Loaded Weapon 1 (1993)

Alternatieve titel: National Lampoon's Loaded Weapon 1

Actie / Komedie

geregisseerd door Gene Quintano
met Samuel L. Jackson, Emilio Estevez en Jon Lovitz

De rebelse en onorthodoxe politie-inspecteur Jack Colt krijgt een nieuwe partner toegewezen. Inspecteur Wes Luger is een man met een prima staat van dienst die zijn opdrachten uiterst plichtsgetrouw en correct volgens het boekje uitvoert. Hij is ook de vader van een gezin met een overspelige vrouw, een nymfomane dochter en een bloedgeile poedel. Wanneer Luger's ex-partner vermoord wordt, krijgen hij en zijn nieuwe maat de opdracht om de zaak te onderzoeken...

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Erg flauwe parodie-film, al moet ik toegeven dat er wel 2 of 3 echt hilarisch stukjes in zitten. Maar goed, lang niet genoeg dus. 2 sterren.

Deze vond ik niet eens leuk en ik ben gek op flauwe persiflages.

Mza
Beetje het tien keer schieten een keer raken principe. Met zoveel grappen moeten er haast wel een paar leuke tussen zitten. Het waren er een paar maar meer ook niet.

neo (crew)
de ''not so fast'' grap was een van de weinige die echt leuk was.

Ik heb deze film lang geleden gezien en weet nog dat ik de openingsscene erg leuk vond. Verder was het geloof ik niet veel soeps. 2*

avatar van jay73
En de parodie op Wayne's World, aan het slot van de film, dat ze in die auto Bohemian Rhapsody meezongen en er fanatiek op headbangden. Die scene staat me nog altijd bij: Samuel L. Jackson headbangen, LOL!

Heb hem lang geleden gezien (en vorig jaar bij een les duits in het duits ) dus alle details weet ik niet meer, maar ik weet nog wel dat ik hem niet echt leuk vond.

GerwinF

En die bever doet dan ook mee

waar is die Emilio Estevez toch gebleven...

Linda
Flauwe film met een overdosis aan grappen.
De meeste grappen waren echt zo ongelooflijk flauw maar er zaten er nog een paar in die wel heel erg sterk waren. Emilio Estevez vond ik wel weer een pluspuntje aan de film ik vind hem wel schattig en grappig . 2,5 sterren

ja ja, maar waar is ie toch gebleven???

GerwinF
"Wheeeeeere is die microfilm!?"

Een van de beste "parodie" films die ik ken. Heerlijke flauwe grappen. William Shatner is echt onherkenbaar (vondt ik dan) en vooral die schreeuwende politiechef vindt ik geweldig. En natuurlijk die headbangende bever.

Ps. Hadden ze nou echt geen betere foto van Emilio bij IMDB?

Linda
Ik hoop dat ie weer eens met wat nieuws komt.

vond hem wel ok in young guns, maar over het algemeen niet echt een byz. acteur

vic
hij was meer dan ok in young guns. Dat is naar mij weten zijn beste rol in een film. ok ok hij speelde ook in the breakfest club maar in young guns acteerd hij erg opvallend

avatar van Heracles
Ok even weer over hetgeen waar het hier geloof ik over gaat: de film .
Ik vond dit echt een leuke parodie op m.n. Lethal Weapon. Gibson heeft een mooie caravan, die van Estevez is lachwekkend mooi!

avatar van Captain Pervert
Lekker flauw en daarom gewoon supergrappig. Op "Hot Shots Part Deux" na de leukste parodie-film wat mij betreft.

Lekker veel cameo's ook.

djelle
Captain Pervert schreef:

Juist, maar voor mijn part was the naked gun-serie toch nog iets beter. Vervolgens Hot shots2 en dan deze. Leuke, goed gevonden grappen en knipogen die mij wel konden vermaken en hard doen lachen. Geslaagde komedie! Ik hou van dit soort satire. (3,5)

avatar van TheVoice
Zelfde humor als Hot Shots.
Op een gegeven moment weet je het wel.

avatar van nickvanzutphen
estevez komt als het goed is nog wel terug in het 4de deel van the mighty ducks

avatar van MarkFish
Vond em erg grappig. Samuel met haarreclame en z'n duimpje, hilarisch. Andy Lovitz die die tegen Emilio zit te zeuren dat z'n broer eigenlijk hetzelfde doet in hot shots. En Charlie die ook nog een leuk bijrolletje heeft. Ik heb veel gelachen.

Voor mj 1 van de leukste lach-films ooit

Heb hem nu al zo'n 20 keer gezien geloof ik en ik blijf hem geweldig vinden!!!

avatar van moviefreak#1
MarkFish schreef:

Haal je nu niet wat Lovitzen door elkaar MarkFish ?

avatar van mikoz
Darth Dennis schreef:
Voor mj 1 van de leukste lach-films ooit

Heb hem nu al zo'n 20 keer gezien geloof ik en ik blijf hem geweldig vinden!!!

avatar van Gizzmann
Mag toch?

Ik vind hem ook erg leuk. Was ooit mijn favoriete film. Egt zoooo ontzettend flauw, maar als ik er aan terugdenk verschijnt er altijd weer een brede grijns op mijn gezicht.

"It's always the red one"
"But, that's the oraaange"

avatar van KW2
KW2
Barst van de cameo's en blijft alleen daarom overeind... de humor is soms ver te zoeken.

KW2 schreef:

hu·mor (de ~ (m.))
1 situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt

deze film hoe lang en hoe ver je ook zoekt bevat absoluut GEEN humor.....

met een woord "BAGGER" *0,5

zelfs snitch'd heeft nog een beter verhaal

avatar van davidov
in tegenstelling van veel mensen hier vond ik het een erg komische film, 1 van de betere spoofs zelfs...

veel woordgrappen en dubbelzinnigheid, en lang niet zo flauw als leslie nielsen etc...

4* een uitblinker in het het flauwe komedie genre

GerwinF
- "Do you know General Mortars? I drive a Buick."

- "Who are you?"
- "Mr. Jigsaw: I'm your worst nightmare."
- "No, waking up without my penis is my worst nightmare."
- "Okay, allright, so I'm not actually your worst nightmare. But I am right up there."

en natuurlijk die schreeuwende politieagent

- "Don't be so fast to thank me on this, Luger, because you're going to be naked on this one. It's on the line for you. People are going to be watching. Now you blow it, you're going down. You screw up, you're going to be hung out to dry. You drop the ball, you're going to be left twisting in the wind. If you embarrass this department, your pants will be dancing with figs. Is that clear?"
- "Everything except for the dancing with figs part!"

Superflauw, maar wel lachen

AHWA
Of als een agent Colt beschuldigt trigger happy te zijn en hij meteen z'n pistool op haar richt.

Toen lag ik al in een deuk.