ad
  • 8.110.012 stemmen

Peggy Sue Got Married (1986)

Komedie | 103 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Francis Ford Coppola

Met onder meer: Kathleen Turner, Nicolas Cage en Jim Carrey

Releasedatum: 10 oktober 1986

• tv Morgen om 18:20 uur op Film1 Family

Over Peggy Sue Got Married

"Knowing what you know now, what would you do differently?"

Een 43-jarige huisvrouw en moeder die op het punt staat te scheiden van haar man, bezoekt een schoolreünie waar zij plotseling flauwvalt. Dan gaat zij terug naar de tijd waar ze nog een schoolmeisje was, en dit geeft haar de kans om bepaalde dingen in het verleden te kunnen veranderen.

imageimageimageimage

Evelyn Kelcher

Nancy Kelcher

Elizabeth Alvorg

neo (crew)

dit is best wel een leuke film.vooral leuk om jim carrey in een van zijn eerste rollen te zien.

neo (crew)

Oh ja en om nog even terug te komen op mijn vorige bericht: Nic Cage

avatar van Mik

Mik

Ik ben hem een beetje beu aan het raken .. hehe

wie

avatar van Mik

Mik

hem = de film

gelukkig is hij (de film) bijna afgelopen

avatar van gotti

gotti

De film begint erg leuk, maar begint na een uur zijn kracht te verliezen. Jammer. 2,5*

avatar van Castor Troy

Castor Troy

Saai filmpje, en dit zijn een van de weinige rollen waarbij ik Cage niet geweldig uit de verf vind komen, heel over the top, heeft ie wel vaker, en ook wel origineel maar dat irritante stemmetje !!!

• 2031 stemmen

Geen top-film maar wel een filmpje dat ik eens kan kijken als ik me verveel Kathleen Turner, Nicolaas Cage & Barry Miller doen het best goed je kan ook Jim Carrey zien in een heel klein bijrolletje! ***

Dirigentenleven

Matig filmpje niet veel bijzonders aan maar als je even wil ontspannen met een rustige film waar je niet gek van word dient deze daar prima voor hoor!

* * *

Dirigent

Inderdaad niet veel speciaals aan, maar voor de heerlijke zaterdagavond vind ik dit echt een prima film waar ik soms wel een glimlachje bij kan trekken verder zie je Kathleen Turner, Nicolas Cage en Barry Miller die best vind ik goed hun rol doen en zie je (zoals tommykonijn al zei) Jim Carrey even soms voorbij flitsen!

3.5* (net over de 3 sterren! )

tommykonijn schreef:

Ik heb hem nog eens gekeken, zeer leuke film verhoogd naar 3.5*!

Dirigent schreef:

zie je (zoals tommykonijn al zei) Jim Carrey even soms voorbij flitsen!

3.5* (net over de 3 sterren! )

Jim Carrey had hier ook een van zijn eerste rolletjes in ....

avatar van AGoos

AGoos

best wel leuk,,maar toch nergens echt grappig....idd jim carrey is leuk om te zien..verder zal ik het niet hebben over de geloofwaardigheid van de film,.,,maar toch zaten er aardig wat plot-holes in waardoor ik me niet helemaal liet meeslepen in het verhaal...ach jah..het is niet altijd feest

avatar van soom

soom

Blêgh... Ligt misschien aan m'n stemming (misselijk, hoofdpijn, en gewoon een ziek gevoel..) Maar ik vond er niet echt iets aan. Het verhaal pakte me echt gewoon niet, hoewel de rollen wel leuk waren, dat wel. M'n vader heeft deze film jaren geleden in het vliegtuig gezien, toen hij voor zaken naar New York moest.. Hij heeft het er nu nog weleens over, over de trip naar New York, hoewel het jaren geleden is geweest. Heb het beter uitgewerkt gezien.

tommykonijn schreef:

Ik heb hem nog eens gekeken, zeer leuke film verhoogd naar 3.5*!

Hè jammer de 3e keer dat ik hem keek was hij weer minder .

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

saaie film.

jim carrey kan deze film niet redden

vond alleen de stukjes waar hij in zat aardig vermakelijk

avatar van Moviefreak95

Moviefreak95

Niet echt een topper maar wel leuk om eens naar te kijken, Cage en Turner passen perfect bij elkaar in een film zoals deze al ben ik normaal gesproken wat ruigere films van Cage gewend maar het blijkt dat ie ook heel andere films maakt, verder gewoon een aardig verhaal met aardige acteerprestaties en inderdaad een aardige bijrol van Carrey ook al stelde dat niet erg veel voor .

avatar van Kijkwijzer

Kijkwijzer

Haha, geinige rol van Carrey . Turner en Cage zijn ook goed in hun rol, wel wat braaf.

avatar van biosmovie

biosmovie

Hmm.. ik vond het maar matig, Kathleen Turner heb ik beter gezien en Nicolas Cage al helemaal. Jim in zijn(bijna) eerste rol, was idd wel geinig maar het einde is nogal vaag, en als de film naar het einde gaat komen wordt het allemaal erg saai, niet mijn film maar slecht was hij nou ook weer niet. 2,5**

avatar van moviemarloes

moviemarloes

ik vond het erg vermakelijk.

Leuk om te zien -> een van de eerste rollen van Jim Carrey!

avatar van Marshall1959

Marshall1959

Aardig vermakelijk filmpje, maar niets speciaals verder.

avatar van Plan 9

Plan 9

jammer dat Kathleen Turner niet meer op het grote doek is te zien

avatar van Number23

Number23

Keek deze film vanwege rolletje van Jim Carrey, maar 2 grappige momenten kunnen een film natuurlijk niet redden. Het verhaal is op zich leuk bedacht en de acteurs doen het niet slecht, maar het voelt allemaal zo nep. Ik bedoel, Turner en Cage zijn totaal niet geloofwaardig als tieners en geldt eigenlijk voor grootste gedeelte van de cast. Ook het feit dat Helen Hunt dochter van Turner speelt is ongeloofwaardig, hoeveel schelen ze echt in leeftijd??

Number23 schreef:

Grofweg genomen kleine 10 jaar

avatar van Mischa

Mischa

Volgens Cage irriteerde oom Francis zich behoorlijk aan het stemmetje dat hij zich voor deze film had aangemeten. Wel, hij was de enige niet...

avatar van Robi

Robi

Op de een of andere manier dacht ik dat ik deze film lang geleden al eens gezien had. Maar ik denk dat ik hem toch met een andere film verwar. Al zou ik ook weer niet weten welke film. Een vrouw keert terug in de tijd om uit te zoeken of ze nog wel houdt van de man met wie ze wil scheiden. Dat is een heel zoetsappig gegeven. Maar wonderwel was het toch een erg aangename film om naar te kijken. Leuk vormgegeven, prima geacteerd en zeker in het begin vaak met leuke dialogen. Het einde is dan allemaal wel, zoals je het al lang van te voren ziet aankomen, maar vooruit ....

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Plan 9 schreef:

jammer dat Kathleen Turner niet meer op het grote doek is te zien

Ja erg late reactie na dat je dit plaatste , maar heb je turner nog gezien onlangs?

Is niet zo leuk opgedroogd . Zie dumb and dumber to .

avatar van dalma

dalma

er zit een beetje teveel back to the future gehalte in

scorsese

Redelijke film over een vrouw die op haar schoolreünie wakker wordt in haar tienerjaren. Deze film heeft veel raakvlakken met Back to the Future, maar het tijdreis element is hier slechts een middel en de film heeft verder niks met sciencefiction te maken. Het is wel vermakelijk allemaal, maar ook wat aan de brave kant en nergens echt grappig. Een prima jaren '60 aankleding en een aardige cast.