Pihalla (2017)

Finland
Komedie / Drama

geregisseerd door Nils-Erik Ekblom
met Mikko Kauppila, Valtteri Lehtinen en Sanna Majuri

Mikku is 17 jaar oud en nog maagd. Als hun ouders weg zijn, probeert zijn grote broer hem aan een buurmeisje te koppelen. Maar dat is geen succes. Waarom is al snel duidelijk als Elias in zijn leven komt: vol zelfvertrouwen, ervaren en spontaan is dit in alles zijn tegenpool. En dat is nou net wat Mikku nodig heeft.

avatar van AnyaH
Alweer zo'n charmante en mooie Finse film, deze keer over coming-of-age en coming out. Net als A moment in the Reeds (2017) speelt ook deze film zich af tijdens een zomerseizoen in de Finse bossen. Miku is met zijn vader, moeder en broer in hun vakantiehuisje. Na een wild feest georganiseerd door Miku's broer, komt buurjongen Elias onverwacht kennismaken. Ze gaan samen vissen, zwemmen en bierdrinken en hun vriendschap wordt al snel meer. Maar de liefde blijkt toch gecompliceerder dan van tevoren gedacht. Cinematografie met mooie Finse natuur. Er wordt realistisch door de jonge acteurs gespeeld. Een leuke feelgoodmovie!