• 8.518.601 stemmen

Met onder meer: Rami Malek, Gwilym Lee en Lucy Boynton

Releasedatum: 1 november 2018

Plot Bohemian Rhapsody

"Fearless lives forever"

'Bohemian Rhapsody' volgt het verhaal van de Britse band Queen met leadzanger Freddie Mercury. De band, die in 1970 wordt opgericht, weet al snel door te breken met diverse hits als 'We Will Rock You' en 'Radio Ga Ga'. De band weet door de jaren heen een legendarische status te vergaren met als hoogtepunt het Live Aid benefietconcert in 1985.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Paul Prenter

Ray Foster

avatar van AGE-411

AGE-411

Vind hem nogal zwak. De interessantste periode uit het leven van Mercury wordt overgeslagen.

avatar van clairest

clairest

Leuke film, kijkt lekker weg. Vooral geschikt voor (jonge) mensen die nog nauwelijks iets van Queen hebben meegekregen.

Het liveaid-concert was voor mij NIET interessant, om dat helemaal nagespeeld te zien. Saai voor mij. Al die emotie die bij iedereen er fictief aan verbonden is niet reëel, dat is irritant als je dat weet. De getoonde emoties bij iedereen zijn op zich wel reëel, maar ze waren in werkelijkheid niet speciaal verbonden aan het Liveaidconcert. Dat is een fictieve keuze van de film om alles daaraan te verbinden. Dan "glijdt" het lekker weg.

avatar van Martin Minderaa

Martin Minderaa

Vlakke verfilming van het leven Freddie Mercury. Soms (chronologische) onjuistheden. Het spat er allemaal niet van af. De magie Queen en Mercury kwamen niet uit de verf.

avatar van Jointz

Jointz

Wat enorm jammer dat er zo vluchtig door de geschiedenis van Queen heen is gegaan met deze film. Hier en daar wordt Mercuriy zelfs neergezet als iemand die bijna verslaafd is en onder invloed allemaal beslissingen heeft genomen.

De waarheidsvinding is in deze film laag of zelfs afwezig en dat is erg jammer, ik vind dat Queen en vooral ook Mercury een stuk meer uitdieping had moeten krijgen. De aanloop naar zijn dood is even vluchtig als de hele film terwijl in het echt de feestjes in Munchen berucht waren en we uiteraard ook graag nog wat hadden willen zien van zijn laatste dagen. Dagen die heel intens hadden kunnen zijn.

Er blijft nu niet veel meer over dan een film die overal net niet genoeg biedt.Jammer.....

Een paar lichtpuntjes zijn er ook, als de bekende muziek wordt ingezet. Daar hoef je maar een noot van te horen om te weten waar het om gaat en welke kant het uit gaat.