Bad Teacher (2011)

geregisseerd door Jake Kasdan
met Cameron Diaz, Justin Timberlake en Jason Segel

Sommige docenten doen maar wat. Elizabeth (Cameron Diaz), bijvoorbeeld. Ze is meedogenloos, onaangepast en vloekt er op los. Ze drinkt, wordt regelmatig high en wil niets liever dan een rijke man aan de haak slaan, zodat ze kan stoppen met haar flutbaan. Als ze gedumpt wordt door haar verloofde, zet ze alles op alles om een rijke, knappe vervanger (Justin Timberlake) voor zich te winnen. Elizabeth gaat de strijd aan met haar overenthousiaste collega Amy (Lucy Punch) en gaat niet in op de avances van een sarcastische, onfatsoenlijke gymleraar (Jason Segel).

Vond hem best leuk!gewoon op een zondagavond voor ene keer te zien.

avatar van Gish
Diepe zucht !!
Wat een drama deze komedie. Wie heeft in godsnaam Lucy Punch gecast?
Deze "actrice" zet werkelijk een tenenkrommend slechte rol neer.
Maar ook de strakke Diaz kan dit vehicle nergens overeind houden.
Opnieuw vraag ik mij af wat het testpubliek in Hollywood de makers van dit gedrocht voor signaal afgeeft na afloop van de eerste voorstelling. Hopelijk was de drank gratis.

avatar van aspers
Dat ik dit zit te tikke, terwijl de film nog loopt.... Dat zegt denk ik wel voldoende.
Flauw, voorspelbaar en... Vooral heel erg voorspelbaar. Nope, zelfs 92 minuten zijn te veel coor deze 'komedie'.

avatar van baspls
Flauw, zeer slecht moraal en vreselijke schunnigheid.
Kwalitatief ook niets waard. 92 min verspilling van je leven.

avatar van Boenga
Na een uur of wat schrok ik op uit m'n bijna-slaap, toen Timberlake met een uitgestreken gezicht zei (iets in de stijl van) dat er positieve vooruitzichten waren voor de hongersnood in Ethiopië - want onlangs had een Ethiopisch restaurant de deuren geopend. De enige keer in deze film/komedie dat ik moest lachen.

Zeer plat, goedkoop, en niet grappig. Geen slecht woord over de acteurs, want die deden allicht gewoon wat van hen gevraagd werd. De pipo die het script maakte en de regisseur mogen best wel een poosje in een inrichting verdwijnen...

avatar van Koerok
Boenga schreef:

Amy: "And we discovered this new Ethiopian restaurant."
Scott: "They finally got their own cuisine. Progress."

avatar van sinterklaas
Wel een onderhoudend niemendalletje dat je zo nu en dan de nodige glimlach op je gezicht laat verschijnen, maar voor de rest is het allemaal een beetje een net te flauwe bedoening, over een zwaar gefrustreerde lerares die zich meer drukmaakt om haar borstvergroting en haar issues dan over alle leerlingen, wat daar ook al meteen ten koste van gaat. Een hele brutale juf dus waar de gemiddelde leerplichtambtenaar nachtmerries van krijgt. Helaas is het nog allemaal net iets te flauw en irritant uitgewerkt en Diaz is ook behoorlijk geforceerd op dreef. Net niet.

avatar van Roger Thornhill
De film zet in op een schunnigheid die eigenlijk nergens echt serieus wordt, en eindigt bovendien op een vrolijke noot die totaal uit de lucht komt vallen – of moeten we Diaz' nieuwe baan al vooruitgetelegrafeerd zien middels de scène waarin ze die arme verliefde jongen wijze lessen alsmede haar beha geeft? Het eerste halve uur is nog leuk, maar daarna gaat het bergafwaarts, en alleen het enigszins ongrijpbare personage van Jason Segel met z'n ironische blik en droge humor ("I am going through a difficult time. May I have your panties?") bracht af en toe nog een glimlach op mijn gezicht. Een gemiste kans – maar ja, wat loop ik te zeuren, kosten $20m, wereldwijde opbrengst $216m (daar kun je wel wat nieuwe titties voor kopen), en Bad teacher 2 staat al in de steigers.

avatar van Gang_Star
Vrij matig. Een grof gebekte komedie over een lerares die alle regels aan haar laars lapt en doet en laat wat ze wil. Echter dit gegeven zorgt niet voor leuke scenes en ook niet al te boeiende grappen. Hoe verder je komt in de film, hoe minder leuk het allemaal word.

avatar van Kondoro0614
Bad Teacher

Tja, het had beter gekund. Ik vond Bad Teacher een soms saai opbouwende komedie film waar Cameron Diaz de ster was. Kwa uiterlijk is ze niet lelijk maar, ik kon maar niet aan haar personage wennen. Of dat nou moest of niet, ik vond haar niet leuk. Lucy Punch ken ik ergens van maar van wat.. Geen idee. Ze speelde wel ene leuk rolletje maar was ook niet van het. Tja... Dan komt Justin Timberlake er ook nog eens bij.. Kon er mee door maar, zo fantastisch was het nou ook weer niet hoor..... Het verhaal was oke te volgen, vond het alleen jammer dat ze erg vaak tijd sprongen maakte met 1 maand dan weer 3 maand etc. etc. Het concept was wel geinig. Het kon er allemaal wel door maar was nou niet echt bepaald de super film. Heb trouwens ook bar weinig gelachen, kon ze mijn mond hoeken maar niet omhoog krijgen, humor was dus niet echt super goed. Dus matig filmpje die je kan opzetten voor tussendoor.

HALVE TAMME.
Bad Teacher (2011) is niet meer dan een aardige Amerikaanse komedie die heel sporadisch
een glimlach om mijn gezicht wist te toveren. Verder is het spijtig om te moeten melden dat
het allemaal over het geheel niet echt bijzonder te noemen is, een herziening zal er voor mij
dan ook niet snel inzitten. Tweeënhalve ster van mijn kant voor B. T. (2011).

In het begin dacht ik, weer zo'n mislukte komedie met C.D. Het duurt even en toen begon ik het toch wel leuk te vinden. Vooral omdat de concurrent leerkracht steeds hysterischer wordt en C.D. toch wel sympathieker. Best wel een leuke film maar verwacht er niet teveel van.

avatar van Macady
Zeer, zeer matige rol welke meer irritatie dan humor opwekt, helemaal eens dat lucy punch de film nog verder de afgrond in ramt. 1 ster voor Diaz en dan ben ik een gulle gever.

Dit was een simpele film, die na een half uurtje wel iets beter werd, maar het is nog steeds geen voldoende waard deze film!!

avatar van Bweapon96
Ik was opzoek naar een simpele komedie film. En daarvoor heb ik deze uitgekozen, zonder dan ook maar een synopsis of trailer te hebben gezien. Ik heb er dan ook zeker spijt van! Dit is een typische vrouwenfilm dat helemaal nergens heen gaat. Er zit geen goed verhaal in, je ziet nergens geen vooruitgang, je hebt geen flauw idee wat het doel is. Behalve dat zij haar borsten wil vergroten en een man zoekt die dat voor haar kan betalen en ze gebruikt wiet voor de fun. Ik kan het ook zeker geen feelgood film noemen omdat er alleen maar in geklaag word van wat zij allemaal hebben wilt. Geen goed woord over te zeggen. Het valt trouwens onder komedie maar ik heb geen idee waarom dit onder komedie valt. Er valt namelijk helemaal niets te lachen…

cma
Dit was om te janken zo slecht. Vooral die Lucy Punch brrrrrrrrrrrr.

avatar van gizzegiz
Zowat de slechtste film, die ik in maanden heb gezien!

avatar van Vinokourov
Sohee, wat een incoherente flauwe bullshit is dit. Geheel geschreven rond Cameron Diaz, maar die is echt niet bijzonder tof in deze komedie. Gelukkig maar 1,5 uur in speellengte...

avatar van jippie2010
Oei... niet best. Alleen de chemie tussen Diaz en Segel was nog een beetje om aan te gluren. *2.0

avatar van Shadowed
Matig.

Bad Teacher was zo'n film die een goede komedie schijnt te zijn. Mis had ik toch maar beter de recensies op de sites kunnen lezen. Dit was niet goed. Zelden met een zuur gezicht naar een komedie zoals deze gekeken. Maarja.

Diaz was al helemaal niet goed, laat staan Timberlake. De kinderen waren 10x beter dan beide. Mijn god, het acteerwerk was flut. Kon er werkelijk niets mee. Segel daarentegen was beter, en dan af en toe moest had ik een glimlachje van de autowasscene. maar 1 scene kan voor mij geen goede recensie geven.

Het feit dat hij wel redelijk wegkijkt maakt mijn stem naar een 2,0. Maar dit is met stip geen aanrader.

avatar van Ferdydurke
Ja, dit kan ik best hebben, zo op z'n tijd.

Dit leek aanvankelijk niet goed te gaan, maar uiteindelijk weet men, tussen alle voor de hand liggende flauwiteiten door, toch voldoende droogkloterij á la Toren C, Smack the Pony of hoe al die ongein ook mag heten, er in te gooien, om het genietbaar te houden.

Bootwerkerblondine Diaz rocks, vind ik so wie so, maar met name ook Smith, Segel (gaandeweg) en Timberlake (die een overtuigende luldebehanger neerzet) dragen hun steentje wat dat betreft bij.

Je kan stellen dat hier een (nog) betere komedie in verborgen zit, dat men niet all out voor de totale anarchie gaat, maar laten we het er op houden dat Kasdan er in slaagt om het niet helemaal in zouteloze braafheid te laten ontaarden.

En als je er ook nog figuren als die (niet heel gefocuste) huisgenoot en die (niet heel enthousiaste) Abraham Lincoln impersonator in propt, dan heb je zeker mijn sympathie.