• 8.610.364 stemmen

Releasedatum: 20 september 2018

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kin

"All he needed was a way out."

Jimmy is recent vrijgelaten uit de gevangenis en heeft schulden bij de zeer gevaarlijke crimineel Taylor. Hierdoor moet hij noodgedwongen op de vlucht slaan samen met zijn geadopteerde broer Eli. Ze worden beschermd door een oud wapen dat gevonden werd door Eli. Terwijl ze achternagezeten worden door de wraakzuchtige Taylor, krijgen ze versterking in de vorm van Milly en groeien de broers dichter naar elkaar toe.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

kappeuter (crew films)

Vanaf 20 september in de bioscoop (Independent Films)

Trailer geplaatst

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Zag hier vandaag de trailer van, intrigeerde me wel. Geen idee eigenlijk waar dit over gaat. Ja, wat hier bij de plotomschrijving staat, maar verder ? Lijkt me vooralsnog wel wat.

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

Net als bij The Darkest Minds, die eerder dit jaar te zien was in de Nederlandse bioscopen, wordt er ook bij de promotie van Kin flink geleund op het feit dat de film is geproduceerd door de mensen achter de Netflix hitserie Stranger Things. Het is een veelgebruikt trucje waar menig kijker toch gevoelig voor blijkt. Echter, wie The Darkest Minds heeft gezien weet dat dit een behoorlijk rookgordijn kan zijn. Toch lijkt Kin meer te kunnen bieden, want naast een interessante trailer mag de film een beroep doen op een meer dan degelijke goede cast. Zo zien we James Franco, Zoë Kravitz en Dennis Quaid voorbij komen, zij het in bijrollen. De hoofdrollen worden bezet door Myles Truitt en Jack Reynor, waarbij Truitt zijn debuut maakt en Reynor eerder te zien was in films als Transformers: Age of Extinction en Detroit. Niet slecht voor de debuutfilm met een budget van vijfenhalf miljoen dollar van de gebroeders Baker, die de regie bij deze film in handen hebben.

Het verhaal baseerden zij op hun eigen short Bag Man uit 2014. Ondanks dat de film nergens echt een topper blijkt, is de uitwerking goed verzorgd en hebben de Bakers zelfs nog een zeer goede twist in petto. Toch opent de film traag. De makers lijken zich te willen concentreren op de uitdiepingen van de hoofdpersonages om in de rest van de film spanning en vooral het dramatische effect op te kunnen voeren. Helaas resulteert het in een redelijk taaie eerste helft, waarbij het echt even wachten is tot er iets gebeurt en de actie losbarst. Gelukkig wordt de aandacht behouden, want juist dat is meestal de doodsteek voor een film met een dergelijk concept. Dit is vooral ook te danken aan de rol van Franco, die etterbak Taylor op een heerlijke wijze neerzet. Het grote geheel zorgt er dan ook best voor dat er een goede chemie tussen de gehele cast is en dat maakt het dat de film een redelijk prettige kijkervaring weet te worden.

De tweede helft van de film barst vervolgens het geweld echt los. De effecten hierbij zijn best indrukwekkend, zeker als je in acht neemt dat de film een redelijk beperkt budget heeft. Als Eli doorkrijgt hoe het wapen werkt haalt hij zich hierbij een groter probleem op de hals. Het wapen blijkt namelijk vrij makkelijk traceerbaar voor een aantal futuristische soldaten, die er werkelijk alles aan lijken te doen om het wapen weer terug in hun bezit te kunnen krijgen. Daarnaast blijven de voordelen van het bezit van het mysterieuze wapen ook niet onopgemerkt bij de broer van Eli en de FBI. Het maakt het verhaal wat complexer dan op voorhand werd gedacht en met een sterke sciencefiction twist aan het eind van de film, kan je niets anders concluderen dan dat de film prima in elkaar steekt.

Kin is een heerlijk tussendoortje dat aan het eind zelfs nog weet te verrassen. Laat je hierbij overigens vooral niet leiden door de publiciteitscampagne, die stevig leunt op het feit dat het een film betreft van de makers van Stranger Things; de film lijkt werkelijk in niets op de succesvolle Netflix-serie. Dat betekent gelukkig niet dat je je hoeft te vervelen. Toch duurt het een klein uurtje voordat het spektakel ook daadwerkelijk losbarst. Gelukkig is de onderlinge chemie tussen cast en crew prima, waarbij James Franco de show weet te stelen met zijn rol als etterige gangster. En als het dan werkelijk los gaat ziet alles er gelukkig bovengemiddeld goed uit, zeker gezien het minimale budget. Het maakt Kin tot een fijne film die weet te vermakelijk tot aan de laatste minuut.

avatar van barcam

barcam

Film van de makers van Stranger Things die lijkt op een promo voor een nieuwe Netflix reeks.

Verhaal heeft zeer weinig op het lijf en bevat bordkartonnen personages.

Veel bombastische special effects maken het geheel nog iets of wat genietbaar.

Denk dat de doelgroep eerder tieners zijn en had veel hogere verwachtingen.

Hersenloos popcornvermaak.

Positief lichtpuntje is de fantastische soundtrack bij de film van Mogwai.

avatar van Kondoro

Kondoro

Zag er leuk uit, ben benieuwd.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ja deze wil ik ook wel zien, ongeacht wat er van gezegd word. Ik heb hier wel zin in.

avatar van RoyW

RoyW

Mijn vriendin en ik keken hier best wel naar uit na elke keer de trailer gezien te hebben in de bioscoop. Voor ons was het echter typisch zo’n trailer die precies het beste en meest interessante van de film laat zien. Er gebeurd behoorlijk weinig en er was vrijwel geen moment die mijn aandacht wist te trekken. Kijkend naar het verhaal denk ik ook zomaar dat er meerdere vervolg films zullen komen, die zal ik dan aan mij voorbij laten gaan.

avatar van mjk87

mjk87

Om te beginnen: ik word een beetje moe van James Franco en zijn gangstertypeje, dat kennen we nu wel. En als de film zelf nog oké was, zou ik mij er allicht wat minder aan storen, maar de film was ook vrij saai. Het lijkt wel alsof men wat ideeën nog over had en die samen maar in een film stopte. De film is een vrij chaotisch geheel daarmee met allerlei ideeën die van clichés aaneen hangen en ook weinig fatsoenlijk worden uitgewerkt. De film wist me zo nauwelijks te boeien. Visueel af en toe wel fraai, met mooie shots van bovenaf, redelijke zeggingskrachten in de sfeervolle beelden en een mooi shot met een laagvliegend vliegtuigje. Maar dat is het dan wel. Truitt doet het wel leuk maar Jack Reynor is het type kneusje waarvan je alleen maar hoopt dat het snel met hem is afgelopen. Het was dat Franco nog erger was. 1,5*.

scorsese

Matige film waarin een jongen een hypermodern wapen vindt in een verlaten bouwval. Deze mix tussen sciencefiction en drama werkt niet helemaal hier, aangezien het te veel op het drama leunt en daarvoor zijn de personages niet boeiend genoeg uitgewerkt. De film heeft verder wel een aardige sfeer en ziet er ook prima uit. Als onderdeel van een mogelijke reeks (zeker gezien het einde) zal deze film wellicht wat beter uitvallen.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Einde was een ongelooflijk zwaktebod.

avatar van zoutzak

zoutzak

Voelt meer als de pilot van een serie, er gebeurt van alles maar weinig wordt uitgewerkt. Evenwel vermakelijke pulp met een geinige James Franco.

avatar van guchte

guchte

Vind de negatieve commentaren redelijk ongegrond over deze film die boeiend is vanaf minuut 1 en alsmaar beter en beter wordt, er wordt goed geacteerd , ietwat mysterieus, spannend en actie is top, dikke 3,5

avatar van james_cameron

james_cameron

Leuk SF-aktiefilmpje, goed gemaakt en gespeeld, met uitstekende special effects. De plot speelt behoorlijk leentjebuur bij The Terminator, maar al te storend is dat gelukkig niet. De energieke, zelfverzekerde regie maakt veel goed. Op basis van deze film kunnen we meer mooie dingen verwachten van regisseurs Jonathan en Josh Baker, denk ik zo.

Tarkus

Voor mij een geslaagde film.

Misdaad met veel actie en een snuifje SF.

Goede vertolkingen door de ganse cast.

Heb er geboeid naar gekeken.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok.

Film die er wel leuk uitziet, en wel enige charme heeft, maar daar eindigt het dan ook gelijk weer mee. Kin is vooral een beetje een ode aan andere films van hetzelfde genre, waarvan er duidelijk een aantal naar James Cameron zijn films gaan.

Het beste aan de film is het visuele niveau. Dat wapen is best leuk en als kijker krijg je soms bijna zin om het zelf eventjes af te vuren. Bovendien zijn de explosies er ook erg overtuigend uit. Jammer dat de actie zichzelf voor de rest best inhoudt.

Acteerwerk kan ermee door. Niemand maakt echt indruk. Truitt doet het best prima, Reynor en Kravitz blijven wat achter maar doen het niet slecht. Franco doet het ook leuk, maar had gerust meer screentime mogen hebben. De rollen zijn niet erg knap uitgewerkt voor een film die verder streeft dan een standaard actie/sci-fi.

Film ziet er wel leuk uit. Leuke belichting en setting. Wanneer er actie is, maakt het redelijke indruk. Jammer dat de slotfase in het politiestation een domper is. Je verwacht een tamelijk grootste slotfase maar dan maakt hij uiteindelijk toch te weinig indruk.

Charmant filmpje, saai is het nergens, maar ergens moet je er meer uithalen. In sciencefiction is het geslaagd, in actie en drama veel minder, en daar ligt de stoorzender dan ook eigenlijk.

avatar van Waverick

Waverick

Leuke film, die meer de nadruk legt op drama dan op SF. De meeste personages hadden echter wat beter kunnen worden uitgewerkt.

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Ik heb helemaal niets met gangsterfilms... Maar door een redelijk psychologisch verhaal kom je daar doorheen... De science fiction is vooral aan het eind subliem..... Snufje x-men..... ☺

avatar van pierre18

pierre18

Heerlijke verrassing door een down to earth SF film met ganster elementen en wat normaal drama erbij. En het paste nog allemaal bij elkaar ook. Ik werd goed in het verhaal meegesleurd.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 1925 stemmen

Zwakke verhaallijn en erg slecht acteerwerk.

Weer zo'n "verstand op 0 en kijken film".

Er zat gelukkig wel wat actie in.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke film waar ik toch wel wat meer van had verwacht.

avatar van rainai

rainai

Dat film is geen top film, maar toch een geslaagde film. Meer amusants te zien.

Toen twee motorrijders van een jongen een afscheid namen, ziet het er uit dat er een vervolgfilm komt...

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Het is helemaal nog niet zo'n onaardige film. Het is nou niet meteen het sciencefiction waar ik van hou, maar helemaal niet verkeerd. Het doet af en toe een beetje aan Terminator denken. Ik had het nog niet meteen door dat het Dennis Quaid was, ik herkende hem totaal niet. James Franco doet het altijd wel lekker als bad guy. Geen super topper deze film. Het schreeuwt wel om een vervolg. Wat mij betreft komt die er ook.

avatar van Mascaradrama

Mascaradrama

Kin begint leuk en vervalt al snel in een dun verhaaltje vol clichés en jatwerk uit betere films. Jammer, want Myles Truitt weet wel de aandacht op zich gericht te houden en het flintertje sf zag er best okee uit. Hopelijk komt er een sterker vervolg ; 2,5*

avatar van filmkul

filmkul

Matige actiefilm. Het verhaal is het grootste probleem. Het hangt als los zand aan elkaar. Bij de vondst van het wapen verwacht je een sci fi achtig verhaal, maar op het einde na is dat totaal niet zo, het had net zo goed een oude schoen kunnen zijn. Heel apart. De uitwerking gaat nog wel. Er zit voldoende vaart in de film en er is volop actie. Het acteerwerk kan er mee door. Visueel ziet de film er verder goed uit met prima special effects. Had veel meer in kunnen zitten. 2.5/3.0

avatar van boemboem27

boemboem27

Niet veel soeps

Laatste half uurtje moet het beetje goed maken.

Zonde achteraf van mijn tijd

avatar van Diederik58

Diederik58

De schrijver is in staat geweest om van een seconde gebeurtenissen een uur te vullen met onsamenhangende prul. Een aantal scènes passen totaal niet in het verhaal.

Het is een standaard verhaal opgetuigd met een scifi sausje in de vorm van een bijzonder geweer en twee aliens.

De aliens had ik ondanks hun technologie slimmer geacht. Maar ja dan was de film snel afgelopen.

Afgezien van een paar acties pretendeert de film blijkbaar drama te zijn.

Na 2/3 film begint het toch nog ergens op te lijken. Hoewel de bad guys wel erg doortastend te werk gaan. Ongeloofwaardig.

De climax is boeiend vooral door de visuele effecten.

De acteurs doen het goed.

Voor mij hoeft er geen vervolg te komen.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2053 berichten

Aardig niemendalletje, die wel de tijd neemt om op gang te komen . Een popcornfilm voor 1 keer

avatar van Basto

Basto

Erg fijne film die om de zoveel tijd een leuke nieuwe wending neemt. Het is duidelijk een soort pilot. Ik hoop altijd dat het geen vervolg krijgt, want van uitleg en uitmelken zijn maar heel weinig films beter geworden.

Ik heb me er echt meer dan prima mee vermaakt.

Kleine 4*

avatar van The Brain

The Brain

Tussen alle meuk op Netflix is dit best een aardige actie/science fiction film. De nadruk ligt wat meer op drama en minder op actie, toch vond ik de film best onderhoudend.

avatar van frans123

frans123

Iets tussen drama, actie en SF...Onderhoudend, aardig, min of meer origineel, echter het blijft hangen tussen 2,5-3*.

Middelmaat. De cgi is knap. Maar boeit het?? Neen. Is het spannend?? Neen Een "lekkere wegkijker" wat hier op MM vaak genoemd wordt. Vergeet je de film snel?? Ja...binnen een minuut.

avatar van frans123

frans123

filmkul schreef:

Ze hadden van het gegeven veel meer kunnen maken, wat je ook schrijft ; een knulletje vindt dode aliens en een wapen...Je verwacht een sci fi achtig verhaal..niks van dat . Na pakweg 20 minuten neemt het verhaal een teleurstellende wending, in drama en wat actie...En dan het einde , 2 aliens op een snorfiets.. pief paf ....en BENGGGG van een super alarm pistool..

Eigenlijk een rukfilm van popcorn niveau ...hahaha

avatar van umbra

umbra

Vrij matig uitgewerkt, de vaart in de film, maakt hem nog goed kijkbaar.

avatar van teigertje

teigertje

Een mooie en prima science fiction film.

En een leuk en spannend verhaal.

En verassende elementen.

En met leuke en avontuurlijke aktie momenten.

Meer dan de moeite waard.