EverAfter (1998)

Alternatieve titel: Ever After: A Cinderella Story

Fantasy / Romantiek

geregisseerd door Andy Tennant
met Drew Barrymore, Anjelica Huston en Dougray Scott

Als de liefhebbende vader van Danielle plots overlijdt, wordt zij door haar nieuwe stiefmoeder en -zussen gebruikt als hulpje. Toch groeit ze op tot een vrolijke vrouw met een sterke wil, en op een dag komt ze de knappe prins Henry tegen, die zelf echter ook problemen thuis heeft. Gelukkig is de aardige Leonardo da Vinci in de buurt om ze te helpen.

avatar van Mads Smikkelsen
Leuke feelgood-film, leuk geacteerd.

Ik vind dit een vermakelijke film. Ookal is het einde wel erg voorspellend blijf je toch kijken. Ik vind dit trouwens wel een realistische Cinderella. Alleen sinds waneer sprekens ze Engels op het Franseplatteland?

Ik heb hem gisteren gezien en ik ben er echt blij mee. Ik vond het zo'n leuke film! Goed gespeeld en mooi verhaal. Ook al weet je wat er ongeveer gaat gebeuren, er zitten echt verrassingen in! Geweldig!

avatar van DragQueen
Een leuke en verdienstelijke filmversie van het alom bekende assepoester verhaal. barrymore acteert goed. evenals huston en scott. de film is verder best vermakelijk, en leuk om eens te zien. 3 sterren.

Er zijn natuurlijk meerdere versies van het asspepoester-verhaal, maar ik vind dit echt een mooie versie.
Lekker wegzwijmelen en idd nog best wel realistisch.

avatar van iris.vessem
ik vond het wel een mooie en leuke film, heb 'm nu twee keer gezien en de tweede keer was ie nog net zo leuk als de vorige....

avatar van LOVExxYOU
mooie film

avatar van Zuzuu
Assepoester? Leonardo da Vinci????

avatar van m1701
erg leuke ZWIJMEL film,
was tenminste niet zoals ik zou verwachten van Assepoester.
Barrymore speelde weer erg leuk en naief.
Alleen jammer dat het einde nogal snel werd afgeraffeld, dit had wel iets langer mogen duren met; aan het volk voorstellen en trouwen etc. Maar dan was de film nog langer geworden.
De moeite waard om te kijken.

goede amuserende film.
een ding dat me wel echt mateloos stoorde was het leeftijds verschil tussen de twee hoofd personen de prins leek zo veel ouder dan drew barrymore. voor de rest prima film.

*3,5

Een hele mooie 'verwerking' van het sprookje! Lekker zwijmelen en boos worden op de gemene stiefmoeder, die overigens haar rol overtuigend speelt.
De muziek in de film was ook niet verkeerd.
Verder zitten er regelmatige grappige momenten in, waar haar stiefzus Jacquline ook een rol in speelt.

avatar van obsessedbymovies
Geweldige cinderella story, een van me favourites

speranza
Deze film moet het vooral hebben van de prachtige beelden. Het verhaal en het acteerwerk doen mij te weinig om een hogere beoordeling te kunnen geven.

avatar van Fran
Toen de film uitkwam vond ik het wel een bijzonder originele film. Nu is dat wat minder. Het sprookjesachtige effect is leuk om naar te kijken maar ik heb het wel eens mooier gezien zoals in "Midsummernights Dream". Het acteerwerk is gemiddeld. Alles bij elkaar opgeteld kijkt de film wel lekker weg maar is het niet zo heel bijzonder.

avatar van missy85
Ik zag de film toevallig in de afprijzing liggen, en dat genre trekt me erg. En hij is heel erg leuk! Lekker sprookjes achtig, romantisch en kijkt lekker weg. Het acteurwerk is ook prima verder.

avatar van TragieStar.*
Gisteren gezien en het kon me wel boeien, maar op sommige momenten was ik toch verveeld. De cast vond ik naar mijn idee vrij redelijk, vooral Drew Barrymore en Anjelica Huston spanden de kroon voor mij. Barrymore vond ik eigenlijk niet helemaal in de film passen, maar ze deed het op sommige momenten wel aardig, en op sommige momenten vrij goed.

Het verhaal kennen we allemaal, al was het toch hier en daar wel anders. Ik kon me redelijk vermaken, maar word geen film om vaker te kijken.

avatar van Decec
Ik vond een mooi Romantiek/Drama film...
Uitstekend mooi verhaal...
Prima acteerwerk...
Actrice Drew Barrymore speelt zeer goed...
Prachtig omgeving...
Mooi kostuums..
Jammer geen HD Kwaliteit (comm zender RTL 5 )...
Aanrader...

avatar van mnrk
Choose wisely, Henry. Divorce is only something they do in England.

Dit was een een vermakelijke verfilming/benadering over het zeer bekende sprookje Assepoester...

Het verhaal wordt op een leuke manier gebracht (begin met de Brothers Grimm) en de gehele aankleding en setting zorgen ook voor de juiste sfeer bij deze film.

Drew Barrymore speelt haar rol prima als Danielle en wordt goed bijgestaan door Anjelica Huston en haar 2 dochters Megan Dodds en Melanie Lynskey.

Eenvoudig.

Niet al te groots gebracht sprookje, waar de nadruk vooral ligt op een wat melige romance. Barrymore is oké, de rest weinig opvallend. Vond Huston zelfs redelijk irritant, al heeft ze uiteraard haar rol ook niet mee.

Er zijn een paar leuke toevoegingen, zoals Da Vinci die zorgt voor links en recht wat grinnikbare momenten. Het fleurt de film een beetje op, want verder is het echt het aloude liedje. Verder ook visueel niet veel te beleven (wat toch wat jammer is voor een film als deze) en de soundtrack is van hetzelfde laken een pak.

De film kampt vooral met een povere mix van fantasy en realisme, de twee heffen elkaar een beetje op hier, waardoor het sprookje nooit écht tot leven komt en de overblijvende clichés wat misplaats overkomen in de drogere aanpak.

Originele en eerder schalkse versie van het Assepoester-sprookje, verplaatst naar het Franse Hof, het kasteel van Amboise waar ook Leonardo Da Vinci verbleef.
Kan me niet ontdoen van het idee dat het eigenlijke sprookje wat spottend benaderd wordt, met de nodige clichés in acts en bewoordingen. Niet dat zulks zo erg is want uiteindelijk leefden ze lang en gelukkig, zoals het sprokkje voorschrijft, for ever after.

avatar van roos081
Heerlijke film!

avatar van Geno
Wat een verrassend goede film! Eigenlijk een geweldige en zelfs indrukwekkende film!

Ik was onder de indruk van het verhaal, de mooie beelden, de leuke vondsten op welke wijze dan ook toegevoegd. Het verdiepte en verluchtigde de film.

Maar vooral was ik onder de indruk (nog steeds eigenlijk) het verpletterende acteerwerk van Drew Barrymore... wat een prachtmeid en wat zette ze haar rol ongelooflijk overtuigend neer.

Mocht dit gevoel langer beklijven dan zou dit nog wel eens later een dikke 4* kunnen worden... maar nu zeker een welverdiende 3.5 *

avatar van Glennekeeeee
Assepoester is een veelgebruikt verhaal in Hollywood. We zien elk jaar wel een soort cinderella verhaal in een hedendaags jasje gestoken. Voor de echte Assepoester verhalen heb je niet zo veel films nodig. Onlangs bracht Disney een hervertelling van de originele tekenfilm ook in een sprookjessfeer maar zonder de magie van een sprookje. Ever After doet het daarbij slimmer en laat al vanaf seconde 1 merken dat we geen sprookje hoeven te verwachten.

Bij het begin van de film word al duidelijk dat de broeders Grimm het verhaal verkeerd zouden verteld hebben. Een verre afstammeling van de echte cinderella verteld het verhaal hoe het echt gebeurd is. Dit is enerzijds de grote kracht van de film, maar anderzijds ook de zwakte. Het is leuk om te kijken hoe het sprookje een realistischere kijk krijgt die met genoeg fantasie inderdaad tot het gekende sprookje kan doorgaan. Anderzijds mis je natuurlijk wel de magie en sterke momenten die het origineel net zo sterk maken.

Drew Barrymore is altijd al een actrice geweest die het op zich wel aardig doet, maar nergens echt verbaasd. Dat is ook hier het geval en dat is best jammer want ook de rest van de cast speelt nogal geforceerd en karikaturaal dat het soms wat amateuristisch overkomt. En in het begin van de film heeft de film voldoende vaart en doet het wat denken aan de prince of thieves (robin hood) met enkele leuke actievolle scènes gepaard met voldoende komische noten, maar al snel zakt de film in tot een zeemzoet romantisch verhaal die langzamerhand toch wel wat veel wegzakt van het origineel en de link toch moeilijk te leggen is.

De laatste akte is dan ook nog eens rommelig geschreven met zaken die veel sneller afgehandeld hadden kunnen worden en zaken die wat dieper mochten uitgeschreven worden waardoor dus de balans echt niet in orde is.

Het maakt van Ever After een goed bedachte opzet die een andere kant van het Cinderella verhaal liet zien maar die andere kant is te zwak uitgeschreven en kan nooit het niveau halen van het sprookjesverhaal.

avatar van Disneyland
Erg mooie film, laat ook zien dat het jongere stiefzusje helemaal niet zo slecht is en uiteindelijk ook beloond word voor haar hulp aan "Assepoester".