Isn't It Romantic (2019)

geregisseerd door Todd Strauss-Schulson
met Rebel Wilson, Liam Hemsworth en Adam Devine

Ondanks haar goede inzet wordt de architecte Natalie niet opgemerkt op haar werk. Ook haar liefdesleven laat te wensen over, niet in het minst doordat ze cynisch tegenover een levenslange relatie staat. Wanneer ze het bewustzijn verliest bij een diefstal, ontwaakt ze in een regelrechte romantische komedie, een genre dat ze haat, waarin zij de hoofdrol speelt. Natalie doet er alles aan om aan elke cliché te kunnen ontsnappen. Dit blijkt geen sinecure, ook omdat ze de aandacht heeft getrokken van twee mannen.

avatar van joeychim_
Vanaf 14 februari 2019 in de bioscoop (Warner Bros.).

joeychim_ schreef:
Vanaf 14 februari 2019 in de bioscoop (Warner Bros.).

Update:
Geen bioscooprelease; vanaf 28 februari op Netflix.

Aardige film waarin een vrouw niet geloofd in romantische komedies totdat ze er zelf in eentje terecht komt. Een zelfbewuste romcom die in dat opzicht grappig is uitgewerkt. Echter is de film uiteindelijk zelf niet meer dan een romcom inclusief de clichés. Vermakelijk is het wel en de cast brengt het met genoeg enthousiasme. Met gemak 3.0 sterren.

De eerste helft van de film vond ik erg goed, zelfs nog echt gelachen. Het had nog wel cynischer gemogen van mij. Maar daarna wordt het gewoon een romantische komedie die niet grappig meer is. Jammer.

avatar van Pazmaster
Meh, een romkom waarin de spot wordt gedreven met romkoms maar tegelijkertijd behoorlijk cheesy en clichématig is. Qua humor valt het ook tegen, Wilson vond ik eigenlijk totaal niet grappig. Ook Devine, die ik in Game over, man erg grappig vond, valt tegen. Voor de humor hoef je deze (wat mij betreft) niet te kijken, maar de rest stelt eigenlijk ook niet veel voor.

Wel oké.

Ondanks dat de film een parodie poogt te zijn op de standaard romcom, is het daar misschien net wat te braaf en veilig voor. De humor had zeker wat scherper gemogen, het verhaaltje zit net wat te makkelijk in elkaar en het einde laat zich wat te makkelijk raden. Uiteindelijk is het maar een gewone romcom, maar dan een stuk zelfbewuster.

Gelukkig maakt Wilson veel goed. Het is een wat opgepoetste versie van de rollen die ze normaal speelt, maar dat hoort uiteraard ook bij het uitgangspunt. Verder een leuke actrice met voldoende komische baggage, zonder haar had er makkelijk een hele ster afgekund.

Film ziet er visueel netjes uit, er zitten een paar memorabele scenes in en over het algemeen zakt het nergens in. Het is gelukkig ook geen al te lange film, het is allemaal net voldoende om het netjes boven het gemiddelde uit te tillen. Zeker geen geniale film, maar zeker vermakelijk genoeg om een keer gezien te hebben.

Niet mijn genre, maar heb hier wel om kunnen lachen.

avatar van Elchapo
Maar eens meegekeken met moeder de vrouw,nou get gaat hoor dit stuivertjes romannetje maar meer ook niet.2 stars.

avatar van macrobody
Isn't it romantic? nope. En ook niet grappig. Als dit de nieuwe standaard is voor 2019 laat die nucleaire winter dan maar komen of het Venus syndroom of de overname van AI. Niemand die dit gaat missen.
Had Rebel al eens eerder gezien in wat bijrolletjes welke best leuk waren. Beetje grove grappen soms maar dat maakte het wel leuk. Dat is in deze film ver te zoeken. Ik kan 'm niet aanraden in ieder geval.

avatar van notoirefilmhater
Wat vooral interessant aan de film was, hoe (in ieder geval een gedeelte) van de dikke vrouwen over zichzelf denken. Zeker geen slechte film; verstand op bijna nul en de film duurt niet zo lang.

avatar van wwelover
Voor Netflix een prima filmpje. Ben geen grote fan van Rebel Wilson en Adam Devine. Beide volgens mij best getalenteerd, maar spelen al jaren exact hetzelfde karakter. Maar ze komen er hier wel mee weg. Er had zeker meer ingezeten, want het concept is best geinig en er zitten ook leuke stukken in. Maar uiteindelijk wordt het nooit heel grappig.

Best humor. Vooral al die dansjes om de satire compleet te maken. En het blijft natuurlijk een romcom, ook al steekt ie daar de draak mee dus het meisje komt uiteindelijk samen met de jongen, en dat zie je van een afstandje wel aankomen. De manier waarop is leuk gedaan. Niet bijzonder vernieuwend, wereldschokkend maar gewoon goed uitgewerkt.
Af en toe moest ik wel echt serieus lachen. Grappige momenten genoeg.

Erg leuk en hoewel ik geen fan ben van Adam Levine en hij altijd zichzelf speelt heeft hij chemie met Wilson

avatar van wess16
Het eerste deel was veelbelovend, erg ‘meta’ en nam het genre romcom lekker op de hak. Helaas werd in het tweede deel zélf zo’n romcom. 3*

Wil een soort parodie zijn op de romantische komedie, maar de makers missen het lef om er iets bijzonders van te maken waardoor het eigenlijk meer de zoveelste romcom wordt in plaats van een film die de draak steekt met zijn talloze voorgangers. Laat zich niettemin toch nog net aanzien, enthousiast gemaakt en gespeelt, met wel een gebrek aan goede grappen en een te vergezocht verhaal. Met krap anderhalf uur gelukkig net kort genoeg om je er niet aan te gaan ergeren, en voor mij de eerste keer dat ik het niet zo gezellige dikkertje Wilson acceptabel vond als comédienne. Ze is in ieder geval beter dan de passieve Hemsworth en de irritante en matig spelende Devine.

avatar van Flat Eric
Cliché. Maar dan letterlijk.
Een grappig uitgangspunt voor een romkom waardoor de film nog best te pruimen valt. Een paar aardige clichmatige vondsten die goed werken maar naar het einde toe eindigt het dan toch weer zo cliché waardoor het 'op de haknemen van romkoms cliché randje' er weer van af wordt gehaald. Geen fan van Wilson maar ze deed het hier wel leuk.

Leuke en grappige film!