Hotel Artemis (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Drew Pearce
met Jodie Foster, Sterling K. Brown en Sofia Boutella

In de nabije toekomst worden in Los Angeles sinistere criminelen verzorgd in een ondergronds ziekenhuis dat zich bevindt in het hotel genaamd Artemis. We volgen de verpleegkundige Jean Thomas die aan het hoofd staat van het hospitaal. Ze ontdekt dat één van de patiënten zich heeft laten opnemen om een andere gewonde te vermoorden.

avatar van huiguh
Originele film, met een matige uitwerking. Toch 90 minuten geboeid zitten kijken. Mede dankzij een sterke rol van Jodie Foster.

Het begin is prima waarin de sfeer goed wordt getroffen en het verhaal qua uitgangspunt de nodige mogelijkheden biedt. Toch komt het verhaal nooit lekker op gang en is de climax uiteindelijk ook helemaal niet meer boeiend. Foster speelt een wat misplaatste rol, waar ze zelf weinig aan kan doen, als gevatte tante. De overige karakters krijgen daarnaast weinig lading mee waardoor je je niet tot nauwelijks om hun lot bekommert.

Matige film waarin een oud hotel fungeert als een ziekenhuis voor criminelen. De film speelt zich af in een futuristisch Los Angeles dat geteisterd wordt door rellen (echter wordt hier maar weinig mee gedaan). De personages weten ook niet echt te boeien en spannend wordt het al helemaal niet. Het ziet er wel redelijk sfeervol uit en leuk om Jodie Foster weer eens te zien in een enigszins vermakelijke rol.

avatar van john mcclane 2
De omgeving en de situatie , samen met mega talenten als foster en goldblum , moeten dit boven het gemiddelde tillen .
Gebeurt helaas niet .
Erg dun verhaal , bijna geen zelfs .
En het is lang wachten op een fijne geweld climax . Die is voelbaar onvermijdelijk , maar ook deze stelt teleur . Sterker nog, het is een anti climax , alsof het verhaal waar over het zou moeten gaan , de gebeurtenissen buiten het hotel zouden moeten zijn .
Toch kijkt het prima weg , Want het ziet er aardig uit .
Maar toch wel teleurstellend .

avatar van Psycho-M
De setting is wel cool.
Het kleurgebruik is pakkend.
Maar het verhaal ondanks het originele uitgangspunt grijpt je niet echt.
Je voelt dat het verhaal ergens naartoe werkt, maar eindigt als een leeglopende ballon.
Jammer, er had meer ingezeten.

avatar van Goldie63
john mcclane 2 schreef:
Gebeurt helaas niet .
Erg dun verhaal , bijna geen zelfs .
Toch kijkt het prima weg , Want het ziet er aardig uit .
Maar toch wel teleurstellend .

Foster en Goldblum "mega talenten"?

Goldie63 schreef:

Foster en Goldblum "mega talenten"?

nou ja,,,goldblum is vooral een grote bekende naam , die wel op de A-list staat , maar ik geef toe geen mega talent.
Maar foster heeft haar strepen wel verdiend in o.a silence lambs en The Accused, beide oscar winners dan wel kandidaten.

avatar van Goldie63
john mcclane 2 schreef:

Ik bedoelde eigenlijk dat ze hun sporen allebei wel verdiend hebben. Bij talenten denk ik meer aan bijvoorbeeld Eddy Redmane of Elle Fanning.

Goldie63 schreef:

Snap je punt , zie dat meer als beloftes , en iemand met bijvoorbeeld gitaartalent Jan akkerman of jimi hendrix .
Verder niet super belangrijk . toch ?

avatar van snarfje5508
Wat een sof. Jody Foster blijft een fantastische actrice maar deze rol wordt snel afgeraffeld. Goldblum is niet mijn favoriet maar dit lijkt helemaal nergens op. Stupide actie thriller met een fantasieverhaal welke slecht wordt uitgewerkt. Gelukkig duurt het ook maar 90 minuten. Geen aanrader.