ad

Releasedatum: 1 januari 2017

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Molly's Game

"Deal with her."

'Molly's Game' vertelt het waargebeurde verhaal van skiester Molly Bloom. Nadat Molly zich net niet weet te kwalificeren voor de Olympische Spelen reist ze af naar Los Angeles om er als cocktailserveerster te werken. Al snel groeit ze via het sociale circuit uit tot organisator van underground pokertoernooien voor de elite in Hollywood.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Harlan Eustice

Judge Foxman

avatar van keimpeS

keimpeS

Het is zeker geen slechte film, prima acteerwerk. Vooral Jessica Chastein zet een goede hoofdrol neer, van Idris Elba moet ik toch zeggen dat ik dat een beetje een vlakke acteur ga vinden. De film is gebaseerd op een echt gebeurd verhaal wat het voor mij dan wel weer interessant maakt. Voornamelijk de dialoogscenes tussen Elba & Chastein duurden me vaaks te lang en konden mij niet altijd vasthouden. Al met al viel het toch een beetje tegen en heeft de film naar mijn mening een te lange speelduur, toch drie sterren!

avatar van Leno

Leno

Het vermakelijke levensverhaal leent zich uitstekend voor een film. Het verbaast me dan ook niet dat er niet lang is gewacht met een verfilming. De structuur en opbouw is echter niet echt sterk en sommige scenes en dialogen zijn matig, veelal tussen Molly en haar advocaat. De scene waarin zij hem vraagt haar te helpen, met die dochter erbij, slaat nergens op. De pokerscenes zijn vermakelijk en enkele prima bijrollen, met name van Bill Camp, leveren ook sterke scenes op.

avatar van Ziegler

Ziegler

Interessant verhaal met goede dialogen. Minpunt: hij duurt te lang.

scorsese

Uitstekende film over een vrouw die pokeravonden organiseert voor rijke en beroemde mensen. Gebaseerd op een waargebeurd en bovenal bijzonder boeiend en goed verhaal. Een vlot tempo met snelle en scherpe dialogen, waardoor de film ook niet te lang aanvoelt. Jessica Chastain zet opnieuw een sterke rol neer (alhoewel ik haar in Miss Sloane nog beter vond).

avatar van mnrk

mnrk

This is a true story, but except for my own, I've changed all the names and I've done my best to obscure identities for reasons that'll become clear.

Dit was een heerlijke film van Aaron Sorkin...

Dat het verhaal gebaseerd is op waargebeurde feiten maakt deze film net extra leuk om naar te kijken. Ook de manier waarop het verteld wordt is in orde...

Maar wat deze film echt goed maakt is het acteerwerk van Jessica Chastain en Idris Elba...

avatar van Brabants

Brabants

Sterke verfilming door Aaron Sorkin waardoor je als kijker op boeiende wijs gebiologeerd wordt in de wereld van Molly. Jessica Chastain is ongelooflijk als Molly Chastain en ze laat het personage levens echt voelen. Deze combi maakt het tot een zeer interessante film waar ik zeker van genoten heb.

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens bekeken en vond hem niet mis. Hij mocht misschien een tikkeltje korter, maar gelukkig deed de cast het super, zeker Jessica Chastain.

Verder zag het er prima uit, zeker in het begin zaten er wel leuke scènes in.

De moeite om eens gezien te hebben.

avatar van Black Math

Black Math

Vooral gekeken vanwege Chastain, die ook niet teleurstelt. Maar ze had zeker een betere film verdiend, want is niet meer dan een zoveelste rise en fall verhaal en niet eens in een echt superspannende wereld. Blijkbaar is de hoofdpersone schuldig aan illegale zaken, maar echt zware misdaad kan je het niet noemen. De Maffia komt weliswaar even voorbij, maar dit is geen Maffiafilm om het anders te verwoorden.

Tegelijkertijd met de levensloop van de hoofdpersone leren we haar psyche begrijpen culminerend in een korte therapeutische sessie met haar vader. Het wordt allemaal erg gewichtig neergezet, maar ik geloof het niet, ik geloof niet dat je in drie minuten alle psychologische obstakels uit de weg kan ruimen. Verder nog een einde waar de hoofdpersone niet de namen van haar cliënten vrij wil geven. Waarom wordt niet helemaal duidelijk. Omdat het zielig is ofzo, maar waarom ze zo begaan met ze is, is mij niet echt duidelijk.

Kortom, de hoofdpersonage is niet bijster interessant en haar psychologische uitwerking komt verre van overtuigend over. Verder veel dialogen waarop de film drijft, terwijl er minder aandacht voor het audiovisuele aspect is en dan voelen de 140 minuten als eindeloos aan. Had zeker een stuk korter gekund, maar of het de film echt had kunnen redden? 1* voor Chastain.

Tarkus

Prima film vond ik.

Geen actieprent maar wel veel dialoog, maar wel bijzonder interessant.

Jessica Chastain doet het uitstekend evenals Idris Elba.

De film duur 2 uur maar heeft me geen seconde verveeld.

avatar van Movsin

Movsin

Uitmuntend script waarbij de spreiding over drie tijdsstippen (de jeugd van Molly, haar ervaringen in de gokwereld en tenslotte haar omgang met rechtspersonen) het bepaald levendig houdt.

Stevig dialoogwerk waarin Jessica Chastain en Idris Elba heel bedreven blijken te zijn, maar dat soms zo'n danig hoog tempo aanhoudt dat het onnatuurlijk overkomt.

Interessant dit verhaal, naar een waar gebeuren, dat ons een interessant kijkje laat nemen in de gokwereld van de rijken en de onvermijdelijke aanwezigheid van mafiabonzen.

Degelijke, met zorg gemaakte film.

avatar van Boneka

Boneka

Nooit geen liefhebber van vertelfilms, maar het kan er meer door. Gelukkig is het niet alleen een biografische film geworden, maar zien we ook het hele proces volgen wat weliswaar door elkaar heen loopt. (Heden en verleden), maar storen doet dit nooit. De film moet het vooral hebben van de dialogen maar het best is op het laatst bewaard als Molly in gesprek gaat met haar vader gespeeld door Kevin Costner Mollys Game 2017_Molly asks Dad question - YouTube. Zeer sterk geacteerd. Ook de pokerbeelden doen het goed. Moest er wel even inkomen vooral na het begin toen alles lang werd uitgelegd. Gelukkig daarna een stuk minder al blijft het een biografisch drama en misschien wat minder film. Erg? Nee afgezien van de iets teveel uitgelegde stukken, boeit de film toch. En het geeft toch weer een kijkje in dit gekke pokerwereldje met al die gasten die niet weten wat ze met hun geld moeten doen. En wie veel geld verdient komt vaak in de verleiding tot meer. De wet wordt opgezocht tot het randje of daar net boven.

Film 3.5

Beeld 4,,0

Geluid 4.0

Extra's 1.0

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Blijft ijzersterk. Molly's Game is zeker ook een van de beste rise & falls overall. Zowel vanwege het sublieme acteerwerk van Chastain als vanwege de zeer strakke regie. Ga er maar aan staan: een film van 140 minuten over poker maken waarvan niet één minuut verveelt.

De dikke 8 blijft staan en hij klimt een paar plekken in de eindejaarslijst.

avatar van tbouwh

tbouwh

Deze kwam vorig jaar toch al uit Zwolle?

avatar van John Milton

John Milton

tbouwh schreef:

Deze kwam vorig jaar toch al uit Zwolle?

26 december 2017

Ik heb hem ook dit jaar op de lijst staan, al is hij inmiddels wel uit de top 10 gezakt. Erg van genoten

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Vrij aardige film met prima acteerwerk. Vooral van Jessica Chastain Dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt het interessanter. Dat het zo kan lopen na een mislukte sportcarrière intrigeert mij wel. Het verhaal werd nooit langdradig en hield mijn aandacht goed vast. Al met al 3,5 ster waard.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Degelijke film die gedragen wordt door een alweer uitstekende Jessica Chastain. Ik en niet zo vertrouwd met de spelregels in de pokerwereld waardoor ik me minder betrokken voelde met het gebeuren, maar desalniettemin kan ik de film best verdragen. Na een desastreus einde in de skiwereld dient Bloom haar leven een andere wending te geven. Het enige wat ze meeneemt is haar onverzettelijke doorzettingsvermogen.

Molly’s game is een op waarheid beruste biografie waarbij ze in contact kwam met rijke supersterren zoals in werkelijkheid onder meer Leonardo DiCaprio en Ben Affleck. Namen die in deze film niet genoemd worden, noch dat van andere celebrities. Die namen zijn niet belangrijk en de focus gaat volledig naar Bloom hoe ze transformeert van een nobody naar een pokerprinses. Een vrouw die zich staande weet te houden met haar innemelijkheid, charmante zelf en onverzettelijkheid. Zelfs wanneer ze de FBI over de vloer krijgt.

Met vallen en opstaan, gaat ze door het leven. Sorkin balanceert op het randje om van Bloom een heldin te maken, maar doet dit gelukkig niet. Veel respect voor de persoonlijkheid van Bloom, maar mijn sympathie krijgt ze niet. Mooie rol van Chastain, perfect gecast.

avatar van Noodless

Noodless

Jessica Chastain speelt weer een zeer overtuigende rol in dit biografisch drama dat goed gebracht wordt, maar niet altijd even boeiend weet over te komen ondanks mijn interesse in het pokerspel zelf. Het gaat ook voornamelijk over de organisatie, de elite die er komt en wat hen drijft om hieraan mee te doen. Vaak gaat het ook om het sociale aspect of investeringen in verband met hun werk. De film duurt te lang en vooral het laatste half uur heeft zijn zwakke momenten zoals de melige scène van Molly en haar vader op het bankje en het uiteindelijk vonnis in de gerechtszaal. 6/10

avatar van frolunda

frolunda

Best een interessante en goed gemaakte film met sterke rollen van zowel Jessica Chastain als Idris Elba.

Het verhaal werd ook best overtuigend gebracht en wist mijn aandacht best lang vast te houden,ondanks het feit dat ik helemaal niks met pokeren of andere gok/kaartspellen heb.

Maar ruim twee uur was,ondanks de levendige regie van Aaron Sorkin toch wat te veel van het goede.Ook ging de verteltrant me verloop van tijd wat tegenstaan,net als die wat overdreven zogenaamde intelligente discussies tussen advocaat en cliënt.

Desondanks wel een degelijke voldoende want afgezien van het feit dat het onderwerp niet echt mijn pakkie an is,blijft Molly's game voor het grootste gedeelte toch wel boeiend.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Pokerface.

Met het spelletje heb ik niks. Dus met enige weerstand toch maar eens gekeken.

Gelukkig ligt de focus vooral op het waargebeurde verhaal van Bloom. Hoe ze van topsporter met een dominante vader uiteindelijk succesvol in de gokscene is gerold is een interessant gegeven. Daar werd ruimschoots de tijd voor genomen om het verhal over te brengen. Boeiend, maar door de lange speelduur verslapte toch mijn aandacht enigszins.

avatar van frans123

frans123

• 2067 berichten

John Milton schreef:

26 december 2017

Johnny jij kent mijn smaak...Niet mijn ding" maar ga hem kijken na jouw reactie....Duurt wel lang John...mag ik zappen?? O... Kevin Costner vind ik zo'n flapdrol...Toch kijken??

avatar van John Milton

John Milton

Lastig...

Ik ga hem je iig niet aanraden. Costners rol is wel klein, trouwens.

avatar van bjerik76

bjerik76

als ik het verhaal zo lees denk ik " dus..? " maar toch hoge waardering. ben dan wel benieuwd hoe en waarom ..

avatar van GTAKevin023

GTAKevin023

Hele mooie film. Boeiend en spannend verhaal ook. Vraag me zelfs eigenlijk af hoe het zou zijn als dit hele verhaal een serie was geweest. Meer uitgebreid verhaal. Vond het echt een boeiende en spannende film.

avatar van chucknorris

chucknorris

Vermakelijk en onderhoudend. Met name de pokersessies waren boeiend. Dialogen met elba niet, leek eerder soort van screwball comedy.

avatar van richiedoom

richiedoom

Ik vond het maar een matige film eigenlijk... Met een hoofdrol voor Jessica Chastain's tieten. Nou ben ik absoluut niet vies van een mooi stel borsten, maar in deze film kwam het op den duur m'n keelgat uit. En wéér een kort jurkje, hoppaaa en een nóg korter jurkje enz. enz.

Verder vond ik haar personage niet sympathiek, ze was nogal 'vol' van zichzelf waardoor ik het moeilijk vond om met haar mee te leven. Het verhaal was op zich interessant maar de vertelstructuur met de voice-over vond ik erg gehaast en warrig. Een beetje een tegenvallertje dus.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

I wasn't really listening

Weinig boeiende film over een ex-olympier die een organisatorische rol krijgt binnen het pokerwereldje. De aanloop met het ski ongeluk is aardig hoewel op de echte beelden nergens een ski los schiet, maar dat terzijde. De beelden van de arrestatie en de gesprekken met Elba zijn prima en Chastain is sowieso altijd een goede rol om te kijken. De hele uitleg en beschrijvingen met die pokeravonden zeggen me daar en tegen weer helemaal niets met al de spelers die de revue passeren. Even wordt het interessant met de inmenging van de Russische maffia en de homeinvasion om daarna naar een bijzonder nulpunt te storten met psycholoog vaderlief die vijftien jaar therapie in vijftien minuten propt. Give me a break! Wat een lul de behanger sowieso die man. Hij is dan psycholoog maar doet hij er ook iets mee?

Net als de bovenstaande quote van Elba had ik ook van die momenten dat ik even weg was. Onnodig te zeggen dat de film me matig kon boeien en films over de financiële en gokwereld me zoiezo niet liggen, maar dat is uiteraard geheel persoonlijk. Gezien en snel naar de volgende.

avatar van Brandt

Brandt

Zo, de beginscène raust er lekker snel in met dat meisje op ski's. En het gaat maar door en door, net een meisje uit groep 8 die stuiterend van de red bull over haar schoolreisje wil vertellen. Er valt veel te zeiken over deze film; over het rammelende script, het personage dat Kevin Kostner neerzet (zelden zo'n ongeloofwaardige hork gezien, en dat moet dan en psycholoog voorstellen), de voice-over. Maar... Jessica Chastain maakt veel goed en het kijkt lekker snel weg. Een film dus om snel weer te vergeten.

avatar van martijn011

martijn011

Vermakelijke film, de tijd vloog voorbij ondanks de speelduur van ruim twee uur.

De film kent een jachtig tempo wat meteen al geïllustreerd wordt in de openingsscène. We zien Bloom als topsportster aan het werk, gevolgd door haar ongeluk en tenslotte hoe ze in de pokerwereld terecht is gekomen. Dit alles in een razend tempo, met flashbacks en scherpe en snelle dialogen.

Het werkt allemaal prima, mede door de uitstekende Jessica Chastain en Idris Elba. Er is heus wel het een en ander aan te merken op deze film verder, maar wat blijft hangen is dat het erg vermakelijk is en je geen tijd hebt om tussendoor andere dingen te gaan doen. Het bleef boeiend, daarom ook een ruime voldoende.

avatar van JJ_D

JJ_D

Ah, moest dat, dat Freudiaans akkefietje aan het slot? Jazeker! Dat haar vader wist dat zij het wist verklaart zijn onbarmhartige houding, en haar onverzettelijkheid, haar verregaande anarchie en haar verlangen om haar lichaam in de achterkamers van het mannelijke verlangen als onmogelijk koopwaar aan te bieden.

Haar queeste wordt in feite een straf voor elke man met macht, elk symbool voor de vader, waarbij elke avond de rituele moord inhoudt die ze nooit kon plegen: ze duikt in een wereld van het allergrootste kapitaal, doch blijkt zelf niet te koop te zijn. Tegelijk kan ze met haar duizelingwekkende fortuin niet kopen wat ze nodig heeft: verbondenheid. Ook daar zit het infantiel trauma onder: zich kwetsbaar opstellen, houdt immers de mogelijkheid in van ontrouw, en dus van onherroepelijke schade. Toch?

Nou. Dat dus in een meeslepende, spannende film. Vlot verteld, bijwijlen grappig. En met Jessica Chastain. In de hoofdrol. Guys, need I say more?

avatar van Panoramix

Panoramix

Wat een ontzettend goede film met in het midden het tot het einde toe fascinerende personage Molly Bloom. Topprestatie van Chastain maar zeker ook van Sorkin. Het verhaal is ook weer eens wat anders dan anders en het wordt op een prettig tempo verteld, waarbij het format van heen en weer tussen verleden en heden goed werkt. Minpuntjes vond ik toch wel Elba die iets te graag lijkt te willen, in contrast met de bedeesde maar veel overtuigender manier van acteren van Chastain en dat de dialogen me soms al te adrem en bijdehand werden. Soms mag (moet?) het even gewoon wat nuchterder. Dat Costner ook zo bijdehand uit de hoek komt, past natuurlijk wel goed; zo vader zo dochter. Grappig ook eigenlijk, hoeveel vader en dochter op elkaar lijken op enkele vlakken.

avatar van des1

des1

Goeie film, waarbij de nadruk kwam op verhaal en acteerwerk, omdat er niet veel evenementieels gebeurde. 99% had gekozen voor een deal met de OvJ. Ondanks de psychologie waarom Molly een en ander deed, blijft de moraliteit wat troebel. Ze had er immers eerder mee kunnen ophouden.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Indrukwekkende film die diverse potentiële obstakels (het vooraf weten hoe de film gaat eindigen, de vrij constante voice-over, de psychologie-van-de-koude-grond-monoloog van Kevin Costner op het bankje bij de schaatsbaan) probleemloos overwint dankzij het superbe spel van Jessica Chastain, de monoloog van Idris Elba, de fantastische dialogen en het dwingende karakter van de plot. Gek rolletje van Chris O'Dowd.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Het regiedebuut van Aaron 'The West Wing' Sorkin is een stijlvolle duik in de schaduweconomie rond illegaal pokeren. Voormalig olympisch skiester Molly Bloom (Jessica Chastain) loopt een knieblessure op en ziet zich genoodzaakt om een ander levenspad te kiezen. Tot grote teleurstelling van haar vader Larry Bloom (Kevin Costner), die met diens hardvochtige opvoeding probeerde om zijn dochter een winnaarsmentaliteit bij te brengen. Maar Molly's gefnuikte ambities en onderdrukkende vaderfiguur vormen een voedingsbodem voor haar dubieuze moraal rond het organiseren van pokerpartijen voor de allerrijksten. Met haar superbe mix van mathematisch inzicht, discipline en doorzettingsvermogen zet Molly de competitie buitenspel en neemt zelf de markt over. Voor even terug aan de top. Helaas sluiten de netten zich wanneer zowel de Russische maffia als de FBI haar in het vizier krijgen.

'Molly's Game' (2017) is zo'n film waar een sterk script net dat extra beetje glans krijgt door een aanstekelijk titelpersonage. Zo vaak zie je volgens mij ook niet dualiteit bij een vrouwelijke schelmenfiguur die zelf instigator is van criminele praktijken. Zoals Jessica Chastain haar neerzet als een kameleonachtige verschijning die zich plooit naar de spelregels van mannenbolwerken, maar tegelijkertijd openingen vindt omdat ze stelselmatig wordt onderschat. Het is zeker bevredigend wanneer Molly mannen schaakmat zet wanneer ze worden gehinderd door hun eigen ego en chronische zelfoverschatting. Toch is het jammer dat 'Molly's Game' (2017) wel erg gekleurd lijkt door hoe de werkelijke Molly Bloom haar pokeravonturen heeft opgetekend. Naar het einde toe kreeg ik steeds meer het idee van een typisch Amerikaanse sorry-bekentenis waar de scherpe kantjes zijn afgevijld. De valse heroïek van iemand die de schuld op zich neemt en een beter mens is geworden omdat er inzichten zijn opgedaan.