#Realityhigh (2017)

geregisseerd door Fernando Lebrija
met Nesta Cooper, Keith Powers en Kate Walsh

De serieuze scholiere Dani Barnes zit in het laatste jaar van de high school. Ze droomt er van naar de prestigieuze universiteit UC Davis te gaan om Diergeneeskunde te studeren. Wanneer Dani eindelijk aandacht krijgt van de jongen op wie ze al lang verliefd is, komt haar overzichtelijke leventje op z'n kop te staan. De ex van haar nieuwe vriend is niet blij met de aandacht die Dani van hem krijgt en zij doet er ineens alles aan Dani's beste vriendin te worden. Deze ex is via social media beroemd geworden en heeft 9 miljoen volgers, en trekt Dani mee in haar leven vol glamour, waardoor Dani's plannen in gevaar komen.

Netflix Original. Te zien vanaf 8 september.

avatar van Nienke1981
Zeker niet zo slecht als ik van tevoren dacht n.a.v. de score hier en op IDMB.
Ik hou van dit soort high school films en heb me weer goed vermaakt bij deze.

avatar van schumacher
Snap de lage scores niet echt maar bon, ik hou der wel van van zo'n films.
Er zit een goede vaart in de film wat het aangenaam maakt om naar te kijken.
Lage score op imdb ben ik niet mee eens.

Vond hier echt helemaal niets aan. Het kan komen doordat ik deze film keek terwijl ik eigenlijk gewoon naar bed had moeten gaan, maar ik ben meerdere keren op het nippertje niet in slaap gedommeld. Buiten het feit dat ik moe was, was deze film ook ontzettend saai. Op zich is de film wel vlot, maar er is werkelijk nergens een touw aan vast te knopen. Het ging allemaal maar van de hak op te tak en dat zorgde voor een incoherent verhaal. Het had de film goed gedaan om meer aandacht te besteden aan persoonlijke ontwikkelingen en met name de overgangen daarvan beter te belichten.

Er waren op zich nog wel wat grappige (kattige) opmerkingen door het zusje en een vriend van dat populaire meisje waar ik de naam alweer van ben vergeten, dus toch nog 2*.

Zwolle84
Een Netflix Original, dus slecht. Het probeert een soort Mean Girls te zijn, lijkt het. Maar dan zonder de humor, het sterke acteerwerk en de spitsvondigheid. Dan blijft er opeens nog maar weinig over.

avatar van IH88
#Realityhigh

Film met veel social media onzin en door zichzelf geobsedeerde tieners. Maar wie daar doorheen kan kijken zal zich toch wel redelijk kunnen vermaken met #Realityhigh. Zeker door het aanstekelijke spel van hoofdrolspeelster Nesta Cooper en sommige geslaagde grappen. Realistisch is het allemaal niet, en je hoopt maar dat de tieners van nu niet zo obsessief bezig zijn met social media. Misschien tegen beter weten in.

avatar van Shadowed
Awkward.

De term om deze film te beschrijven, omdat de meeste scene's toch wel heel pijnlijk zijn om naar te kijken. Dat komt vooral door het acteren en de dialogen die het zo moeilijk maken om niet te gaan zitten fronzen. Acteurs proberen goed te acteren maar de meeste missen toch wel wat ervaring.

Vooral de hoofrolspeelster weet eigenlijk niet te overtuigen, en is het verhaal iets wat we al eerder hebben gezien. (Mean Girls). Alleen dan met een dosis Social Media. Maar toegegeven, naar het einde kan je iets meer meeleven met de karakters.

Iets dat we eigenlijk al gezien hebben, waarmee we niks nieuws te zien krijgen en gewoon 99 minuten vol met tienerkomedie en drama te zien krijgen.