Yeo-gyo-sa (2016)

Zuid-Korea
Drama / Thriller

geregisseerd door Tae-yong Kim
met Ha-neul Kim, In-yeong Yu en Won-geun Lee

Een lerares scheikunde is als invalkracht met een tijdelijk contract werkzaam op een hogeschool voor jongens. Ze ziet haar hoop op een vaste aanstelling in rook opgaan wanneer op een dag de dochter van de voorzitter van het schoolbestuur met een vast contract in dienst wordt genomen. Gekrenkt reageert de tijdelijke kracht stekelig op de toenaderingspogingen van haar veel jongere collega. Op een dag ziet zij de nieuwe lerares in de berging van de gymzaal seks hebben met een student. Uitgerekend díe student voor wie zijzelf ook bijzondere gevoelens gekregen heeft,

Psychologische thriller over rivaliserende leerkrachten en hun respectievelijke relatie met een manipulerende student, die tot aan de onthutsende ontknoping optimaal tracht te profiteren van die rivaliteit en jaloezie. De ervaren Ha-neul Kim zet een bijzonder sterke vertolking neer en In-yeong Yu doet nauwelijks voor haar onder. Zij zorgen ervoor dat de spanning beetje bij beetje oploopt. De film vertoont thematisch enige overeenkomsten met Notes on a Scandal (2006).