Every Day (2018)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Michael Sucsy
met Angourie Rice, Justice Smith en Owen Teague

De zestienjarige Rhiannon wordt verliefd op een mysterieuze ziel genaamd A. Deze bewoont elke dag een ander lichaam. Rhiannon en A voelen een onvergelijkbare band en doen er dan ook alles aan om elkaar dagelijks terug te vinden. Telkens weer voelen ze meer voor elkaar en dat eist zo zijn tol voor de tortelduifjes. Uiteindelijk zullen ze een levensveranderende beslissing moeten nemen.

Vanaf 22 februari 2018 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Trailer geplaatst

Op papier klonk het interessant, maar als film is het echt een rommeltje.

Het boek is veel beter. De film is idd een rommeltje. Ik mis een voice over. Wat A denkt. Het is ook braaf. Einde was wel beter dan het boek

avatar van mrklm
Het verhaal over een persoon genaamd A. die dagelijks wakker wordt in een ander lichaam van een persoon van ongeveer dezelfde leeftijd in dezelfde omgeving, leek mij ook onverfilmbaar. Maar dit is niet zo slecht als het had kunnen zijn. Angourie Rice is charmant als Rhiannon, het meisje wiens leven een romantische en gecompliceerde wending neemt wanneer A. gedurende een dag het lichaam van haar vriendje Justin [Justice Smith, overtuigend in een dubbelrol] overneemt. Natuurlijk is het een bizar verhaal, maar op een enkeling na (waaronder, helaas, Rice) zijn de vertolkingen van maar liefst 15 acteurs als A. uitstekend op elkaar afgestemd, zeker qua gezichtsmimiek en manier van praten. Daardoor accepteer je aanvankelijk het vreemde verhaal, maar halverwege neemt de film een geforceerde wending die het startschot blijkt voor een afbrokkeling van een tot dan toe zo zorgvuldig bewaakt illusie van realiteit, tot er bijna niets meer van over is.

avatar van Zwolle84
Tienerdrama-light met een dun sci-fi-laagje, zoals ze elk jaar wel worden gemaakt. Vaak zijn ze ook voor 34-jarige tieners wel genietbaar, maar deze blijft erg voorspelbaar en aan de oppervlakte. Ik neem aan dat het dagelijks in een totaal ander lichaam wakker worden centraal staat voor genderneutraliteit, maar dat wordt verder nergens uitgesproken noch wordt er iets verrassends mee gedaan.

Niet slecht, maar ik ben niet de doelgroep.

mrklm schreef:
Maar op een enkeling na (waaronder, helaas, Rice) zijn de vertolkingen van maar liefst 15 acteurs als A. uitstekend op elkaar afgestemd, zeker qua gezichtsmimiek en manier van praten..

Begrijp wat je bedoelt. Als Rhi vond ik haar goed maar ze had hier wat moeite mee.

avatar van schumacher
Oeioei, ik had er veel meer van verwacht, het pakte mij niet echt en diene ene arrogante kerel , den boyfriend die zo beu deed ik dacht dat dat een mongool ofzo was (niks fouts mee bedoeld hoor). Hoe die acteerde en reageerde soms was echt van wtf, heeft die nu een mentale beperking? Hetzelfde gebeurde nadien ook int begin met dieje da altijd veranderde in iemand anders.
Nee, ik werd er echt niet warm van, heb al veel veel beter dan dit gezien.
De meid die speelde wel goed.

Aardige film over een meisje die verliefd wordt op een persoon die iedere dag van lichaam verwisselt. Een leuke en ook wel originele opzet voor een romantische film als deze. Een prima eerste helft, maar tijdens de tweede helft zakt het soms wel wat in en wordt het zoetsappig. Toch vraag je je af hoe deze ongebruikelijke romance zal eindigen.

avatar van Antonev
Een film die op papier best wat potentieel heeft, maar waarbij de uitvoering toch wat ingebreken blijft.

Het is allemaal net wat te rommelig en te braaf. Mijns inziens had het een tikje minder kinderlijk mogen zijn met een ietwat zwart randje. Ik had daarnaast ook het gevoel dat de makers net iets teveel willen vertellen (waardoor het dus rommelig wordt).

Al met al geen onprettige zit. Wel jammer dat er meer ingezeten had.

avatar van Noodless
Leuk gegeven met Angourie Rice die een charmante rol weet neer te zetten. De verschillende acteurs die A spelen zijn goed op elkaar afgestemd, behalve de laatste rol en zijzelf vond ik wat minder overtuigend. Het grootste probleem van de film is dat je halverwege iets hebt van komt er nog iets of blijft het op deze lijn wat voortslepen. Helaas het tweede geval. 5/10

avatar van Lacuna1985
Ik vond het een leuke film met een mooi verhaal. Het einde had van mij iets langer vermogen door bijvoorbeeld een kijkje in de toekomst. Alsnog zou ik deze film wel aanraden bij andere.

Enigmatische fantasie die nalaat de romantische invalshoek uit te diepen. Nooit wordt duidelijk waarom het meisje verliefd is op een personage, dat telkens van uiterlijk verwisselt.
Angourie Rice is zonder meer leuke meid. Meer positiefs kan ik over deze film evenwel niet bedenken.
Het is blijkbaar een boekverfilming, maar het plot lijkt in zijn kern verdacht veel op de Japanse film The Beauty Inside uit 2015, wat trouwens een veel betere film is.

avatar van mikey
wordt die persoon ook wakker als meisje of alleen als jongen?

avatar van Gish
mikey schreef:
wordt die persoon ook wakker als meisje of alleen als jongen?

Zowel als een jongen als een meisje, dik, dun, arm, rijk, you name it.
Alleen de leeftijd is altijd hetzelfde.

avatar van mikey
Zoetsappige meiden-film zonder ook maar een greintje cynisme wanneer een geest dagelijks bezit neemt van een nieuw puberlichaam, maar toch elke keer weer bij dat ene meisje weet te komen om zo weer nieuwe instagram-achtige momenten te vieren. Van die reklamebeelden waaronder Celebrate Life zou kunnen staan. Zie ook poster.

Mijn hemel wat was dit tergend en vervelend.