Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Mamma Mia! Here We Go Again (2018)

Alternatieve titel: Mamma Mia 2

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Muziek / Komedie

geregisseerd door Ol Parker
met Amanda Seyfried, Lily James en Jeremy Irvine

Het vervolg op de eerste film toont zowel de gebeurtenissen die erop volgen als deze die aan het hotel op het Grieks eiland voorafgingen. In het verleden ontmoeten we een jongere Donna die volop van het leven geniet. We volgen haar romantische escapades wanneer ze het pad kruist van Sam, Harry en Bill. Na een tijd blijken de romances niet enkel rozengeur en maneschijn te zijn. In het heden worstelt een zwangere Sophie met de afwezigheid van haar moeder.

avatar van HarmJanStegenga
Werkelijk niet te geloven dit. Ik kan er toch (wederom) met m'n verstand niet bij dat mensen zonder enige plausibele aanleiding ineens met elkaar beginnen te dansen en zingen. Mijn mond valt elke keer weer open van verbazing. Mogelijk gemaakt door (uiteraard) grote sterren, die zelfs met de grootste moeite nog geen normale toon kunnen produceren. Al het cinematische wat in ABBA hun nummers zit, wordt compleet weggehaald door deze prent - echt alle nummers worden vies om zeep geholpen, door ze met rare toonhoogtes en in een fout tempo te zingen. Daarnaast lijkt het dat de regisseur door alle muzikale laagstandjes een vrijkaart denkt te hebben om met een waardeloos, leeg en compleet onnozel verhaaltje te komen. Als kers op de taart heeft-ie prachtige locaties tot zijn beschikking - dus besluit-ie ook nog maar eens gebruik te maken van totaal neppe decors. Wat een waardeloos stuk prul is dit zeg.

avatar van macrobody
Het kan vast niet veel slechter zijn dan deel 1 maar ik ga het er niet op wagen. Ik weet niet wat ik zou kiezen als ik de keuze had tussen een uurtje waterboarding door de CIA of gedwongen een nacht lang Mamma Mia films moeten kijken.

Deze film is nog slechter dan de eerste en als je een tweede film maakt dan verwacht je dat je ook alleen maar andere liedjes gebruikt. Jammer van Dancing Queen dan. Maar verder is het gewoon een hele slechte film die niet om aan te zien is. Daarnaast moet ik wel een goed dingetje zeggen. Ik kwam niet meer bij toen een voormalig James Bond begon te dansen op Dancing Queen.

avatar van K. V.
Dit tweede deel ook eens bekeken. Toch wel een trapje minder dan de eerste, al werd het wel beter naarmate de film vorderde. Wel wat minder bekende liedjes dan de vorige film.
Het verhaal is wel minder vrolijk dan het eerste deel.
De cast wel wel leuk en keerde dus ook grotendeels terug.
Het eerste deel was wel beter, maar deze was ook niet mis.