Martyrs (2015)

Drama / Thriller

geregisseerd door Kevin Goetz en Michael Goetz
met Bailey Noble, Troian Bellisario en Kate Burton

De 10-jarige Lucie vlucht uit het verlaten warenhuis waar ze gevangen werd gehouden. Ze wordt opgenomen in een weeshuis waar ze geplaagd wordt door verschrikkelijke nachtmerries. Haar enige steun en toeverlaat is Anna, een meisje van haar leeftijd. Bijna 10 jaar later spoort Lucie - die nog steeds moet afrekenen met haar demonen - het gezin op dat haar heeft gemarteld. Wanneer Anna en zij steeds dichter bij de pijnlijke waarheid komen, raken ze verstrikt in een ware nachtmerrie. Als ze daaruit niet kunnen ontsnappen wacht hen het lot van een martelaar...

avatar van leatherhead
Wat een armoedige trailer. Maar van de makers van Scenic Route verwachtte ik ook niet veel meer.

Als je de trailer hebt gezien , hoef je de film al niet meer te kijken

Als je de trailer hebt gezien , hoef je de film al niet meer te kijken

Zijn er echt nog mensen die überhaupt nog trailers kijken...? Ik doe dat nooit en te nimmer, ik laat me liever verrassen...

Ja ik wel , waarom ook niet .

stinissen schreef:

AMEN ben ik mee eens.....al slipt er af en toe een tussendoor,bij deze kon ik het niet laten.

maurice32 schreef:
Ja ik wel , waarom ook niet .

Omdat trailers doorgaans veel heel veel verklappen....

Klopt , maar ook niet alle films .

Maar ik heb dan ook geen zin om tijd en geld weg te geven als ik al zie dat de trailer niks is .

maurice32 schreef:

9 van de 10 keer weet je wel of een film wat word de ja of de nee,als je kijkt naar de cast en regisseur enz enz.....en tuurlijk een film kan wel eens tegenvallen maar meestal word een film kijken alleen maar beter als je geen trailers kijkt.

Ieder zijn eigen ding he

avatar van rebelkush
De originele Martyrs is de eerste film die ik niet kon afkijken vanwege de spanning een angst en tevens ook een van de eerste films waar ik dagenlang misschien zelfs een week lang aan heb gedacht.
Ik vond het dan ook niet zo gek dat ze in Amerika een remake gingen maken, ik checkte net bij imdb en zag staan dat de film 4.0 heeft van 104 stemmers.
Ik ben bang dat deze gaat teleurstellen.

avatar van tattoobob
De gecensureerde versie van Martyrs (2008) !!!Op zch kan deze remake nog slechter, maar het feit dat het origineel zo vet is maakt een amerikaanse remake van een franse topper zowiezo weinig kans.
Ik weet het ...ik weet het..ik was niet negatief tegenover de remake omdat er altijd een kans is dat het wel de spijker op z,n kop slaat.
In het algemeen ben ik dat nog steeds maar misschien moet ik dat bij de echte horrortoppers maar laten voortaan

Deze film volgt duidelijk de lijnen van het origineel maar blijft daar gelijk binnen ..het is allemaal te braaf en van sfeer is er geen sprake...laat dat gelijk een van de belangrijkste punten zijn van het origineel
De gore mis ik en ook de sterke brute scenes uit het origineel.
Tis nu niet meer geworden dan een matig amerikaans horrortje met bijpassend acteerwerk.

avatar van renzoroy
als je het Franse origineel niet hebt gezien is deze remake misschien nog wel aardig, maar helaas...die heb ik wel gezien en dus blijf je deze film er mee vergelijken. Zo spannend als het origineel is, zo NIET spannend is deze flut remake. Ze hebben hier en daar het verhaal wat aangepast (in negatieve zin) en een handjevol meer (verder niet belangrijke) personages toegevoegd. Het origineel is juist zo goed omdat er maar weinig personages zijn, die zo geweldig acteren dat je de hele film met de 2 hoofdpersonages meeleeft. Deze remake was sowieso al niet nodig, aangezien het origineel gewoon een goede film is (als je van het genre houd), en ja, als Amerikanen geen Frans gesproken films willen zien, dan missen ze zo nu en dan een meesterwerk Dus zou je deze willen kijken, kijk dan het origineel en sla deze over!!

De versie uit 2008 is mij zo bijgebleven dat ik deze niet ga kijken. Nooit eerder heeft een horror film mij zo aangeslagen als deze. Nu jaren later moet ik er af en toe nog steeds aan denken. Zwaar onder de indruk dus.

avatar van john mcclane 2
sla deze even over.
gezien de reacties,,en dat ze het bij het origineel hadden moeten laten.

avatar van Ajax&Litmanen1
En de prijs voor meest nutteloze remake van deze eeuw gaat naar....juist.

Ik ben echt een groot fan van Martyrs (2008), de originele Franse versie uit 2008. Misschien wel de beste horrorfilm van deze eeuw, dankzij de vreselijk confronterende, pijnlijke beelden in combinatie met de ijzingwekkende sfeer. Zelden een film gezien die zo naargeestig en hopeloos voelde. Alleen al de afschuwelijke badkuipscene....oef.

Maar uiteraard willen Amerikanen weer geen buitenlandse films kijken en moet er weer een hap, slik, weg versie gemaakt worden. Zoals verwacht veel softer, veel minder expliciet geweld, slechter acteerwerk, een hoop nutteloze subplotjes, een ander slot en het ergste, werkelijk alles moet aan de kijker worden uitgelegd. Je zal als kijker eens zelf iets moeten bedenken en niet voorgekauwd krijgen. Er zijn weinig pluspuntjes, maar als ik iets goeds moet noemen, dan is het de wraak op het einde. Niet origineel, maar wel redelijk gedaan. Al heb ik veel liever het slot uit de originele versie.

Kortom, lekker dit vergeten en gewoon het origineel (dat klinkt trouwens zo triest, alsof de film al 35 jaar oud is, terwijl de film pas uit 2008 komt, hoezo nutteloos om er nu al een nieuwe versie van te maken...) weer opzetten. Dat is iets wat ik dit jaar maar weer eens ga doen denk ik.

Ik vind het origineel een topper maar als ik de recensies hier zo lees kan ik deze remake beter overslaan.
Ik ga dat advies opvolgen.

ElPablo schreef:
Ik ga dat advies opvolgen.

Verstandig. Ik heb me voorgenomen dit jaar minder troep te kijken. Had vooraf al niks van deze film verwacht, maar soms kan ik het toch niet laten.

Ajax&Litmanen1 schreef:
...en het ergste, werkelijk alles moet aan de kijker worden uitgelegd. Je zal als kijker eens zelf iets moeten bedenken en niet voorgekauwd krijgen.
Dat geldt helaas niet alleen voor Amerikanen, ook hier zie ik vaak vragen over films langs komen waarvan ik dan denk "Heb je de film gekeken met je verstand uit?".
Een zeer goed voorbeeld van een film waarbij je heel erg moet nadenken over wat je nou ziet (en om die reden door de massa afgebrand) is de film The American van Anton Corbijn. De film heeft een heel goed verhaal, maar die wordt niet uitgekauwd, zoals tegenwoordig helaas veel te veel gebeurd, en daardoor veelvuldig afgebrand. Zelfs opmerkingen als dat de film géén verhaal zou hebben, of een dom verhaal, terwijl het juist een heel diep verhaal is! Je moet er alleen anders naar kijken en zéker niet als een mainstream film kijken!

avatar van Thorak
Ik ben trouwens een van de weinigen denk ik die het origineel níet een goede film vond, maar ik twijfel of ik deze film wel of niet zou moeten gaan kijken. Misschien is het iets aangepaste verhaal dan voor mij net wel een pluspunt. Alleen jammer dat ze deze film dan wel weer hebben afgezwakt qua gore...

Thorak schreef:

Ik zou er niet aan beginnen.

Thorak schreef:

Ligt eraan wat je slecht vond aan de voorganger. Deze versie is ieder geval op elk vlak vele malen slechter.

Saaie boel ?

Wat een waardeloze en vooral nutteloze remake. Het origineel is geen meesterwerk maar wist iig te fascineren en je te laten gruwen. Deze film doet werkelijk helemaal niks. Dit vergelijken met het origineel is als Sesamstraat met Nightmare on Elm street

avatar van filmkul
Zwakke kopie van het Franse origineel. Het eerste deel is zo slecht nog niet, maar had best wat minder op het origineel mogen lijken, om toch wat nieuws te laten zien. Nu is het vrijwel identiek. In het middenstuk gaat het mis. Waar het origineel de gruwelheden en het lijden mooi opbouwde tot een climax zonder al te veel te laten zien, gaat deze variant in korte tijd door alles heen om richting een ' ze leefde nog lang en gelukkig' einde te gaan. Zo mist deze film totaal de kracht van het origineel. Jammer. 2.0

avatar van Left4Dead
Hollywood op zijn best, jat een kunstwerkje en probeer er geld mee te verdienen.
Dat men hier akkoord mee is gegaan. Laat hem liggen gezien de reacties en de beoordeling hier op MM en IMDB.

Thorak schreef:

Nou Thorak, ik heb die film drie keer een kans gegeven. Maar ik blijf erbij dat het geheel zeer saai opgesteld is en maar niet boeiend wilde worden. Hoe ik er ook naar kijk.
Komt mede door die koffieboer Clooney, saaier kun je ze niet vinden met zijn prodent-smile.

avatar van Thorak
Ik ben zelf een extreem grote Corbijn fan, zijn foto's zijn zo geniaal. Hij is en blijft een fotograaf en beeld is dan ook zijn manier van een verhaal vertellen. In film werkt dat uiteraard net iets anders en dat is naar mijn idee waarom de meesten die film dus niets vinden. Waarschijnlijk kijk ik er daardoor ook net iets anders naar en vind ik de film daardoor wel goed. Ik heb een aantal boeken van Anton Corbijn en daar kan ik echt complete dagdelen in blijven kijken en genieten. Ik voelde me ook als een kind in de speeltuin tijdens zijn exposities in Den Haag afgelopen zomer!

Thorak schreef:

Nou we mogen in NL best trots zijn op "onze" Corbijn, hij heeft het gehele begin vastgelegd van Joy Division waar ik altijd weer dolblij van wordt.
De man is een grote naam, groten der aarde legde/legt hij vast en doet dat heel goed.

avatar van Marcel1971
Waardeloze film, het Franse origineel is velen malen beter..