The 15:17 to Paris (2018)

Drama / Historisch

geregisseerd door Clint Eastwood
met Anthony Sadler, Alek Skarlatos en Spencer Stone

Drie Amerikaanse mannen, bestaande uit twee soldaten en hun vriend, ontdekken op de Thalys van Amsterdam naar Parijs een terrorist, bewapend met een AK-47. Deze is op weg naar de Franse hoofdstad om er een aanslag te plegen. De drie besluiten in te grijpen.

De treinscene was genoeg geweest, maar dan had deze film slechts 10 minuten geduurd. De rest van de film is (wat mij betreft) overbodig Amerikaans patriotisme.

avatar van Thomas83
Bizar hoe snel er een boek en verfilming over deze gebeurtenis kwamen. Een heroïsch verhaal, maar eentje die een verfilming echt niet waard is. Er valt simpelweg te weinig te vertellen. Het regelmatig hilarisch slechte script is ook echt het grootste zwakke punt van de film. Uit gebrek aan interessant materiaal wordt een groot deel van de film maar opgevuld met oninteressante flashbacks over hoe de drie elkaar op school ontmoetten, en later ook wat scènes gewijd aan de training van een van de drie (dit deel lijkt nog het meest op een normale film), en hun stedentrip in Europa, niet meer dan een met professionele camera's geschoten vakantievideo.

Er zijn gelukkig ook echte pareltjes, allemaal afkomstig uit het conservatieve brein van Eastwood. Kinderen spelend met wapens zag er nog nooit zo griezelig uit in een film, in elk geval in een die ik heb gezien. Er is een duidelijke christelijke ondertoon, en uiteraard komen er een hoop Amerikaanse vlaggen in beeld (al komt dat misschien gewoon omdat Amerikanen zo zijn, niet zozeer doordat Eastwood ze binnen het frame propt). Maar de meest komische scène is eentje met een luchtje van een anti-vax-boodschap, besloten met de mooiste citaat van de hele film: "My God is bigger than your statistics".

De als zichzelf gecaste hoofdrolspelers vond ik overigens nog niet eens zo slecht. Dat komt vooral doordat ze gewoon zichzelf kunnen zijn en onder elkaar in vertrouwd gezelschap zijn. Ik blijf het wel erg ongemakkelijk vinden dat van ze gevraagd is om de aanval zelf na te spelen. Die aanval zelf is wel het beste moment van de hele film. Op het downplayen van de rol van wat van de andere betrokkenen na lijkt het allemaal vrij accuraat en gedetailleerd. 1.0*.

avatar van AmazingPP
Wat een waardeloze flut film is dit zeg! De trailer van de film is eigenlijk het spannendst. Toen ik de trailer zag had ik wel zin in de film en gisteren was het dan zover.... Tachtig minuten stom, dom en slap gelul wat totaal niet interessant wordt gebracht en dan nog dertien minuten het uiteindelijke doel van de film. Ik weet niet wat Eastwood mankeerde toen hij deze film maakte, maar het is echt bar en boos te noemen. Ook die vrouw die ze ontmoeten, waar was die ineens gebleven. Echt de slechtste film die ik de afgelopen jaren heb gezien en ik kijk twee films per dag. Mijn hemel, wat een vehikel. 1,5*

avatar van schumacher
Laten we alvast niet vergeten dat dit een waargebeurt verhaal is maar idd, dit kon toch veel beter hoor.

Clint Eastwood is en blijft een topper en the Mule waarin hemzelf nog in meespeelt vond ik heel goed maar deze film is helaas niet goed.

avatar van Lakte
1e klas troep, had veel beter uitgewerkt kunnen worden. En deze film is van Clint Eastwood, dat zie je er echt niet aan af!

Het zou moeten gaan over een man die met een geweer rondzwaaide in de Thalys wat echt gebeurd is, daar gaat het in deze film helaas maar 10 minuten over, er is te veel gezemel omheen wat het een drama film maakt en het hele hoofdonderwerp eigenlijk weg is, het gaat eigenlijk helemaal niet meer om te Thalys maar over 3 jongen die opgroeien en op vakantie gaan.

De 3 jongen worden ook door zichzelf gespeeld wat ik erg jammer vind want het spat er vanaf dat het geen echte acteurs zijn. Clint had beter vakmensen kunnen kiezen.

The Mule van en met Clint Eastwood was wel weer erg goed.

Helaas 1,5*

avatar van FunkStarr
Hmm.... Wat tamme film voor een Eastwood. Het kijkt wel vrij makkelijk weg maar eigenlijk gebeurt er zowat niets, en de hele film toe wordt er naar de climax toegewerkt die uiteindelijk ook tegenvalt. Niet slecht en niet goed, maar van Eastwood ben ik veel beter gewend. Een niemandalletje waarin echt zowat niets gebeurt.

edl
Rommelig script, veel overbodige scènes. Dit kan veel beter.

Verschrikkelijk slecht. Rommelt aan alle kanten

avatar van Elchapo
Nou zo slecht was ie nou ook weer niet,pff wat een gezever weer op MM.......3.5 stars.

Wat een slechte film is dit zeg ! van minuut 1 tot aan de laaste seconde vol met cliches. !
slechtse film tussen slechte films !

avatar van JohnVanHalen
Trash.

Enorm geforceerd en zoals iemand boven mij zegt: de trein scène met een klein beetje opbouw was genoeg geweest. Had de hele tijd het gevoel dat de regisseur, of de manier waarop het gebracht werd, op een geforceerde manier de kijker wil doen geven om de personages en hoe stoer en patriotisch het gaat zijn wat ze straks gaan doen.

Dan blijft het reisverhaaltje maar duren waardoor ik denk dat wordt nogal een climax, en dan kom je helemaal van een kale reis thuis... Jammer, want hier had zoveel meer kunnen mee gedaan worden. Had 10x spannender en mooier kunnen zijn. Dit is niet van Clint zijn gewone doen.

Geen beste Eastwood.

Al vond ik het dan wel een leuke keuze om de hoofdacteurs zichzelf te laten spelen. Dat geeft zo'n film dan toch wel een beetje extra flair. Het is jammer dat het geen geweldige acteurs zijn, dus wat awkwardness links en rechts moet je kunnen verdragen, maar het is allicht beter dan het alternatief.

Probleem is (zoals wel vaker) Eastwood zelf, die hier écht vol z'n zinnetje doordrijft. Themas als voorbestemdheid, religie worden in een dikke saus patriotisme opgevoerd en laten een erg zure nasmaak na. Eigenlijk geen idee hoe de drie hoofdrolspelers daar naar kijken, maar vond het absoluut ongepast in een film als deze.

Verder is er duidelijk te weinig materiaal op basis van het voorval zelf, dus wordt er enorm veel padding gebruikt om het eerste uur door te komen. Daarbij gaat er niks aandacht uit naar de aanvaller zelf, dat blijft gewoon een "gemeen" figuur.

Mager.

avatar van Kondoro0614
“I don't know, ma'am. I just didn't want my family finding out that I died hiding under a table.”

Hele slechte en vooral saaie ‘Eastwood’ prent. Vreeslijke patriottistische film waar de Amerikanen zeker van geilen maar waar ik me toch erg aan stoorde. En vanaf minuut één werd het al vrij duidelijk waar de film naar toe ging, het levens verhaal van het kleine jochie daar zat ik totaal niet op te wachten maar goed, we moesten natuurlijk wel de geschiedenis van deze Amerikaanse helden zien, helden zijn het zeker.

Ik weet nog wel goed dat deze aanslag gebeurde maar, ik wist ook dat er gelukkig niet heel veel slachtoffers waren gevallen, en dat was gelukkig zo. Ik twijfel er ook zeker niet aan dat de drie heren ook daadwerkelijk helden zijn zeker na hun daden.

Achja, en dan heb je de cast, de kindacteurs waren slecht. En daar wil ik nog niet eens verder op in gaan, heb me er mateloos aan weten te irriteren. Het eren van de ‘helden’ vond ik wel tof van ‘Eastwood’ door ze de hoofdrollen te geven maar, daar is ook alles mee gezegd.

Het is erg geforceerd, voelt ongemakkelijk om soms te kijken en is voornamelijk best saai. Ik heb me er zeker niet mee weten te vermaken anders dat de trein scene het interessants en het leukst was van de gehele film.

avatar van Creative-lady
Deze film...

Terwijl ik naar de film keek, was ik niet meer aan het denken aan de samenvatting.
Behalve? in de samenvatting staat er:

En wanneer begon de film??? De laatste 20 min voor 10 min.

Is dat dan een waardevolle film???

avatar van BlueJudaskiss
Na alle wilde verhalen moet ik toegeven dat het me nog wel mee viel, maar het blijft bar en boos.

Knap dat de heren de man hebben uitgeschakeld, maar het zijn toch ook maar gewone rednecks die niks konden en dus maar het leger ingingen. Het hele gedoe rond de wapens in handen van kinderen: ik dacht nog even dat dit ironisch bedoeld was, met een knipoog, maar toen bedacht ik me door wie dit geregisseerd is en toen viel het kwartje. Nee, Amerikaanse republikeinen met hun voorliefde voor wapens zal ik nooit begrijpen.

Judy Greer was leuk, die komiek die in Community en We're the Millers zat en de directeur speelde was ook leuk, de rest liet me allemaal buitengewoon koud. Toen ze in Italië selfies gingen maken - welke dramaturg heeft dit in godsnaam goedgekeurd - ben ik door gaan spoelen. De rest van de film ben ik niet in slaap gevallen, dat dan weer wel maar nee... Rare, erg overbodige film.

avatar van catdog
BlueJudaskiss schreef:

Community? Wie dan? Heb ik iets gemist?