• 8.226.726 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Matthew Bright

Met onder meer: Michael Reilly Burke, Boti Bliss en Julianna McCarthy

Over Ted Bundy

"Not every serial killer fits the profile."

Verfilming van het leven van Ted Bundy, de Amerikaanse seriemoordenaar die in de jaren '70 zeker 19 vrouwen vermoordde. Aanvankelijk en van de buitenkant lijkt Ted een aardige, behulpzame jongeman die goed presteert op de universiteit en zelfs voor een telefonische hulplijn werkt. Maar zijn frustraties over zijn afkomst en zijn steeds moeizamer verlopende relaties worden vele mooie, jonge vrouwen fataal. Als hij in de buurt van thuisstad Seattle steeds meer in de kijker loopt, trekt hij steeds verder weg om zijn gram te kunnen halen...

image

avatar van Odd Eye

Odd Eye

Redelijk waarheidsgetrouwe verfilming over een gedeelte van het leven van Ted Bundy. Michael Reilly Burke zette een geloofwaardige Bundy neer in een voor de rest middelmatige film. Verwacht bij deze film geen overmatig gebruik van gore, wat overigens hier een positieve werking heeft, anders was er een naar mijn mening een groot deel van het serieuze van de film verloren gegaan. Waarschijnlijk zullen degenen die niet geïnteresseerd zijn in het onderwerp al gauw afhaken bij Ted Bundy, maar ik vond de film goed vermaak.

avatar van bisse

bisse

Bundy is een vermakelijke film een beetje in de trant van freeway ook van dezelfde regisseur. De meest vadsige menselijke acties worden humoristisch en cynisch gebracht. Burke zet een overtuigende rol neer en een link naar american psycho is terecht alhoewel Burke zeker niet aan Bale kan tippen.

Na de film was ik geintrigreerd door deze serial killer en heb ook een docu gekeken over hem. Na het zien van de docu en wat materiaal op het internet opgezocht te hebben kan ik alleen maar concluderen dat de regisseur wel erg veel geweldig materiaal heeft laten liggen. Alle interessante ontwikkelingen en psycholgische achtergrond is niet in de film verwerkt. Wanneer een goede regisseur zich in het materiaal verdiept en goede keuzes maakt dan zou het echt een geweldige film kunnen zijn. Bright is echter helaas alleen geinteresseerd in het moorden zelf. De hele film is niet veel meer dan de ene moord na de andere. Vermakelijk en leuke entertainment maar wanneer je een film maakt over een serial killa die echt heeft bestaan dan vind ik wel dat je je moet verdiepen in het materiaal en in staat bent om het kaf van het koren te onderscheiden. Bright heeft zich of totaal niet verdiept in het materiaal of is niet in staat te bepalen wat wel of niet interessant is. Helaas zet hij zun oude truckje voort en dat is shockeren op een cynische en humoristische wijze.

Leuk om te kijken maar toch maar 1 ster voor de minimalistische weergave van waargebeurde feiten die eigenlijk garant zouden moeten staan voor een zeer diverse topfilm.

avatar van elkader

elkader

zeker top goed verhaal past goed echt heel mooi gedaan

hoe hij ook death row kreegt echt goed

avatar van elkader

elkader

elkader schreef:

zeker een top goed verhaal past goed echt heel mooi gedaan

hoe hij ook death row kreegt echt goed

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Zeer matige verfilming over het leven van Ted Bundy.

Verhaallijn kennen we en we weten allemaal hoe het afloopt omdat de film gebaseerd is op ware feiten. Maar daar komt het de film kan dan drie kanten op gaan ten eerste dat het een top film wordt waar iets extra is toegevoegd aan het verhaal. Ten tweede de film wordt saai omdat je precies weet wat er gaat gebeuren en je kan totaal niet met de personages meeleven. En dan hebben we de derde optie zoals deze film dat het gewoon een grote flop wordt . Deze film voegt niets toe aan wat we al weten en dat wordt zelfs belachelijk slecht uitgewerkt. Nog nooit heb ik de moorden zo makkelijk zien gebeuren en dat allemaal op klaarlichte dag en niemand ziet wat. Zelfs niet als je met een lijk loopt te slepen en wat is het toch makkelijk om als moordenaar uit de gevangenis te ontsnappen pfff.

Het acteerwerk scoorde in mijn ogen ook geen voldoende. Iedereen acteerde heel erg zwak en er deden voor mij ook niet bekenden mee.

De dvd-uitgave die ik gezien heb die viel mee. Beeldkwaliteit scoorde wel een voldoende en het geluid (DTS) was zeker niet spetterend maar ook niet slecht. Laat ik het zo zeggen die was goed genoeg voor deze film.

Voor mij is deze zwakke en slechte vertoning niet meer waard dan 1,5* en dat is misschien al aan de hoge kant !!!

avatar van Guines

Guines

Wat een aanfluiting! Vond ik alle reportages een stuk vermakelijker, terwijl hier niets geromaniseerd werd.

Zelfs in een poging om als een mislukking over komen, is de hoofdrolspeler een mislukking, met zijn Clark Kent karakter.

Had veel meer ingezeten.

Evilenko (niet zijn echte naam overigens) daarentegen is veel beter naar mijn mening.

avatar van rl_1973

rl_1973

Waardeloze film. Onderwerp is totaal niet serieus genomen en slecht geacteerd. Dan kan je beter the Deliberate Stranger kijken over hetzelfde onderwerp, deze film is wel serieus genomen en Mark Harmon speelt daar een superrol.

avatar van 606

Toch echt niet zo slecht, goed en realistisch geacteerd.

Verhaal is interessant en de film heeft een aardige opbouw.

3 sterren

avatar van Dee Al

Dee Al

Ik vond het toch maar een matige film. Hij kent niet echt veel goede scènes: ik vond het maar een opeenvolging van moorden. Dat kan interessant zijn, maar voor een hele film? Nee. Na 5 moorden heb ik al wel gezien dat Ted Bundy geen brave jongen was, hoor, maar de regisseur doet er dan nog eens minstens 10 moorden bovenop. Waarom komen er dan geen scènes over Bundy's psyche om de hoek kijken (zoals in Dahmer het geval was)? Dat had het niveau kunnen opkrikken. Misschien was hier niet genoeg bekend over, maar dan moet je ook geen film over Ted Bundy maken. Wel knap trouwens. De hele film zit ik te hopen op de dood van Bundy en als hij dan uiteindelijk ter dood gebracht wordt weet de regisseur toch nog mijn medelijden te wekken. Daarom doe ik er een halfje bij.

avatar van mayhemblik

mayhemblik

Op de hoes staat de naam Tom Savini, speelt ie mee of doet ie de effecten?

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Hij speelt er in mee , maar heeft ook meegewerkt als "special makeup effects artist".

Ted Bundy (2002) - Full cast and crew - imdb.com

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

YouTube - Ted Bundy (2002) - Trailer

Kort maar krachtig,pareltje.

avatar van yeyo

yeyo

mayhemblik schreef:

Op de hoes staat de naam Tom Savini, speelt ie mee of doet ie de effecten?

Hij heeft een klein rolletje als agent die Bundy ondervraagt.

avatar van mayhemblik

mayhemblik

yeyo schreef:

Hij heeft een klein rolletje als agent die Bundy ondervraagt.

Vriendelijk dank en ach waarom ook niet, een dikke X

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

"Herzien".

Ik heb me eigen weer geen seconde verveeld tijdens de bezichtiging van Ted Bundy (2002), het levensverhaal van T.B. blijft voor mij interessant om naar te kijken.

De acteerprestatie die Michael Reilly Burke aflevert in deze film komen in mijn boekje voor als

ijzersterk, wat zat die man strak in zijn rol zeg.

De 4 sterren die ik toen der tijd gegeven had blijven staan als een huis.

avatar van MizKriz

MizKriz

Vermakelijk,

interessant om (nogmaals) te bekijken.

Geen second verveeld.

Echt wel een aanrader.

Michael R. Burke heeft dit TOP gedaan! Zowel verhaal als personage heeft hij dit succesvol in m'n ogen gebracht!

Theunissen

Na eerder vandaag de matige film "Dahmer" gezien te hebben, was het nu de beurt aan de op papier eerste bekende roemruchte en tevens charmante seriemoordenaar Ted Bundy die zich vergreep aan jonge vrouwen en die ook vermoorde (schattingen lopen op tot boven 100 vrouwen). Beide films stammen overigens uit hetzelfde jaar, namelijk 2002. Deze film is in mijn ogen min of meer een remake van de goede film "The Deliberate Stranger (1986)", die ook over Ted Bundy gaat m.u.v. het einde omdat Ted Bundy in 1986 nog leefde (overleden in 1989). Misschien heeft hij die film over zichzelf nog wel gezien.

Eerlijk gezegd doet deze remake niet veel onder van het origineel en heb ik me ook goed vermaakt met deze film die geregeld hard is, maar ook geregeld luchtig. Dat geldt zeker voor de eerste 10 minuten van de film waar o.a. Ted Bundy zich in het openbaar zit te masturberen terwijl hij zit te gluren naar een jonge vrouw die zich omkleedt in haar huis en hij dan opeens water over zich heen krijgt gegooid Ook het stelen van hem was soms wel geinig. Dus zodoende heb ik toch soms moeten lachen om Ted Bundy, terwijl hij dan weer in een volgende scene zich vergrijpt aan een jonge vrouw en die verkracht en vermoordt.

Het verhaal (ook al was het bekend voor me) wist me sowieso te boeien en zat ook goed in elkaar en hetzelfde geldt ook voor de uitvoering ervan. Wat ook goed is gedaan, is dat men er echte beelden van vroeger in heeft verwerkt die ook naadloos overlopen. Zeker op het einde was dat mooi gedaan met al dat publiek langs de kant wat hem dood wenste met spandoeken, borden en teksten. De cast deed het goed en dan vooral natuurlijk Michael Reilly Burke in de overtuigende rol van Ted Bundy die de dood meer dan verdiende en ook kreeg middels een elektrocutie (zijn doodvonnis) in de gevangenis van Florida waar hij ook nog eens (terecht) vernedert werd door de bewakers. De rol van Boti Bliss (ook bloot te bewonderen) als Lee zijn vriendin (die hij seksueel vernederde, dat zag er wel in één scene geinig uit) die niets wist, was ook best verdienstelijk. Omdat de film ook nog eens precies 90 minuten duurde, keek hij ook nog eens lekker weg.

Al met al gewoon een goede verfilming over het leven van Ted Bundy als seriemoordenaar.

P.S. de acteur en regisseur Tom Savini heeft in deze film ook een kleine rol (hij ondervraagt dan Ted Bundy in één scene) en dat was best leuk om te zien. Ook was hij de "special makeup effects artist" voor deze film.

avatar van Darbie

Darbie

-- In de laatste maanden voor zijn executie ontving Ted Bundy in de gevangenis per dag meer dan 200 brieven van vrouwen die beweerden verliefd op hem te zijn. --

avatar van shrink

shrink

Wel een aardige film. Vooral de glimlach van de hoofdrolspeler vind ik erg grappig.

avatar van Ossenkar

Ossenkar

Dat zo'n nieuwe film zo gedateerd lijkt vond de film niet erg goed geen spanning was meer een aaneengesloten stuk moorden die allemaal op elkaar lijken ook geen recherche in de film due het net rondom hem weet te sluiten het is allemaal heel luchtig en snel gemaakt zonder er verder diep in te gaan. Het doet je geloven dat het de normaalste zaak van de wereld was dat er zoveel vrouwen verdwenen ik had wat meer een speelfilm dit lijkt meer op ted bundy homevideo

avatar van Noodless

Noodless

Interessante verfilming over het leven van Ted Bundy als seriemoordenaar. Vooral in begin nog wat luchtig door zijn nonchalante, soms rare omgang en stelen van dingen, maar gaandeweg wordt zijn personage donkerder wat zich vooral in zijn glimlach en uitbarstingen in begin voelbaar wordt. Heel wat vrouwen moeten eraan geloven door soms nogal opvallende handelingen, maar die op de één of andere manier niet worden gezien. Nochtans een gele kever is sowieso opvallend. Zijn vriendin (Boti Bliss) weet natuurlijk niks van de moorden, maar ze komt wel terecht in een soort onderdanigheid waarbij zij de uitspattingen van hem moet tolereren. Naar het einde toe worden ook echte beelden toegevoegd van zijn proces en de mensen die op straat komen tijdens de elektrocutie om deze moordenaar terecht nog eens aan te klagen voor zijn groot aantal vermoorde vrouwen. Een legende ....ruwe schatting zou zelfs boven de 100 vrouwen zijn en het ergste van alles is dat deze moordenaar ook nog zoveel vrouwelijke bewonderaars had. Soms snap je mensen echt niet. 6/10