Loaded Weapon 1 (1993)

Alternatieve titel: National Lampoon's Loaded Weapon 1

Actie / Komedie

geregisseerd door Gene Quintano
met Samuel L. Jackson, Emilio Estevez en Jon Lovitz

De rebelse en onorthodoxe politie-inspecteur Jack Colt krijgt een nieuwe partner toegewezen. Inspecteur Wes Luger is een man met een prima staat van dienst die zijn opdrachten uiterst plichtsgetrouw en correct volgens het boekje uitvoert. Hij is ook de vader van een gezin met een overspelige vrouw, een nymfomane dochter en een bloedgeile poedel. Wanneer Luger's ex-partner vermoord wordt, krijgen hij en zijn nieuwe maat de opdracht om de zaak te onderzoeken...

its my life
een 3
hier een lijsje met alle films die voorbij kwamen.
1. Lethal Weapon(hele film)
2. basic instinct(overhoring)
3.wanys world(einde)
4.die hard(toen ze dat verkeerde huis beschoten zat die gast erin
5.the Silence of the Lambs(dat stuk met die koekjeskenner meesterlijk mocht wel een stuk langer)
6.? iemands anderds

avatar van Hanne
Erg droge humor.....
Daar houd ik wel van

avatar van mikoz
Verhoogd van 1.5 naar 2 , Film viel mij iets meer mee dan vroeger toen ik hem een keertje zag.

Maar het blijft natuurlijk geen meesterwerk.

avatar van nickvanzutphen
grappige film maar toch iets minder dan sommige andere parodieen

Echt een dra-ma-ti-sch slechte film. Als je een parodie maakt doe het dan goed, maar hier wordt de ene na de andere slechte grap uitgeperst omdat de regisseur denkt dat de film elke seconde grappig moet zijn. De 'grappen' zijn flauwer dan flauw en komen vrijwel nooit goed uit de verf. Het enige wat de film voor mij nog 1,5* waard doet zijn zijn de hele korte bijrollen van o.a. Jon Lovitz, Charlie Sheen en Bruce Willis. Het ergste is nog dat ik de DVD een paar weken blind heb aangeschaft en ie nu in mn collectie staat.

avatar van D-ark
Toch een 2,5.
Met wat erg goede grappen met een lekker aantal goede acteurs.

de humor is van een lag niveau... en eigenlijk ook wel een slechte film, maar ik vond het toch wel lache * 3.0

matige film.
De film had wat slechte humor, maar soms kwamen er ook sterke stukken in voor.

avatar van film88888
hele grappige film met toch wel wat bekende mensen bv woopie goldberg bruce willis charlie sheen en zo verder. ik vond persoonlijk tim curry heel sterk spelen en voor de rest was het een lekkere ontspannende komedie echt heel leuk een 3,5

Erg grappige film waar je na 7 keer kijken nog steeds nieuwe dingen op de achtergrond ziet gebeuren.

Top moment: "Your mother is dead...........Did i forgot to tell you???

*4.0

veron35
Lekkere onzin komedie daar houd ik van.

avatar van Sunday
Erg grappige film. Jaren geleden in de bios gezien. Maar erg populair was 'ie niet. Al vond ik 'm zelf best amusant. Echt van die absurde Naked Gun-humor. Zitten ook veelbijrollen van bekende acteurs in.

Dat tweede deel er trouwens nooit gekomen

deze film is zo droog echt ik lag om de 10 seconde in een deuk een 4 en wel verdient

avatar van Yvo1983
Man man toen die lekkere kip van een Denise Richards kwam aandraven in deze, voor de rest slaapverwekkende film, heb ik toch even men ogen kunnen openhouden...

veron35
Vreemd zech. Ik zag een paar dagen geleden op IMDb dat Emilio Estevez en Charlie Sheen broers zijn . In deze film gaat Emilio zijn broer wel achterna.

avatar van PEN15
Ik weet dat deze film niet wordt gewaardeerd en het spijt me, maar voor mij is dit wel een film waar ik eindeloos om kan lachen. Ik heb 'm ook vele malen gezien en vraag me alsjeblieft niet wat ik er leuk aan vind, want dan noem ik zo een heel kantje vol met tekst. Deze film heeft hoe dan ook een speciaal plekje in mijn leven. Ik zag hem al voor het eerst toen ik nog op school zat en we pauzeerden precies op het moment van een hele goede grap toen Lovitch in een bodybag werd geritst. Maar het mooiste moment ging nog komen waarin ik veel indruk heb gemaakt. Op een vereniging werd de film gedraaid en veel mensen hadden hem nog niet gezien. Ik dacht leuk te doen door te gaan staan en een stukje van de hannibal parodie hard op te gaan zeggen (ik ken namelijk bijna alle tekst zo uit mijn hoofd). Precies op dát moment waarop er wordt gevraagd hoe mensenvlees smaakt, valt door een storing precies het geluid weg zodat enkel mijn stem hoorbaar was, zodat de hele zaal krom lag van het lachen. Onbetaalbaar!

avatar van Glacier
Ik heb deze film al vaker gezien. Het blijft een van mijn favoriete films uit dit genre. Ik vind de grappen beter dan de gemiddelde Naked gun film.
De grappen zijn vooral droog maar niet vaak flauw. Vele films worden op de hak genomen.

Hoogtepunten: I know what you're thinking, punk. Did he fire 173 times or 174?, de Chinese megafoon, is this the ... shootout?,
de lui in de helikopter die naar het adres vragen, de bodybag en nog veel meer.
Samual L. Jackson is ook echt grappig.

avatar van KoenJans
Heel droog! een 3,5.

avatar van moviefanatic
Hilarische film!!! 3**

avatar van scarab3905
echt een film die je aanzet en verstand op nul.
heb heerlijk gelachen!!!!

oke, oke, nou is droge humor mijn straatje, dus je moet daar wel van houden.

tuurlijk is het geen super film, maar wel, als je gewoon lekker dom wilt gaan lachen!!!!

avatar van Betamax
Prima humor.
verhaal is niet super maar dat hoeft ook niet.
Gewoon lekker lachen.

avatar van angus
geweldige film al meerdere malen gezien en blijft leuk

avatar van erwku
van alle vreselijke flauwe niet leuk en overdreven parodieen is dit wel een van de leukste,

avatar van kinjutsu
Jammer dat deze film zo'n lage score heeft. De ongelovelijk droge humor zorgt voor een fijne avond kijkplezier.

avatar van Mr. Chiel
Is de film ook leuk als je Lethal Weapon niet hebt gezien (wat ik overigens ook niet van plan ben ) ?

avatar van kArIzMa_Movie
Mr. Chiel schreef:
Is de film ook leuk als je Lethal Weapon niet hebt gezien?
Ik snap de vraag niet.

avatar van Mr. Chiel
Nou, het is immers een parodie hé Of alle grappen dan weg zijn.

The Last
Best grappige parodie, ik was er wel voor in de stemming en heb veel gelachen. Vond alleen de laatste 20 min. op Nielsen-niveau zeer slecht en dat haalde de meligheid langzaam weg. Toch maar een voldoende: 2,5*

avatar van Spetie
Bij vlagen wel grappige parodie, maar er zaten ook een aantal mindere momenten tussen. Haalt het in mijn ogen bij lange na niet bij films als Hot Shots en The Naked Gun.

avatar van lykathea
Anderhalf uur lang plezier, waar de paar briljante grappen (We're being followed!" - en natuurlijk ''Quid pro quo mr colt'' , what does that mean? "That I'm pretentious") de wat mindere in 't niet laten.

Gewoon good old fun in de stijl van de zucker films.