Le Jeu (2018)

Alternatieve titel: Nothing to Hide

Frankrijk

geregisseerd door Fred Cavayé
met Bérénice Bejo, Suzanne Clément en Stéphane De Groodt

Bevriende koppels gaan bij elkaar op bezoek voor een etentje. Gedurende de avond komt een vrouw met het idee voor een zogenaamd spel: elk van hen plaatst zijn of haar mobiel op tafel waarna elke sms, telefoontje, mail of Facebookbericht verplicht aan elkaar meegedeeld dient te worden. Aarzelend stemmen de vrienden toe, maar het duurt niet lang eer geheimen onthuld worden.

Franse remake van Perfetti Sconosciuti (2016).

Vanaf 25 april in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Zandadder

Een heel rappe remake, maar wel een 2019 ding verder. Ik denk dat er maar weinig mensen niet voor de bijl gaan.

Inderdaad, niet te missen.

avatar van mrklm
Hoewel deze overbodige remake van Perfetti Sconosciuti (2016) erg trouw is aan het origineel, kan het daar absoluut niet aan tippen. Dat zit 'm vooral in de regie van Fred Cavayé waardoor het spel onnatuurlijk overkomt. Het maakt het voor de kijker moeilijk om je te identificeren met de hoofdpersonen, bovendien voelen de stemmingswisselingen geforceerd aan. Het is dan ook niet verrassend dat de paar afwijkingen ten opzichte van het origineel zeker geen verbeteringen zijn. Kijk liever dat origineel!

avatar van barcam
Goed gevonden concept maar hier en daar iets teveel getater om te blijven boeien.
Al bij al van genoten en leuk einde.