Hotel Artemis (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Drew Pearce
met Jodie Foster, Sterling K. Brown en Sofia Boutella

In de nabije toekomst worden in Los Angeles sinistere criminelen verzorgd in een ondergronds ziekenhuis dat zich bevindt in het hotel genaamd Artemis. We volgen de verpleegkundige Jean Thomas die aan het hoofd staat van het hospitaal. Ze ontdekt dat één van de patiënten zich heeft laten opnemen om een andere gewonde te vermoorden.

avatar van huiguh
Originele film, met een matige uitwerking. Toch 90 minuten geboeid zitten kijken. Mede dankzij een sterke rol van Jodie Foster.

Het begin is prima waarin de sfeer goed wordt getroffen en het verhaal qua uitgangspunt de nodige mogelijkheden biedt. Toch komt het verhaal nooit lekker op gang en is de climax uiteindelijk ook helemaal niet meer boeiend. Foster speelt een wat misplaatste rol, waar ze zelf weinig aan kan doen, als gevatte tante. De overige karakters krijgen daarnaast weinig lading mee waardoor je je niet tot nauwelijks om hun lot bekommert.

Matige film waarin een oud hotel fungeert als een ziekenhuis voor criminelen. De film speelt zich af in een futuristisch Los Angeles dat geteisterd wordt door rellen (echter wordt hier maar weinig mee gedaan). De personages weten ook niet echt te boeien en spannend wordt het al helemaal niet. Het ziet er wel redelijk sfeervol uit en leuk om Jodie Foster weer eens te zien in een enigszins vermakelijke rol.

avatar van john mcclane 2
De omgeving en de situatie , samen met mega talenten als foster en goldblum , moeten dit boven het gemiddelde tillen .
Gebeurt helaas niet .
Erg dun verhaal , bijna geen zelfs .
En het is lang wachten op een fijne geweld climax . Die is voelbaar onvermijdelijk , maar ook deze stelt teleur . Sterker nog, het is een anti climax , alsof het verhaal waar over het zou moeten gaan , de gebeurtenissen buiten het hotel zouden moeten zijn .
Toch kijkt het prima weg , Want het ziet er aardig uit .
Maar toch wel teleurstellend .

avatar van Psycho-M
De setting is wel cool.
Het kleurgebruik is pakkend.
Maar het verhaal ondanks het originele uitgangspunt grijpt je niet echt.
Je voelt dat het verhaal ergens naartoe werkt, maar eindigt als een leeglopende ballon.
Jammer, er had meer ingezeten.

avatar van Goldie63
john mcclane 2 schreef:
Gebeurt helaas niet .
Erg dun verhaal , bijna geen zelfs .
Toch kijkt het prima weg , Want het ziet er aardig uit .
Maar toch wel teleurstellend .

Foster en Goldblum "mega talenten"?

Goldie63 schreef:

Foster en Goldblum "mega talenten"?

nou ja,,,goldblum is vooral een grote bekende naam , die wel op de A-list staat , maar ik geef toe geen mega talent.
Maar foster heeft haar strepen wel verdiend in o.a silence lambs en The Accused, beide oscar winners dan wel kandidaten.

avatar van Goldie63
john mcclane 2 schreef:

Ik bedoelde eigenlijk dat ze hun sporen allebei wel verdiend hebben. Bij talenten denk ik meer aan bijvoorbeeld Eddy Redmane of Elle Fanning.

Goldie63 schreef:

Snap je punt , zie dat meer als beloftes , en iemand met bijvoorbeeld gitaartalent Jan akkerman of jimi hendrix .
Verder niet super belangrijk . toch ?

avatar van snarfje5508
Wat een sof. Jody Foster blijft een fantastische actrice maar deze rol wordt snel afgeraffeld. Goldblum is niet mijn favoriet maar dit lijkt helemaal nergens op. Stupide actie thriller met een fantasieverhaal welke slecht wordt uitgewerkt. Gelukkig duurt het ook maar 90 minuten. Geen aanrader.

avatar van n00r
Meh zesje..

Wat een heerlijk wijf is die Sofia Boutella toch.
Oh oh oh wat ben ik jaloers..

avatar van El ralpho
Just another Wednesday...

Hotel Artemis gooide aanvankelijk hoge ogen bij mij door de samenstelling van zijn cast, maar stelde me uiteindelijk toch behoorlijk teleur. Jammer, want hoewel ik wel een voldoende ga geven, had ik meer verwacht dan ''gewoon een vermakelijke film''. Jodie Foster steekt met kop en schouders boven de cast uit, maar ik had met name toch meer screen time van Jeff Goldblum, en daarnaast meer toffe momenten met Sofia Boutella en Dave Bautista verwacht.

Hotel Artemis is het zoveelste bewijs dat grote namen slechts een minimale invloed hebben wanneer het script en met name de uitvoering van dit script, ondermaats zijn. Daarnaast gaven de eerste momenten mij ook sterk het idee dat ik naar een b-film zat te kijken, en kwam ik, totdat Foster in beeld kwam, er niet helemaal in. Gelukkig duurt dit niet lang, en gebeurd er de overige krappe anderhalf uur genoeg om je te vermaken, maar het gevoel dat hier veel meer in had gezeten, verliet mij niet.

Heel redelijke en originele film. Begint bouwt goed op, verhaal wordt daarna wat minder sterk. Maar als je van dit genre houdt is deze heel goed te doen.

Zeer matige thriller met de wel altijd goede Jodie Foster, maar vind deze film niet geschikt voor haar.
Weinig inhoud heeft het verhaal ook, zodat je je al snel verveelt, gelukkig heeft de prent een zeer goede soundtrack zodat je de film toch nog kan uitkijken.

avatar van IH88
“I kill important people…”

Aardige apocalyptische actiethriller. Qua sfeer doet Hotel Artemis heel veel dingen goed, en het hotel is fantastisch vormgegeven. Het acteerwerk is wat wisselend, maar K. Brown, Foster en vooral Boutella en Bautista zijn fantastisch. Er zit op het laatst een vechtscene in met Boutella waarin ze laat zien een actieheldin in wording te zijn. Als ze dat wil zijn natuurlijk. Meer van dit soort scenes had de film goed gedaan, want lange tijd gebeurt er weinig. De sfeer en het acteerwerk vergoeden veel, maar kunnen niet verbloemen dat er met een beter script veel meer in had gezeten.

avatar van TM Scarface
Te langdradig en soms, halverwege de film vooral, wat saai. Er gebeurt veel te weinig, er hadden bijvoorbeeld veel meer gasten in het hotel gekund die onderling spanningen hadden kunnen hebben. Het hotel was erg leeg, het hotel is een groot gebouw met meerdere verdiepingen maar leek wel alsof het allemaal afspeelde op dezelfde verdieping. Wel mooi in beeld gebracht.
De actie en spannende stukken gebeuren voornamelijk in het begin van de film en het gedurende het einde.
Vind het zelf net aan wel, net aan niet een voldoende. 2,5 dan maar.

avatar van Noodless
Matige misdaadthriller die goed opent, daarna wat inzakt en naar het einde toe weer goed op dreef komt.
Toch vond ik de goede locatie niet helemaal overtuigend gebracht. Het acteerwerk is degelijk.
Het verhaal echter wist mij niet de hele speelduur te boeien. Toch wel wat meer van verwacht. 5/10

avatar van barcam
Origineel concept en bizarre sfeer maar voor mij te langdradig om te blijven boeien.

avatar van peterjames777
Toen deze uitkwam trok deze mijn aandacht door namen als Sterling K. Brown, Bryan Tyree Henry en ook de rest van de cast is natuurlijk niet mis. Nu pas gezien op Netflix en het verhaal is behoorlijk flauwtjes uitgewerkt en het geheel komt pas laat op gang maar dan is de film al zowat voorbij. Er had veel meer in gezeten.

De cast is wel in orde en redt de film nog enigszins. Sterling K. Brown is altijd betrouwbaar, Jodie Foster en Sofia Boutella zijn top en Dave Bautista steelt de show. Helaas staat daar wel (wederom) een matige Charlie Day tegenover met een nikszeggende en irritante rol.

avatar van bjerik76
Jammer hoor.
Ondanks er diverse verhaal lijnen in zitten blijft alles maar magertjes.
Misschien had het wat spannender geweest als het iets meer in het heden had afgespeeld zonder technische toekomstige attributen en apparaten.

hoe meer richting het einde hoe onnozeler het werd.
Jammer voor zo'n goede actrice als Jodie Foster, maar het typetje wat ze neerzette paste meer in een soort komedie.

avatar van horizons
Toffe film. Niet overal even sterk uitgewerkt maar eigengereid genoeg om te overtuigen. Setting is sterk.

avatar van André Borgeld
Ik vond de film zo slecht nog niet. Bleef boeien en de setting is ook erg mooi (dat oude gebouw).

avatar van Elchapo
Eerste halfuur had ik het idee naar iets speciaals te zitten loeren,maar daarna kakte de film al snel in......jammer!!!!!!!!!!! 2 stars.(ook die vreselijke sixties soundtrack was geen toevoeging).