Fever Pitch (2005)

Alternatieve titel: The Perfect Catch

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Drew Barrymore, Jimmy Fallon en Ione Skye

Ben (Fallon) is geobsedeerd door het honkbalteam de Boston Red Sox, en zet daar werkelijk alles voor opzij. Dan ontmoet hij Lindsay (Barrymore) en ze worden een gelukkig stel. Totdat het honkbalseizoen weer aanbreekt en Lindsay zijn obsessie meemaakt...

avatar van Uzza_Sparta
dus voor de amerikaanse markt gaan ze voetbal vervangen met baseball, en geven het een meer komische draai, en dan kunnen die yanks en yank lovers het beter waarderen?

De originele verfilming in 1997 met Colin Firth was niet super, maar dit lijkt me helemaal niks?

avatar van missl
Kijkt lekker weg, als je er maar niet teveel van verwacht.

avatar van IH88
“You love me enough to sell your tickets, I love you enough not to let you.”

Aardige romcom. Drew Barrymore is altijd wel goed in dit soort films, en Jimmy Fallon doet het verrassend goed. Als sympathieke sul komt hij beter tot zijn recht dan in de dramatische scènes, maar Barrymore en Fallon zijn een leuk duo die je wel iets gunt. Dat obsessieve gedoe met de Boston Red Sox is niet echt interessant, maar het vormt wel een aardige voedingsbodem voor wat drama tussen het stel. Het einde volgt netjes het vaste romcom stramien, en het sentiment ligt er weer dik op.

avatar van Ste*
Ik heb een zwak voor Jimmy Fallon en Drew Barrymore is ook altijd wel leuk. En inderdaad zijn ze in deze film een leuk koppel dat ik ook echt de gunfactor vond hebben.

Het wordt nooit overdreven en het blijft eigenlijk allemaal wel relatable. De personages maken geen al te rare keuzes en de 'we hebben ruzie maar het is eigenlijk gebaseerd op een misverstand en overdreven gedoe' dat je vaak ziet in dit soort films blijft gelukkig ook tot een minimum beperkt, alleen tegen het eind even. Vond het een sympathieke en door Fallon en Barrymore schattige film. Zelfs het sportthema, waar ik zelf niets mee heb, stoorde me nergens.

avatar van Lebarron
Een remake van een Engelse film die op zijn beurt gebaseerd was op het boek van Nick Hornby. Jimmy Fallon speelt Ben. Ben is een schoolmeester en devoot Red Sox Fan. Gedurende de zomermaanden slaat hij geen wedstrijd over. Iedere thuiswedstrijd zit hij op Fenway Park en iedere uitwedstrijd zit hij voor de buis. Wanneer hij met zijn klas gaat kijken op een reclamebureau ontmoet hij Lindsay(Drew Barrymore). Ze worden verliefd en al snel beseffen ze dat ze voor elkaar bestemd zijn. Alleen heeft Lindsay moeite met zijn liefde voor de Red Sox. Deze Fever Pitch is objectief gezien een betere film dan het Engelse origineel maar daar wringt wat mij betreft ook direct de schoen. Waar het origineel nostalgie en romantiek uitstraalde is deze te gelikt en te gekunsteld. Te vaak valt de film terug op flauwe comedy. Waar het paar in het origineel beide leraren waren moest er in deze film uiteraard weer een zakelijk succesvol type zijn. Vooral het eind was minder. Het enige waar deze film beter in slaagde was om te tonen waarom Ben zo graag naar het stadion ging. Het groepje eigenaardige doch aardige medefans om hem heen was echt een hechte groep.