Isn't It Romantic (2019)

geregisseerd door Todd Strauss-Schulson
met Rebel Wilson, Liam Hemsworth en Adam Devine

Ondanks haar goede inzet wordt de architecte Natalie niet opgemerkt op haar werk. Ook haar liefdesleven laat te wensen over, niet in het minst doordat ze cynisch tegenover een levenslange relatie staat. Wanneer ze het bewustzijn verliest bij een diefstal, ontwaakt ze in een regelrechte romantische komedie, een genre dat ze haat, waarin zij de hoofdrol speelt. Natalie doet er alles aan om aan elke cliché te kunnen ontsnappen. Dit blijkt geen sinecure, ook omdat ze de aandacht heeft getrokken van twee mannen.

avatar van joeychim_
Vanaf 14 februari 2019 in de bioscoop (Warner Bros.).

joeychim_ schreef:
Vanaf 14 februari 2019 in de bioscoop (Warner Bros.).

Update:
Geen bioscooprelease; vanaf 28 februari op Netflix.

Aardige film waarin een vrouw niet geloofd in romantische komedies totdat ze er zelf in eentje terecht komt. Een zelfbewuste romcom die in dat opzicht grappig is uitgewerkt. Echter is de film uiteindelijk zelf niet meer dan een romcom inclusief de clichés. Vermakelijk is het wel en de cast brengt het met genoeg enthousiasme. Met gemak 3.0 sterren.

De eerste helft van de film vond ik erg goed, zelfs nog echt gelachen. Het had nog wel cynischer gemogen van mij. Maar daarna wordt het gewoon een romantische komedie die niet grappig meer is. Jammer.

avatar van Pazmaster
Meh, een romkom waarin de spot wordt gedreven met romkoms maar tegelijkertijd behoorlijk cheesy en clichématig is. Qua humor valt het ook tegen, Wilson vond ik eigenlijk totaal niet grappig. Ook Devine, die ik in Game over, man erg grappig vond, valt tegen. Voor de humor hoef je deze (wat mij betreft) niet te kijken, maar de rest stelt eigenlijk ook niet veel voor.

Wel oké.

Ondanks dat de film een parodie poogt te zijn op de standaard romcom, is het daar misschien net wat te braaf en veilig voor. De humor had zeker wat scherper gemogen, het verhaaltje zit net wat te makkelijk in elkaar en het einde laat zich wat te makkelijk raden. Uiteindelijk is het maar een gewone romcom, maar dan een stuk zelfbewuster.

Gelukkig maakt Wilson veel goed. Het is een wat opgepoetste versie van de rollen die ze normaal speelt, maar dat hoort uiteraard ook bij het uitgangspunt. Verder een leuke actrice met voldoende komische baggage, zonder haar had er makkelijk een hele ster afgekund.

Film ziet er visueel netjes uit, er zitten een paar memorabele scenes in en over het algemeen zakt het nergens in. Het is gelukkig ook geen al te lange film, het is allemaal net voldoende om het netjes boven het gemiddelde uit te tillen. Zeker geen geniale film, maar zeker vermakelijk genoeg om een keer gezien te hebben.

Niet mijn genre, maar heb hier wel om kunnen lachen.

avatar van Elchapo
Maar eens meegekeken met moeder de vrouw,nou get gaat hoor dit stuivertjes romannetje maar meer ook niet.2 stars.

avatar van macrobody
Isn't it romantic? nope. En ook niet grappig. Als dit de nieuwe standaard is voor 2019 laat die nucleaire winter dan maar komen of het Venus syndroom of de overname van AI. Niemand die dit gaat missen.
Had Rebel al eens eerder gezien in wat bijrolletjes welke best leuk waren. Beetje grove grappen soms maar dat maakte het wel leuk. Dat is in deze film ver te zoeken. Ik kan 'm niet aanraden in ieder geval.

avatar van notoirefilmhater
Wat vooral interessant aan de film was, hoe (in ieder geval een gedeelte) van de dikke vrouwen over zichzelf denken. Zeker geen slechte film; verstand op bijna nul en de film duurt niet zo lang.

avatar van wwelover
Voor Netflix een prima filmpje. Ben geen grote fan van Rebel Wilson en Adam Devine. Beide volgens mij best getalenteerd, maar spelen al jaren exact hetzelfde karakter. Maar ze komen er hier wel mee weg. Er had zeker meer ingezeten, want het concept is best geinig en er zitten ook leuke stukken in. Maar uiteindelijk wordt het nooit heel grappig.

avatar van Hanszel de P.
Best humor. Vooral al die dansjes om de satire compleet te maken. En het blijft natuurlijk een romcom, ook al steekt ie daar de draak mee dus het meisje komt uiteindelijk samen met de jongen, en dat zie je van een afstandje wel aankomen. De manier waarop is leuk gedaan. Niet bijzonder vernieuwend, wereldschokkend maar gewoon goed uitgewerkt.
Af en toe moest ik wel echt serieus lachen. Grappige momenten genoeg.

Erg leuk en hoewel ik geen fan ben van Adam Levine en hij altijd zichzelf speelt heeft hij chemie met Wilson

avatar van wess16
Het eerste deel was veelbelovend, erg ‘meta’ en nam het genre romcom lekker op de hak. Helaas werd in het tweede deel zélf zo’n romcom. 3*

Wil een soort parodie zijn op de romantische komedie, maar de makers missen het lef om er iets bijzonders van te maken waardoor het eigenlijk meer de zoveelste romcom wordt in plaats van een film die de draak steekt met zijn talloze voorgangers. Laat zich niettemin toch nog net aanzien, enthousiast gemaakt en gespeelt, met wel een gebrek aan goede grappen en een te vergezocht verhaal. Met krap anderhalf uur gelukkig net kort genoeg om je er niet aan te gaan ergeren, en voor mij de eerste keer dat ik het niet zo gezellige dikkertje Wilson acceptabel vond als comédienne. Ze is in ieder geval beter dan de passieve Hemsworth en de irritante en matig spelende Devine.

avatar van Flat Eric
Cliché. Maar dan letterlijk.
Een grappig uitgangspunt voor een romkom waardoor de film nog best te pruimen valt. Een paar aardige clichmatige vondsten die goed werken maar naar het einde toe eindigt het dan toch weer zo cliché waardoor het 'op de haknemen van romkoms cliché randje' er weer van af wordt gehaald. Geen fan van Wilson maar ze deed het hier wel leuk.

Leuke en grappige film!

avatar van john mcclane 2
De zoveelste romcom ,maar dan verpakt in een romcom parody , zonder het genre echt tegen het been te schoppen .
Ergens wel knap , en de humor is redelijk aanstekelijk , al is het nergens hylarisch , ( net als de romcoms zelf )
Met frisse tegenzin aan begonnen , maar rebel wilson draagt haar rol met verve .
En deze nieuwe versie , verpakt in een oude , is eigenlijk wel leuk bedacht .
Dat je ( weer net als de cliché romcoms ) na 5 minuten al weet hoe het afloopt , waar ook mee gespot word , neem ik op de koop toe .
Leuke Netflix original , met de nadruk op original .

avatar van jippie2010
Tenenkrommend, totaal mijn stijl niet.
Twee van mijn top-5 irritantste acteurs zitten er in,
dat helpt natuurlijk ook niet.
Zijn er meer mensen die Adam Devine een slechte mix vinden van Sean Astin en Jack Black?
Mijn twee sterren zijn in ieder geval puur gebaseerd op camerawerk, het tempo en het plot. Ik heb er in ieder geval geen moment van genoten. *2.0

avatar van Clover
Wat een energie! Je mag er zijn, musicalachtig als in Dirty dancing meets 2019.. natuurlijk simpel en geen strakke film, maar als je er zin in hebt en je staat open voor iets luchtig, pak 'm!

avatar van BlueJudaskiss
Rebel Wilson is een ontdekking (een late ontdekking van me, ik geef het toe) en Adam Devine is even leuk als in Modern Family, maar ik miste de scherpte die in het begin van de film nog zo sterk was. Vermakelijk anderhalf uurtje, maar ik had gehoopt op wat meer.

avatar van Keepthechange1980
Kijkt prettig weg, er zit een goede energie en sfeer in de film, en als parodie goed geslaagd.

avatar van jeroentjuhhhhh
Flauwe meta-komedie, waarin zelf-refererende humor de kar moet trekken. Maar hoe hard Wilson, Hemsworth en Devine het ook proberen; het benoemen van genrecliches an sich is geen grap. Dat deed Strauss-Schulson uiteraard met Final Girls ook, maar die voelde een stuk speelser aan. Al kan dat uiteraard ook liggen aan de persoonlijk voorkeur qua genre.

avatar van Goldie63
Het idee van de film is okay, de uitvoering is zoooooooo slecht. Non humor. Geen aanrader.

avatar van IH88
“You know, she's just, uh, she hates happy endings.”

Aardig. Natalie haat romcoms, maar door een coma komt ze terecht in een romcom waarin alle clichés samenkomen. Isn’t It Romantic wil satire en alle romcom clichés samenbrengen, en het komt daar een heel eind mee. Rebel Wilson kan soms zeer vervelend zijn als ze op standje elf staat, maar hier vond ik haar verrassend sterk en zelfs innemend. Ze heeft ook een fijne chemie met Devine, en de muziek en acteurs in bijrollen zijn goed gekozen. Alleen Liam Hemsworth is matig, en humor is duidelijk niet aan hem besteedt. Voor de rest is dit een film die origineel probeert te zijn, maar uiteindelijk toch een regelrechte romcom is.

avatar van Shadowed
Net iets te.

Idee is echt heel leuk bedacht, dit soort fantasy verhalen gaan er bij mij altijd wel goed in, en daarom was de interesse hiervoor ook wat groter dan de gemiddelde romcom. Eeuwig zonde dat Strauss-Schulson er actrices zoals Wilson in de hoofdrol moet zetten.

Dat Wilson het überhaupt zo ver heeft geschopt is me ook niet helemaal duidelijk. Nooit om haar moeten lachen en voor de rest blijft het allemaal zorgwekkend wat voor boodschap ze aan het uitstralen is. Gelukkig zijn de "kijk-mij-eens-dik-zijn" grappen niet in de spotlight gezet.

De wond wordt gelukkig gevuld met acteurs zoals DeVine, die ook echt leuke charme hebben als komiek en ook echt werken. Het verhaal zelf blijf vlot, en is leuk gebracht, het is dan ook wel grappig dat dezelfde regisseur nog zo iets als dit heeft gemaakt.

Helaas ligt de parodie er zelf net iets te dik bovenop en komt het allemaal wel heel geforceerd over om echt grappig te zijn. Vooral de manier hoe Wilson ermee omgaat is gewoon helemaal niet leuk om te zien. Allemaal net iets te overdreven om grappig te zijn.

Al zijn er wel een aantal geslaagde momenten als parodie gebruikt waardoor ik wel kon lachen en blijft het allemaal wel geinig bedacht waardoor het geen moment echt saai is. Pakkende liedjes hier en daar en het tempo is luchtig en vlot.

Acteerwerk buiten Wilson om is prima en iedereen draagt wel een steentje bij. Cameragebruik soms verrassend knap, en de kleurtjes zijn lekker fel en snoezig om het allemaal het bijbehorende vlotte en grappige sfeertje te geven.

Dit alles is toch niet genoeg om nog een voldoende te krijgen, omdat de film een hoop punten laat liggen op het genre komedie, dat eigenlijk gewoon goed hoort te zijn in dit soort films, maar dit echter niet is.

avatar van schumacher
Slechte film met 2 zeer ergerlijke acteur/actrice.

Volledige over de top romcom die zich zelf gelukkig niet serieus neemt.
De film kijkt makkelijk weg en na een week hard werken prima onder uit gezakt te bekijken.
Alle cliches wegen worden ( bewust) bewandeld.
Rebel Wilson wist mij wel te vermaken in deze rol.
Lekkere opzwepende jaren 80 soundtrack en het mierzoete slot akkoord lijkt je zo mee te slepen naar de finale van een musical. Geen hoogvlieger deze komedie maar als je er voor in de (melige) stemming bent is er niks mis mee.
2.5*/3*

avatar van Collins
Ik kan een romcom op z’n tijd wel waarderen. Omdat er veel romcoms worden geproduceerd is de kwaliteit vaak bagger en is de schroothoop hoog. Lastig om er dan eentje te kiezen met een iets originelere en cynischer blik. De meeste zien de wereld immers door een fantasieloze roze bril. Leuk voor velen. Minder voor mij. Dat het genre niet realistisch is, dat weet ik, maar ik pas voor te veel suikerzoetigheid. Wat bijtende humor en relativering moet zo’n film wel bezitten. Anders, laat maar.
Met deze film lijkt het goed te gaan. Een leuk concept. Een parodie op de romantische film. Aan het begin wordt het ‘happy end’ meteen al als een fictief iets beschouwt. Gelukkig maar. Een beetje cynisme in een romcom kan geen kwaad en vind ik leuk.
Helaas maakt de bijtende spot al snel plaats voor mildere en flauwere humor en krijgt de film steeds meer de gangbare trekjes van de fantasieloze romcom. De scènes waarin met ironie wordt geprobeerd om de parodie overeind te houden worden zeldzaam. Het omslagpunt is er al vrij snel. Opeens duiken allerhande clichématige ingrediënten op die steeds serieuzer in de verhaallijn worden verweven. Het onderscheid tussen parodie en zoete romcom is op den duur niet meer zichtbaar. Met een sarcastische kijkersblik, zou je dat de perfecte parodie kunnen noemen. Zo zal het niet zijn bedoeld. Ik denk dat de makers omwille van de kijkcijfers bewust hebben gebogen en een alleraardigste bijtende start snel hebben laten overgaan in iets dat veilig en vertrouwd aanvoelt.
De ergste scène en het definitieve breekpunt was voor mij een afgezaagde musicalscène. Het feit dat ik niet van musicals hou, speelt uiteraard een rol. Hele nare kitsch. Op een kort ironisch dialoogje aan het eind van de scène na, is de humor ver te zoeken. Die komt verderop in de film ook niet weerom.
En oh ja, hoe zit het dan met het happy end, dat in het aangename bijtende begin nog zo verfoeid werd…. Tja, laat ik maar zeggen dat het einde nogal teleurstellend is.