Budapest (2018)

Frankrijk

geregisseerd door Xavier Gens
met Manu Payet, Jonathan Cohen en Monsieur Poulpe

Vincent en Arnaud hebben dan wel de beste Franse studie bedrijfskunde genoten, tijdens hun werk vervelen ze zich dood. Vincent werkt hard voor een multinational zonder hiervoor erkend te worden, terwijl Arnaud worstelt in het bedrijf van zijn schoonvader. Ter gelegenheid van het vrijgezellenfeest van een van hun vrienden ontmoeten ze een stripper die hen over Boedapest vertelt. Vincent krijgt hierop het idee om een bedrijf op te starten dat vrijgezellenfeesten organiseert in de Hongaarse hoofdstad. Net als Arnaud neemt hij ontslag en lanceert hij zich in hun nieuwe zaak. Ze schakelen de hulp in van Georgio die hen de verborgen schatten van de stad doet ontdekken.

avatar van Shinobi
Xavier Gens die voor de verandering eens een comedy maakt. Geen idee wat ik hiervan moet verwachten.

avatar van BlueJudaskiss
Visueel prima in orde, de rest is verder matig. Er viel misschien nog wel 2,5*' van te maken maar ik vond de personages zo onsympathiek dat ik daar graag wat naar beneden voor afrondde. De gebruikelijke onderbroekenlol met alle voorspelbaarheid van dien. En weinig tot geen beelden van de stad uit de titel.