dat je deze best kan missen.

Zoals gezegd, met het orgineel en de remake met Craig en Mara in gedachten, toch de kans gegrepen en vooral nieuwsgierig hoe Sallander en Blomqvist hier neergezet worden, met een verhaal overigens dat al weer meer James Bond-achtig spionage aandoet dan de uitstekende plotlijnen van Larsson. Maar goed dat is opzich niet iets dat pijn hoeft te doen, ware het niet dat na een half uur het product langzaam instort. Ene Balder als opdrachtgever, waarom wordt mij niet helemaal duidelijk, die ook erg snel uit beeld verdwijnt. Een Blomqvist die tot bijrol gedegradeerd is. Wat bemoeienis van de NSA die toevallig een hacker vriendje blijkt te zijn. Bad guys in het geval van The Spiders die ik nergens eng vind op het tafereel na van de man die door Blomqvist wordt ondervraagt en zijn litteken toont. Sylvia Hoeks voegt ook weinig toe. En dan dat Firefall zelf, wie bedenkt zoiets?

Claire Foy probeert er nog het beste van te maken en samen met de crash van de auto in het bos, is de technologie van het sluipschutters geweer erg aardig te zien. Net als trouwens de ontsnapping te motor over het ijs. Het zijn spaarzame lichtpuntjes in een film die weinig tot niets met zijn bestaansnaam heeft uit te staan en ook niets nieuws laat zien. Sallander op de vlucht, problemen met de familie, zaken die met de veiligheidsdienst te maken hebben, verschillende narrow escapes van deze keiharde dame en weliswaar geen coïtus maar wel de aanwezigheid van een lesbian lover. Het is allemaal al eens uitgevoerd en ook vele malen beter.

Een verloren avond is het zien van The Girl In The Spidersweb niet meteen, maar opzoek naar de kwaliteit van Millennium kan deze gerust overgeslagen worden.