Gone Are the Days (2018)

Alternatieve titel: Redemption: The Last Outlaw

Western

geregisseerd door Mark Landre Gould
met Lance Henriksen, Tom Berenger en Meg Steedle

In 1908 gaat de ooit gevreesde vogelvrijverklaarde Taylon Flynn anoniem door het leven op zijn ranch. Hij schakelt een vroegere handlanger in voor een laatste rit in een wanhopige poging verlossing te zoeken voor de fouten die hij in zijn leven maakte. Zo liet hij zijn dochter in de steek, net als een vriend die hij voor dood achterliet en werd zijn vrouw brutaal vermoord door de misdaden die hij beging. Op weg naar vergelding wordt Taylon tegengewerkt door de meedogenloze baas van een uitstervend mijndorp en een magistraat die een duister geheim verbergt. Taylon moet zijn innerlijke demonen trotseren opdat hij het enige in het leven waarvan hij werkelijk houdt, kan redden.

avatar van trebremmit
Goeie acteurs maar ik verwacht hier weinig van. Lelijke poster ook, en de trailer vind ik ook weinig bijzonder.
In april komt ie al op blu-ray en dvd uit in de VS.

avatar van Drifter
De omschrijving van de film is slecht en niet uitnodigend. Maar de film is bijzonder: Het is een western, maar er zit veel meer bij. Aanrader!

Drifter

Dank voor de positieve insteek.
Mijn verwachting was al positief, nu nog meer.

avatar van madmax1
Na 20 min en wat door gespoeld gaf ik de pijp aan maarten.
Western met zulke sterren onwaardig.

avatar van trebremmit
Brix heb jij deze op dvd of blu-ray en heeft die ook Engelse ondertitels?

trebremmit

Ja + Ja
D.w.z. ik heb de Blu-ray en die heeft Engelse en Spaanse ondertitels (en is regio-vrij)

avatar van Brix
Een "iets andere" western, die niet bij alle westernfans aan zal slaan.
Zonder enige kennis van de Griekse mythologie zal de film vraagtekens oproepen bij de kijker.
Wie bekend is met "Dante's inferno" ziet de raakpunten ongetwijfeld snel.
Taylon Flynn's kompaan Virgil is duidelijk gelinkt aan Virgilius in Dante's inferno.

Ik had bij de eerste kijkbeurt eerlijk gezegd moeite met de traagheid van de scènes, en de deplorabele toestand van het hoofdpersonage.
Dat had waarschijnlijk ook te maken met het late tijdstip waarop ik de film toen bekeek.
Ik ben dan ook gestopt nog voordat de film op de helft was.
Bij de tweede kijkbeurt was dat helemaal over, en kon ik alleen maar bewondering opbrengen voor de wijze waarop Henriksen de afgetakelde outlaw gestalte gaf.
Je zo bloot te geven moet niet makkelijk zijn voor een acteur lijkt mij.

Danny Trejo's rol is klein, maar wel van belang.

De tweede helft van de film vind ik sterk, mede door de uitstekende inbreng van Tom Berenger, Meg Steedle (Heidi) en de reptiel-achtige Steve Railsback.
Van die laatste kreeg ik de rillingen.
Ook een duimpje voor Billy Lush (Virgil)

De DVD zal nog wel eens in mijn speler terecht komen.

N.B.
Ik moet hierbij mijn vorige berichtje corrigeren.
De Blu-ray en DVD (die er als extra bij zit) zijn niet regio-vrij maar regio 1.

avatar van Left4Dead
Lance Henriksen en Tom Berenger, vooral de eerste die echt graag zie maar Tom vind ik ook altijd prima.
Ga deze toch maar meenemen.

avatar van mr rumson
Gone Are the Days is een western waarvan er heus wel liefhebbers voor zijn .
Maar voor mij blijft het bij deze ene kijkbeurt.
Deze western duurt niet zo gek lang maar doordat bijna elke scene zolang uitgerekt word.
Lijkt het wel een eeuwigheid te duren voordat hij afgelopen is.
Het begint al bij de opening van de film .
Waarin we niks anders te zien krijgen dan Lance Henriksen die alles zo tergend langzaam doet .
Dat je gaat afvragen waar je naar aan het kijken bent.
Na een tijdje heb je het dan ook wel gehad met Lance Henriksen en zijn versleten lichaam.
Op Tom Berenger is het lang wachten maar ook Berenger voegt niet veel toe aan deze western.
Leuk om Berenger nog eens te zien in een western maar de leeftijd begint met hem mee tellen .
Het is dan wel fijn om tussen al die oude knarren nog een jonge dame te zien .
Het enthousiasme acteerwerk van Meg Steedle brengt dan ook weer wat leven in de brouwerij.
Kortom voor de slapeloze onder ons probeer deze western goede kans dat het werkt.
Persoonlijk had ik de grootste moeite om mijn gedachten bij de film te houden .