Para Aduma (2018)

Alternatieve titel: Red Cow

1 stem

Israël

geregisseerd door Tsivia Barkai
met Avigail Kovari, Gal Toren en Moran Rosenblatt

Benny's haar is zo rood als de vacht van het kostbare kalf van haar vrome vader - waarvan hij gelooft dat het redding zal brengen. Maar de 17-jarige voelt zich net zo eenzaam en gevangen als dat kalf in zijn omheining. Benny's moeder stierf bij haar geboorte, en ze groeide alleen op met haar zorgzame doch patriarchale vader. Hij is een autoritaire figuur en een mentor voor veel mensen in hun religieuze gemeenschap in Jeruzalem. Benny wordt steeds kritischer over haar vaders religieus, utopisch nationalisme en dan is er Yael, de zelfverzekerde jonge vrouw die een wervelwind van verlangens en emoties in haar veroorzaakt.