Müslüm (2018)

Turkije
Biografie / Drama

geregisseerd door Ketche en Can Ulkay
met Erkan Avci, Ayça Bingöl en Erkan Can

Na een ernstig auto-ongeluk verliest Müslüm Gürses deels zijn gehoor en krijgt hij last van spraak- en bewegingsstoornissen. Het leven ziet er enorm somber uit. Totdat de excentrieke Müslüm zijn redding vindt in muziek en als een feniks herrijst uit zijn as. De arabeskzanger schudt zijn duistere verleden van zich af om een geliefd icoon te worden.

avatar van Fikret8
Ben geen fan van zijn muziek, maar de film is geweldig. Wat mij betreft de beste film uit 2018.

zeer sterke drama over het leven van Müslüm Gürses (BABA), als fanatieke aanhanger van Müslüm Baba heb ik zeker genoten van deze film. Timucin Esen heeft een top prestatie neergezet in zijn acteerwerk.

Als grote fan van Müslüm genoten van de film, mijn stad Adana en vooral het accent/taal en de liedjes. In 1 woord: Geweldig!

Inderdaad zeer sterk drama, pareltje van 'n Turkse film,,,,,,,niet verwacht,,,,