The Little Hours (2017)

Canada / Verenigde Staten

geregisseerd door Jeff Baena
met Alison Brie, Dave Franco en Kate Micucci

De nonnen Alessandra, Fernanda en Genevra leiden een eenvoudig bestaan in hun klooster. Met regelmaat van de klok schelden ze de boer, werkzaam op het terrein, uit tot hij het niet langer verdraagt en wegvlucht. Hierop neemt eerwaarde Tommasso de nieuwe knecht Massetto aan. Deze is een viriele jonge dienaar die gedwongen wordt onder te duiken. Om enige verleiding bij de zusters te ontmoedigen moet hij zich voordoen als een doofstomme. Massetto worstelt met het handhaven van deze leugen als het onderdrukte nonnenklooster uitbarst in een wervelwind van seksualiteit, drugsmisbruik en feestvreugde.

avatar van John Milton
Foute nonnen. Say my name.

avatar van John Milton
Ondanks de ‘based on the Decameron’ aankondiging aan het begin van de film, heeft het niet zoveel om het lijf. Nu moet ik toegeven dat het mogelijk is dat me hier een diepere, door mij onontgonnen laag ontgaat, aangezien die klassieker hier nog ongelezen in de kast staat. Maar het bleef voor mij bij een verzameling mild komische taferelen. Nochtans, ik heb me niet verveeld. Aubrey Plaza heeft overigens iets, een leuke kwaliteit die ik moeilijk kan duiden. Maar eens meer films van zien...

avatar van Dying Rose
Joshy (2016) kan ik je warm aanbevelen John Milton.

avatar van hendrikjanjansen
John Milton schreef:
Mee eens. Ik kijk zelf erg uit naar Ingrid Goes West (2017) - MovieMeter.nl

Aardig niemendalletje dit. Leuk voor tussendoor.

avatar van Pazmaster
Op zich wel een leuke cast, met o.a. Aubrey Plaza, John C. Reilly en Molly Shannon, maar het verhaal is wat aan de magere kant. Er zitten hier en daar best wat grappige scènes in maar helemaal los gaat het niet. Het einde is erg zwak.

avatar van schumacher
Wat was me dit alweer?

Ik heb nooit de moed op kunnen brengen om aan Boccaccio’s “Decamerone” te beginnen. Misschien moet ik dat toch maar eens doen, want deze kluchtige film, die geïnspireerd schijnt te zijn door de ondeugende verhalen, bevat voldoende geinige scènes om mij nieuwsgierig te maken. De film is geen topper, maar bij momenten best wel vermakelijk en als zodanig een alleraardigst tussendoortje.

Matige film over drie seksueel gefrustreerde nonnen die hun ogen laten vallen op een nieuwe klusjesman. De nonnen en de kerk worden op een te gemakkelijke manier belachelijk gemaakt waardoor het niet echt grappig is. Het plotje wat gaandeweg meer vorm krijgt is wel leuk en zorgt echter nog wel voor een paar vermakelijke momenten. Net geen 3.0 sterren.

Als dit een komedie moet voorstellen, dan mogen we toch wel stellen dat het hier een mislukt project betreft. Begint nog redelijke goed met een paar geslaagde grappen, maar gaandeweg wordt dit nochtans behoorlijk sloom verslag over een hitsige man tussen nog hitsiger nonnen(was me blijkbaar een dolle boel in het klooster anno 1347, nooit iets van gehoord tijdens de geschiedenisles vroeger), bizarrer en kwaliteitsarmer. Halverwege raakten de ideeën van de schrijvers op en krijgen we een onsamenhangend brouwsel met onder andere enkele expliciete vrijscènes, vrouwenliefde en heksen die bloot door het bos lopen(of zoiets). Word allemaal ook nog vrij serieus gebracht, dus waar dan de humor in moet zitten is me een raadsel. Beste grap, maar dan wel onbedoeld: één van de nonnen draagt zichtbaar contactlenzen, wist niet dat die dingen in de middeleeuwen al gangbaar waren!
Een prul dus uiteindelijk, onbegrijpelijk dat de getalenteerde oscarwinnares Brie zich hiervoor heeft laten strikken.

Vreselijk in de middeleeuwen en taal gebruik anno 2018 , brrrr

avatar van john mcclane 2
Gooi een getalenteerde komische jonge actrices bij elkaar als oversekste en grofgebekte nonnen in de middeleeuwen .
Ze worden bijna hysterisch .
Die helemaal in de ban raken van een nieuwe van een ( voor doofstomme ) knecht .
Lijkt op papier een top combi .
Maar is het helaas niet. Soms beetje grappig , licht erotisch , provocerend werkje.
Maar nergens werkt het. Zonde van de cast .
Het is niet zonde om er een keer naar te kijken , want het is wel opmerkelijk genoeg om een keer gezien te hebben .

avatar van Noodless
Bizar filmpje die ondanks de weinige grappen mijn aandacht niet verloor. Dit is te danken aan het rare verhaal dat je niet kon duiden waartoe het uiteindelijk allemaal zal leiden en de leuke cast. De nonnen Alessandra, Fernanda en Genevra vormen een leuk trio waarbij Aubrey Plaza toch wel wat in haar mars heeft. Een meid om in de gaten te houden. 5/10