El Reino (2018)

Spanje / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Rodrigo Sorogoyen
met Antonio de la Torre, Josep Maria Pou en Mónica López

Manuel López-Vidal is politicus en graag gezien door zijn omgeving. Tegen de principes van zijn eigen partij in doet hij mee aan een doofpotoperatie, nadat een collega en goede vriend van hem zich schuldig maakt aan corruptie. Het schandaal komt toch uit, waarna Manuel gedwongen wordt de gehele schuld op zich te nemen.

• Vanaf donderdag 4 juli in de bioscoop

Indrukwekkend politiek spektakel uit Spanje.

De hoofdrolspeler heeft een gigantisch ego en sterk het gevoel dat hij doet wat juist is, ook als de publieke opinie wat anders vermoed. De film neemt ons op een meeslepende wijze mee in zijn steeds wanhopiger zoektocht naar .. !

Vanaf 4 juli in de bioscoop (Cherry Pickers Filmdistributie)

Rijkelijk laat.

Begint nogal rommelig, wat behoorlijk lastig is voor een politieke film, maar werd gelukkig gaandeweg steeds beter.

Met name laatste uur is erg sterk en heel goed geacteerd ook. De scène op het balkonnetje is mn favoriet haha, Prachtig gedaan.