Peggy Sue Got Married (1986)

2,83

geregisseerd door Francis Ford Coppola
met Kathleen Turner, Nicolas Cage en Jim Carrey

Een 43-jarige huisvrouw en moeder die op het punt staat te scheiden van haar man, bezoekt een schoolreünie waar zij plotseling flauwvalt. Dan gaat zij terug naar de tijd waar ze nog een schoolmeisje was, en dit geeft haar de kans om bepaalde dingen in het verleden te kunnen veranderen.

28 BERICHTEN 2 MENINGEN
geplaatst: 15 oktober 2001, 11:09 uur [permalink]
dit is best wel een leuke film.vooral leuk om jim carrey in een van zijn eerste rollen te zien.

geplaatst: 31 juli 2003, 21:58 uur [permalink]
Oh ja en om nog even terug te komen op mijn vorige bericht: 🙇 Nic Cage 🙇

Mik
geplaatst: 1 augustus 2003, 00:30 uur [permalink]
Ik ben hem een beetje beu aan het raken .. hehe 🙁

geplaatst: 1 augustus 2003, 00:35 uur [permalink]
wie 😉

Mik
geplaatst: 1 augustus 2003, 00:42 uur [permalink]
hem = de film

gelukkig is hij (de film) bijna afgelopen

geplaatst: 1 augustus 2003, 01:15 uur [permalink]
De film begint erg leuk, maar begint na een uur zijn kracht te verliezen. Jammer. 2,5*

avatar van Castor Troy
geplaatst: 21 december 2006, 19:45 uur [permalink]
Saai filmpje, en dit zijn een van de weinige rollen waarbij ik Cage niet geweldig uit de verf vind komen, heel over the top, heeft ie wel vaker, en ook wel origineel maar dat irritante stemmetje !!!

geplaatst: 8 augustus 2007, 13:38 uur [permalink]
Geen top-film maar wel een filmpje dat ik eens kan kijken als ik me verveel Kathleen Turner, Nicolaas Cage & Barry Miller doen het best goed je kan ook Jim Carrey zien in een heel klein bijrolletje! ***

Dirigentenleven
geplaatst: 28 augustus 2007, 19:03 uur [permalink]
Matig filmpje niet veel bijzonders aan maar als je even wil ontspannen met een rustige film waar je niet gek van word dient deze daar prima voor hoor!

* * *

Dirigent
geplaatst: 11 september 2007, 18:00 uur [permalink]
Inderdaad niet veel speciaals aan, maar voor de heerlijke zaterdagavond vind ik dit echt een prima film waar ik soms wel een glimlachje bij kan trekken verder zie je Kathleen Turner, Nicolas Cage en Barry Miller die best vind ik goed hun rol doen en zie je (zoals tommykonijn al zei) Jim Carrey even soms voorbij flitsen!

3.5* (net over de 3 sterren! 😉)

geplaatst: 15 september 2007, 19:47 uur [permalink]
tommykonijn schreef:

Ik heb hem nog eens gekeken, zeer leuke film verhoogd naar 3.5*! 😄

geplaatst: 15 september 2007, 19:52 uur [permalink]
Dirigent schreef:
zie je (zoals tommykonijn al zei) Jim Carrey even soms voorbij flitsen!

3.5* (net over de 3 sterren! 😉)

Jim Carrey had hier ook een van zijn eerste rolletjes in 😉 ....

avatar van AGoos
geplaatst: 22 oktober 2007, 12:19 uur [permalink]
best wel leuk,,maar toch nergens echt grappig....idd jim carrey is leuk om te zien..verder zal ik het niet hebben over de geloofwaardigheid van de film,.,,maar toch zaten er aardig wat plot-holes in waardoor ik me niet helemaal liet meeslepen in het verhaal...ach jah..het is niet altijd feest

avatar van soom
geplaatst: 3 november 2007, 13:05 uur [permalink]
Blêgh... Ligt misschien aan m'n stemming (misselijk, hoofdpijn, en gewoon een ziek gevoel..) Maar ik vond er niet echt iets aan. Het verhaal pakte me echt gewoon niet, hoewel de rollen wel leuk waren, dat wel. M'n vader heeft deze film jaren geleden in het vliegtuig gezien, toen hij voor zaken naar New York moest.. Hij heeft het er nu nog weleens over, over de trip naar New York, hoewel het jaren geleden is geweest. Heb het beter uitgewerkt gezien.

geplaatst: 6 november 2007, 16:10 uur [permalink]
tommykonijn schreef:
Ik heb hem nog eens gekeken, zeer leuke film verhoogd naar 3.5*! 😄

Hè jammer de 3e keer dat ik hem keek was hij weer minder 🙂.

avatar van jumpstylemovie

geplaatst: 1 december 2007, 10:44 uur [permalink]
saaie film.
jim carrey kan deze film niet redden 🙁 🙁
vond alleen de stukjes waar hij in zat aardig vermakelijk

avatar van Moviefreak95
geplaatst: 20 juni 2008, 16:03 uur [permalink]
Niet echt een topper maar wel leuk om eens naar te kijken, Cage en Turner passen perfect bij elkaar in een film zoals deze al ben ik normaal gesproken wat ruigere films van Cage gewend maar het blijkt dat ie ook heel andere films maakt, verder gewoon een aardig verhaal met aardige acteerprestaties en inderdaad een aardige bijrol van Carrey ook al stelde dat niet erg veel voor 😛.

avatar van Kijkwijzer
geplaatst: 31 augustus 2008, 16:26 uur [permalink]
Haha, geinige rol van Carrey 😛. Turner en Cage zijn ook goed in hun rol, wel wat braaf.

avatar van biosmovie
geplaatst: 5 januari 2009, 18:28 uur [permalink]
Hmm.. ik vond het maar matig, Kathleen Turner heb ik beter gezien en Nicolas Cage al helemaal. Jim in zijn(bijna) eerste rol, was idd wel geinig maar het einde is nogal vaag, en als de film naar het einde gaat komen wordt het allemaal erg saai, niet mijn film maar slecht was hij nou ook weer niet. 2,5**

geplaatst: 14 mei 2009, 19:47 uur [permalink]
ik vond het erg vermakelijk.
Leuk om te zien -> een van de eerste rollen van Jim Carrey!

avatar van Marshall1959
geplaatst: 25 december 2009, 12:27 uur [permalink]
Aardig vermakelijk filmpje, maar niets speciaals verder.

avatar van Plan 9
geplaatst: 29 maart 2011, 21:39 uur [permalink]
jammer dat Kathleen Turner niet meer op het grote doek is te zien

avatar van Number23
geplaatst: 4 augustus 2011, 00:19 uur [permalink]
Keek deze film vanwege rolletje van Jim Carrey, maar 2 grappige momenten kunnen een film natuurlijk niet redden. Het verhaal is op zich leuk bedacht en de acteurs doen het niet slecht, maar het voelt allemaal zo nep. Ik bedoel, Turner en Cage zijn totaal niet geloofwaardig als tieners en geldt eigenlijk voor grootste gedeelte van de cast. Ook het feit dat Helen Hunt dochter van Turner speelt is ongeloofwaardig, hoeveel schelen ze echt in leeftijd??

geplaatst: 23 augustus 2012, 19:55 uur [permalink]
Number23 schreef:

Grofweg genomen kleine 10 jaar 😛

avatar van Mischa
geplaatst: 12 juni 2013, 19:56 uur [permalink]
Volgens Cage irriteerde oom Francis zich behoorlijk aan het stemmetje dat hij zich voor deze film had aangemeten. Wel, hij was de enige niet...

geplaatst: 16 april 2014, 13:14 uur [permalink]
Op de een of andere manier dacht ik dat ik deze film lang geleden al eens gezien had. Maar ik denk dat ik hem toch met een andere film verwar. Al zou ik ook weer niet weten welke film. Een vrouw keert terug in de tijd om uit te zoeken of ze nog wel houdt van de man met wie ze wil scheiden. Dat is een heel zoetsappig gegeven. Maar wonderwel was het toch een erg aangename film om naar te kijken. Leuk vormgegeven, prima geacteerd en zeker in het begin vaak met leuke dialogen. Het einde is dan allemaal wel, zoals je het al lang van te voren ziet aankomen, maar vooruit ....

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 19 april 2016, 10:40 uur [permalink]
Plan 9 schreef:
jammer dat Kathleen Turner niet meer op het grote doek is te zien

Ja erg late reactie na dat je dit plaatste , maar heb je turner nog gezien onlangs?
Is niet zo leuk opgedroogd . Zie dumb and dumber to .

avatar van dalma
geplaatst: 27 november 2016, 13:42 uur [permalink]
er zit een beetje teveel back to the future gehalte in