Calibre (2018)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Matt Palmer
met Jack Lowden, Martin McCann en Tony Curran

Vaughn, die binnenkort vader wordt, gaat eindelijk weer eens met zijn jeugdvriend Marcus op pad. Ze gaan een weekendje jagen in een klein en afgelegen dorp in de Schotse hooglanden. Nadat de eerste avond stevig gedronken wordt met de dorpsgenoten, gaat het stel vroeg op pad het bos in. Het is een mistige, herfstachtige ochtend als het noodlot toeslaat.

avatar van dzjo-dzjo
Spannende film! Goed opgebouwd.
Ik zat soms op het puntje van m'n stoel.

Misschien volgens sommige niet altijd even realistisch, maar ik kan me toch wel voorstellen dat veel mensen in paniek dezelfde keuzes zouden maken..
Alleen bij het einde bleef ik met vragen zitten...
Het had wat langer door mogen gaan....

Maar goed, al met al een dikke 3,5 ster ☆

avatar van Brabants
Calibre is een zeer onderhoudende en spannende thriller. Niet alle keuzes zijn logisch maar dit mag over het algemeen niets af doen aan deze geweldige film. Acteerwerk prima en op bijzonder mooie locaties geschoten. Heb er serieus van genoten.

avatar van knusse stoel
Een beklemmende film waar ik zelf nogal moeite had om uit te kijken. Vooral als je in de film wordt getrokken, in het verhaal, dan ervaar je het steeds meer en meer. Verder een goed verhaal wat erg goed verfilmd is. Prima omgeving, echt claustrofobisch met al die wouden die in het herfstachtige Schotland triest overkomen, terwijl de natuur normaal er prachtig is.
Zal ook wel door het verhaal komen dat het zo triest ervaren wordt. Want dat is het ook: een triest verhaal!
Een ruime 8!

Wat een trieste film. Wist perfect het gevoel over te brengen van paniek en wanhoop.
Maar het werd saai. Een aaneenschakeling van rampspoed. Dat hebben we al vaak gezien.
Maar ik zat achteraf met een fors kut gevoel... Zo kut dat ik 4 *geef

avatar van mixmaster
Zeer beklemmende film met een realistisch verhaal en goed acteerwerk.
De film is rauw en heeft een opbouwende spanning, erg goed gemaakt.

avatar van missl
Best wel een saaie vertelling over een interessant onderwerp. Richting het eind werd de spanning opgebouwd en werd de film wat beter.

avatar van xPELdePINDAx
Best een aardige duistere film. Jammer dat er soms wat ongeloofwaardige toevalligheden inzitten. Mooi verhaal dat rustig begint en naar het einde toe niet saai maar juist spannender wordt. Heel apart einde (positief).

avatar van john mcclane 2
Simpele , doch door het realisme , ook heftige , maar zeker ook sterke thriller .
Echt een Netflix original die er erg bovenuit steekt .
Overtuigend spel, beklemmende setting .
Dikke 8,5 .

Vooral Jack Lowden acteert excellent en geeft perfect de vele gevoelens weer van het onwezenlijke dat hij ervaart.
Een ruwe film is deze "Calibre" wel, maar knap en duidelijk opgebouwd en spanning verzekerd.

avatar van jpgleiden
Spannende en beklemmende film, alsof ik zelf in de situatie zat, zo voelde het.

avatar van Basto
Erg sterke beklemende en nare film. Matt Palmer is er eentje om in de gaten te houden.

avatar van AC1
AC1
Sam Peckinpah leeft!

avatar van 0863904
De film laat je erg inleven in de hoofdrolspelers. Je kan je makkelijk in de acteurs verplaatsen en daarom kan je als kijker ook goed de spanning voelen. Raad hem zeker aan!

avatar van kleez
Toch te veel laten beïnvloeden door de verslagen hier, niet geheel mijn soort film denk ik.

Viel me iets tegen, maar vooral dus omdat het niet mijn soort film is.

avatar van Rodger
Echt wel een goeie thriller, vanaf het begin tot het einde..
3.5 ***

avatar van hoffhaan
Beklemmende Thriller, de film raakt je. 3.5

avatar van Daan258
Zeer matig.

Snap de hoge rating totaal niet. Vond het maar een redelijk langdradige film en spannend kon ik het niet echt noemen. Door de berichten hier op MM had ik veel meer verwacht van de film.

avatar van Filmkriebel
Mijn waardering heeft deze film wel. Goed opgebouwd, een voortdurend voelbare spanning die crescendo gaat, van de daden van de hoofdpersonages neem je sowieso afstand (al leef je tegelijk ook met hen mee) en het gebeuren werpt moreel enkele vragen op. Ook bij de finale blijf je even stilstaan. Niks mis met Calibre... Britse kwaliteitsthriller zonder meer.

avatar van Basto
Ik zag gister Deliverance. Viel me op dat deze film daar wel enorm schatplichtig aan is.