Looking Glass (2018)

Alternatieve titel: The Watcher

Thriller / Mystery

geregisseerd door Tim Hunter
met Nicolas Cage, Robin Tunney en Marc Blucas

Ray en zijn vrouw willen graag opnieuw beginnen en kopen een oud motel. Het motel staat in een woestijn. Wanneer Ray in het hotel een dubbelzijdige spiegel ontdekt, is hij getuige van een gruwelijke moord. Ray komt terecht in een dodelijk kat-en-muisspel en zal alles op alles moeten zetten om zijn vrouw te redden.

Wat een vage waardeloze film zonder echt verhaal of inhoud.
Cage maakt er nog wel iets van maar jammer van mijn tijd.

Cage heeft ooit een erg goede film gemaakt..20 jaar geleden?? .Welke?? Help !!!hahaha Daarna kan je al zijn films overslaan. ik deed Netflix aan en de film werd mij voor geschoteld... Ik begin er niet meer aan. Tnx...MM-ers.

avatar van horizons
Als Cage erop los schmiert of over de top gaat is het altijd leuk. Denk aan Drive Angry en Mandy.

Van lang geleden: leaving Las Vegas, Con Air, officer and a gentleman (dacht ik).

avatar van cor1946
Best een redelijke maar trage film waar je naar blijf kijken. Je wil weten hoe en wat. Nicolas speelde best aardig want er zijn slechte films van hem de laatste tijd.

avatar van Daan258
Teleurstelling tegen het eind.

Het is dan zeker een traag filmpje maar het wist op zich wel te boeien. Je blijft kijken omdat je toch wel nieuwsgierig ben wat er nou precies gaande is. Dan bij het eind aangekomen krijg je zo'n ontzettend simpele ontknoping waar helemaal niks aan was. Ik had echt compleet wat anders verwacht, maar dit was gewoon triest. Jammer.
Cage vond ik ook maar matig, de hele cast heeft mij weinig tekst in de film.

1 groot vraagteken???? Waar heb ik eigenlijk naar gekeken.!!!??

De laatste tijd een aantal films met Cage gezien op Netflix (Pay the Ghost en 211). Die waren bijzonder slecht. Geen idee, waarom ik hier dan weer aan ben begonnen...

Gelukkig heeft de film mij doen verassen. Zeker geen topper, maar ik bleef toch in spanning kijken. Cage speelt goed, ondanks dat het verhaal niet erg sterk is. Het plot is niet geweldig (Ik had de verwachting dat Cage achter de moorden zat, in de zin van een soort schizofreen) en de afloop was ook slap.

Ik geef het net een voldoende...

avatar van Phantasm
Redelijk, niet echt geweldig, je moet het leuk vinden.

avatar van Grindhouse62
Cage levert met Looking Glass een ondermaatse thriller op, die nergens echt spannend wordt. Je kan de film ook gebruiken als hoorspel, want veel is er toch niet zien. Echt een niemendalletje voor als je echt niets ander hebt of zo. Een 2.0

avatar van Egulio
Er gebeurt niet veel... maar dat maakt deze film zeker niet slecht.

avatar van Shadowed
Mwa.

Cage is ondertussen een beetje verzakt naar dit soort projecten. Alhoewel dit in vergelijking met een hoop andere troep waar Cage voor kiest nog wel mee weet te vallen. Het is iets onderhoudender en Cage speelt weliswaar ver bovengemiddeld hier.

Visueel vreesde ik bij de opening credits voor het ergste. Die rode letters, lelijk. Dat betekend ofwel dat deze film een grote knipoog geeft naar de goedkope 80's of 90's films of gewoon erg brak en afgeraffeld is. Dat had ik echter in beide gevallen verkeerd, dit is een onderhoudend film qua visueel niveau.

Degelijk gespeel met kleurtjes hier en daar en onderhoudende inrichting van de locatie. Visueel is het erg netjes, behalve de soundtrack die vaak misplaatst is. En ook vaak wat te melig, past niet helemaal in de situatie. Maar dat neemt toch niet weg dat het een onderhoudende film weet te zijn.

Cage doet het erg goed hier, de typische Cage-trekjes zal je hier ook niet tegenkomen. Rustig gespeeld en met genoeg charme. Hij krijgt niet de makkelijkste rol, maar Cage komt toch een heel eind. Dat geldt overigens ook voor Tunney, die me heel erg meeviel.

Alleen qua sfeer komt het er allemaal niet helemaal uit. Het is wel verzorgd, maar spannend weet het nergens te zijn. Ook geen rillingen of nagelbijters, dit is een rustige film die te weinig moeite doet om dit niet te zijn. Uiteindelijk heeft de film qua verhaal weinig om het lijf, dus dan komt het neer op sfeer, maar dat lukt niet helemaal.

Verhaal is ook wat te makkelijk en simpel uitgedacht, inclusief de twist. Het is wel jammer, want de film ziet er dus verzorgd uit, maar krijgt het plot niet mee. Daardoor weet de film nooit speciaal te zijn of vernieuwend / uniek te zijn. Dat is een gemiste kans omdat het best potentie had. Maar uiteindelijk is de film gewoon niet zo veel. Het is niet spannend, niet sfeervol en ook niet uniek. Niets eigenlijk, dus dan komt het aan op een verzorgd geheel dat niets aan de binnenkant bevat.