Fever Pitch (2005)

Alternatieve titel: The Perfect Catch

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Drew Barrymore, Jimmy Fallon en Ione Skye

Ben (Fallon) is geobsedeerd door het honkbalteam de Boston Red Sox, en zet daar werkelijk alles voor opzij. Dan ontmoet hij Lindsay (Barrymore) en ze worden een gelukkig stel. Totdat het honkbalseizoen weer aanbreekt en Lindsay zijn obsessie meemaakt...

avatar van Uzza_Sparta
dus voor de amerikaanse markt gaan ze voetbal vervangen met baseball, en geven het een meer komische draai, en dan kunnen die yanks en yank lovers het beter waarderen?

De originele verfilming in 1997 met Colin Firth was niet super, maar dit lijkt me helemaal niks?

avatar van missl
Kijkt lekker weg, als je er maar niet teveel van verwacht.

avatar van IH88
“You love me enough to sell your tickets, I love you enough not to let you.”

Aardige romcom. Drew Barrymore is altijd wel goed in dit soort films, en Jimmy Fallon doet het verrassend goed. Als sympathieke sul komt hij beter tot zijn recht dan in de dramatische scènes, maar Barrymore en Fallon zijn een leuk duo die je wel iets gunt. Dat obsessieve gedoe met de Boston Red Sox is niet echt interessant, maar het vormt wel een aardige voedingsbodem voor wat drama tussen het stel. Het einde volgt netjes het vaste romcom stramien, en het sentiment ligt er weer dik op.

avatar van Ste*
Ik heb een zwak voor Jimmy Fallon en Drew Barrymore is ook altijd wel leuk. En inderdaad zijn ze in deze film een leuk koppel dat ik ook echt de gunfactor vond hebben.

Het wordt nooit overdreven en het blijft eigenlijk allemaal wel relatable. De personages maken geen al te rare keuzes en de 'we hebben ruzie maar het is eigenlijk gebaseerd op een misverstand en overdreven gedoe' dat je vaak ziet in dit soort films blijft gelukkig ook tot een minimum beperkt, alleen tegen het eind even. Vond het een sympathieke en door Fallon en Barrymore schattige film. Zelfs het sportthema, waar ik zelf niets mee heb, stoorde me nergens.