Le Divorce (2003)

Drama / Romantiek

geregisseerd door James Ivory
met Kate Hudson, Naomi Watts en Glenn Close

Isabel (Kate Hudson) en Roxy (Naomi Watts) zijn twee moderne zusjes uit de VS. Om van haar nare Franse man af te komen reizen ze naar Frankrijk om daar te scheiden. Daar komen de twee zusjes in aanraking met de Franse mentaliteit.

gimli f
Naar het boek van Diane Johnson, wat ik in de kast heb liggen trouwens (niet gelezen). Over cultuur- en zedenverschillen tussen Amerikanen en Europeanen.
De cast ziet er aardig uit.

Releasedatum zou zijn: 8 augustus (staat ergens op internet).

Ivory's Jefferson in Paris en Surviving Picasso vond ik weinig soeps, trouwens. Dat beloofd wat.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
gimli f schreef:

De cast ziet er aardig uit.

Ik kan niet anders zeggen!

Naomi Watts ziet er altijd een beetje scheel uit...

avatar van lorelei
Ik was in slaap gevallen bij deze film....Maar ik had maar 15 minuten gemist en eigenlijk had ik daarmee ook niks gemist. De film bleef maar op 1 lijn hangen en bleef eigenlijk best wel saai.

avatar van Wolkenmeter
Film die alle kanten uitwil, en uiteindelijk nergens belandt. De personages kwamen nooit echt tot leven, waardoor ik me ook nooit bij de film betrokken voelde. Het leek wel alsof men besloten had om het minst interessante personage (dat van Kate Hudson) te volgen, waardoor de anderen te weinig uitgewerkt bleven. Spijtig, want de cast is op papier natuurlijk erg indrukwekkend.

avatar van Kleintje
Ben het volledig met Wolkenmeter eens. Het verhaal gaat erg traag vooruit en over het algemeen gebeurt er ook bitter weinig.
Er had meer van kunnen gemaakt worden...

avatar van bioscoopzaal
Goed dat ik dus gisteren ben thuisgebleven

saske
heb hem na 30minuten uitgezet, slechte film.

Ik ga hem ook maar skippen.
Volgens mij is dit niet echt het soort films waarin watts haar talent mag verkopen.
Geef haar thrillers en iedereen geniet van de film
Ze is en blijft dan ook immers 'n plezier om naar te kijken :d

Jee zeg, de beschrijving op de achterkant van de dvd klopte van geen kanten; 'de meiden gaan feesten af om daar de verschillen tussen de culturen te zien, wat leidt tot bizarre situaties blablabla'.

Nou ik heb welgeteld 1 feestje gezien. De rest gaat over eenschilderij wat verkocht moet worden, eens scheiding, een maitresse, een gestoorde ex.

Het verhaal vliegt alle kanten op, maar wordt nergens spannend, romantisch of pakkend.

Twee sterren voor Parijs en de leuke kleren van Kate Hudson.

avatar van aSMoDeuS
voegt deze film ergens waarde aan toe?
niet dus :S

avatar van wackyboy
Ik heb het boek niet gelezen, maar als de nadruk in het boek meer ligt op het aangeven van cultuurverschillen tussen Amerika en Frankrijk dan op de verhaallijn, dan vraag ik me af wie er op het idee is gekomen om dit boek ter verfilmen. Laat het boek lekker met rust! Niet elk boek hoeft verfilmd te worden. Ik vond de film strontvervelend. De film gaat helemaal nergens over. Seinfeld kan daar misschien mee wegkomen (a show about nothing!) maar deze film had beter niet gemaakt kunnen worden. Verspilling van geld en moeite.

Ik dacht dat ik deze film niet leuk vond omdat hij niet commercieel was, maar blijkbaar ben ik niet de enige die 'm slecht vind.

Hudson en Watts kunnen de film ook niet redden, een beetje een losse flodder.

avatar van Naomi Watts
Wat een verschrikkelijke film. Ja mensen dat zeg ik over een Watts film.

De film gaat gewoon nergens over, het karakter van Hudson wat een enorme hypocriet is waar ik mij aan ergerde. Deze film behoort wel tot 1 van de slechtste die ik ooit gezien heb. Naomi, hier had je je niet voor moeten lenen, dit verdien je niet. En dan nog die verschrikkelijke tagline. De film zelf haalt nog geen halve ster maar Naomi maakt met haar charisma en geweldige uitstraling nog kijkbaar. 1*

avatar van Regan_Robbie24
dat je dat zegt Naomi Watts!
ik had deze film gehuurd met een vriendin, want Naomi Watts zit er in en die ken ik van the ring. toen we hem gingen kijken vonden we sommige stukjes slap, maar geinig was ie wel. alleen Naomi Watts mocht er van mij veel meer in komen. 4.5*

Wat een K*t film... en dan zeg ik het nog netjes. Dacht een film te zien te krijgen ala How to lose a guy in ten days... Nou mooi niet dus, rare dialogen, hak-op-de-tak verhaal wat nergens over gaat en nergens grappig wordt of op grappig lijkt... Heb hem niet eens afgezien en dat heb ik niet gauw... Heel erg slecht... 0.5*

avatar van otherfool
Werkelijk volkomen mislukte film van Ivory, waarbij de volgende vragen in steeds groter tempo op me afkwamen: 'Waar gaat dit over', 'Wat is dit nu weer' en 'Wanneer stopt deze onzin?'

Niet leuk, niet charmant, niet grappig, niet spannend, niet scherp, niet duidelijk, niet goed; rijp voor de flop 100 derhalve.

1* (ik ben aardig omdat ik de tweetaligheid in de film wel aardig vond)

avatar van metaledje
ik vond hem zo slecht nog niet, misschien beetje saai, maar verder niks mis mee, goede beelden, geen slecht acteerwerk, maar na 1 keer kijken wil je hem voor geen 2e keer zien

avatar van nummervlinder
Wow, wat een slechte film. Mijn ogen vielen bijna toe, heel de tijd zitten geeuwen! Ik heb hem voor een 'prijsje' kunnen kopen, maar zelfs dat 'prijsje was nog te veel. En ja Naomi Watts had er misschien beter wat meer in voor gekomen. Dan was het misschien nog een beetje goed!
Het slechtste vond ik nog die gijzeling! En dan ook die familie van die Charles-Henri, zoveel mensen waar ze het over hadden, gewoon niet te volgen! Barslecht en saai (nog zacht uitgedrukt).

avatar van nummervlinder
Ik zeg er wel bij als Naomi Watts er iets meer in voor kwam dat het dan iets beter zou zijn. Niet super veel, denk ik. Dat was ik nog vergeten zeggen.

Ik vond het geen goede film. Ik raakte al snel in de war, en ik had gehoopt dat er meer een verhaal in zou zitten.

avatar van Rianneke_Dan
Matige film.
Het begin was goed te doen en nog wel vermakelijk, maar halverwege werd het toch een beetje langdradig.
Verhaal was niet echt duidelijk vond ik, en erg rommelig gebracht, maar Kate en Naomi zijn leuke actrices dus die maakte de film voor mij nog een klein beetje leuk.

Dwaalman
Ik heb 'm na twintig minuten uitgezet. Zo te lezen was dat een verstandig besluit.

Deze film heb ik paar jaar terug gezien dus herinner het me niet heel goed meer (wat al genoeg zegt), het enige wat ik nog weet is dat je een hele spetterende film verwacht waarin allerlei leuke dingen gebeuren, maar het enige waar het volgens mij over ging was wie het schilderij nou moest hebben. Klinkt dit niet al vaag genoeg?

avatar van Bombong
Zo slecht als sommige mensen hieronder ons willen doen geloven, is deze film zeker niet. En een komedie (zoals hij gelukkig niet op MM wordt genoemd) is het ook niet met ondermeer een moord, zelfmoord en zelfmoordpoging erin.
Van de Fransen houden we na het zien van deze film wel het beeld over dat het een stel huichelaars zijn, die vooral bezorgd zijn over hoe ze over komen en snel van gespreksonderwerp wisselen als er iets aan de orde komt dat barsten in hun masker zou kunnen veroorzaken. En toch zijn de Fransen in deze film net wat minder clichematig neergezet dan in de meeste Amerikaanse films. Maar dat zegt misschien meer over die andere films dan over deze

Ik ben best wel een Kate Hudson fan. Maar deze film is de slechtste die ik van haar gezien heb.

Ik wilde 'm niet meteen afzetten..want misschien kwam het verhaal los aan het einde?, maar nee hoor..... hij was zo saai dat ik de recorder af en toe (langzaam) heb doorgespoeld. Er zat totaal geen verhaal in (en ook geen romantiek, zoals hierboven vermeld).
1,5 ster voor de Kate Hudson dan maar...

avatar van Fran
Wat een saaie film was dit. En dat had ik eigenlijk niet verwacht. Er gebeurt werkelijks niks in de film. Ik vraag me af wat ze nu wilden vertellen.

Als het als romantische film was bedoeld dan kwam dat totaal niet uit de verf want de relatie die zus met oom kreeg ging helemaal nergens over. Van het ene op het andere moment lag ze met hem in bed. Hetzelfde geld voor de relatie die Roxy zelf kreeg de advocaat. Geen inleidend verhaal, opeens staan ze gewoon te zoenen.

Als komedie slaat het ook nergens op want ik heb nergens om kunnen lachen. De film had zich ook net zo goed in Amerika af kunnen spelen want het franse element in de film kwam nou ook weer niet echt over.

Ik vond het gewoon een hele matige film terwijl je hier toch genoeg ingredienten had om een leuke romcom van te maken.

avatar van lies25
Ik vind Kate Hudson altijd erg leuk acteren en dat was dan ook mijn motivatie om deze film een keer te huren, maar wat een tegenvaller ! Zo saai dat ik hem niet eens af heb gekeken.

avatar van Noodless
Erg matige film ondanks de leuke actrices Hudson en Watts. Maar helaas is de film langdradig, rommelig en vooral qua inhoud niets zeggend. Romantisch vond ik het allesbehalve.
Een tegenvaller ! 4/10

avatar van xMilennx
Inderdaad een niet al te boeiende film met niet zoveel verhaal in, maar ik vond de personages nog wel leuk. En ook wel mooie beelden dankzij Parijs en de chique interieurs die gebruikt zijn.

Ik heb mij een hele tijd zitten afvragen wat eigenlijk de bedoeling van de film was, maar er is er simpelweg geen volgens mij. Het is dus niet dat deze film je iets bijbrengt of iets geeft dat je zou kunnen bijblijven, wat toch wel jammer is. Meestal zit er toch een boodschap achter een film en is hij niet enkel bedoeld om je tijd wat te verdrijven, maar bij deze moet je dus niet echt diepgang verwachten.

De titel "Le Divorce" heeft trouwens niet echt veel te maken met het geheel als je het mij vraagt, maar ja, als er niet echt een verhaal is, wordt het ook moeilijk om een titel te verzinnen natuurlijk...

avatar van K. V.
Deze lag in de bib en zonder me te informeren eens bekeken. 'k weet niet echt wat 'k er moet van maken. Het was niet echt een romantische film, ook niet echt een komedie, noch drama, een beetje van alles. Ook het verhaal was een beetje wisselend.
De cast deed het prima en verder zag de film er wel prima uit.
Het is niet echt een film die me lang bij zal blijven, daarvoor sprong de film er te weinig uit.