Les Fantômes d'Ismaël (2017)

Alternatieve titel: Ismael's Ghosts

Frankrijk
Drama / Thriller
110 minuten / 132 minuten (director's cut)

geregisseerd door Arnaud Desplechin
met Marion Cotillard, Charlotte Gainsbourg en Mathieu Amalric

Ismaël Vuillard maakt films. Hij zit midden in de opnames van een film over Ivan, een a-typische diplomaat die geïnspireerd is op zijn broer. Samen met Bloom, zijn schoonvader, rouwt hij nog steeds om de dood van Carlotta, twintig jaar eerder. Nu moet hij een nieuw leven opbouwen met Sylvia. Dan keert Carola terug uit de dood.

Vanaf 29 juni in de bioscoop (September Film)

avatar van Zeriel
Zo'n film waarin iedereen goed zijn best doet....alleen ik geloof er niet in, ik voel het niet.
Waar het dan aan ligt....?
Marion Coutillard maakt een afwezige indruk, alsof ze echt een fantoom is. En dat hele verhaal met de diplomaat, kon me sowieso al weinig boeien. Het is allemaal wat teveel voor 1 film, en daarom raakte het me totaal niet.

avatar van mrklm
Ruim 20 jaar nadat zijn inmiddels door verklaarde echtgenote Carlotta [Coutillard] hem in de steek liet, heeft filmregisseur Ismaël [Amalric] een langdurige relatie met Sylvia [Gainsbourg]. Maar dat staat Carlotta ineens weer voor de deur, zonder verklaring, zonder spijt, maar vastberaden om haar oude leventje weer op te pikken. Een tweede verhaallijn is een soort thriller over Ismaël waarin hij een jonge vrouw ontmoet die veel lijkt op Carlotta, maar het niet is... of wel?! Dit zou een flashback kunnen zijn, of niet?! Of stiekem toch wel?! Een slecht uitgewerkte poging om de kijker te intrigeren door je op het verkeerde been te zetten. Een mislukte variant op Stewie Griffins Ron Howard-grap ("Well that guy will be on my list next to RON HOWARD. Nah, I'm just kidding with you Ron. OR MAYBE NOT! Na, na it's cool. OR IS IT? Again just kidding. OR AM I? Yeah this is getting old") en ééntje die denkt intelligent te zijn. En ja, je moet wel over een zekere intelligentie beschikken om met zo'n sterke cast zo'n zwakke film te maken.

avatar van ratfish
Zeriel schreef:
Waar het dan aan ligt....?
Film gaat over wat herinnering en rouw met je doet - ook met de nieuwe partner, maar er wordt inderdaad wat veel hooi op de vork genomen.