MENU

1934 stemmen

Misdaad / Drama

geregisseerd door Anton Corbijn
met George Clooney, Thekla Reuten en Violante Placido

Jack (George Clooney) is een huurmoordenaar die, nadat een klus in Zweden uit de hand is gelopen, aan zijn werkgever Larry zweert dat zijn volgende klus tevens zijn laatste zal zijn. Voor deze laatste klus, waar zijn opdracht gespecificeerd wordt door de Belgische Mathilde (Thekla Reuten), duikt hij onder op het Italiaanse platteland, in een idyllisch klein stadje. Ondanks het feit dat Jack normaliter een afkeer heeft van menselijk contact, maakt hij kennis met een lokale priester en laat hij zich meeslepen in een romance met de mooie Clara. Zet Jack zo zijn laatste klus en nog belangrijker, zijn eigen veiligheid op het spel?

avatar van nilserr
geplaatst op 21 augustus 2013, 23:31 uur, permalink
Thorak schreef:
Zoals al menig maal eerder gezegd, er gebeurd meer dan genoeg. Sterker nog, er gebeurd héél erg veel! Het is alleen in deze film niet zo, zoals in de mainstream Hollywood blockbusters, dat alles tot in detail wordt voorgekauwd zodat je de film met verstand op nul kan kijken. Je moet bij deze film juist heel goed kijken wát er gebeurd en het goed tot je laten doordringen, dan kom je er achter dat er veel meer onder het oppervlak schuil gaat! Toegegeven, je moet van sommige dingen wel iets afweten om er meer achter te zien, met name van wapens en munitie, en daar zullen de meeste mensen weinig tot niets van weten denk ik.
Mijn behoeftes liggen niet bij, door jouw genoemde rechtlijnige blockbuster-verhaaltjes. Wanneer ik spreek over weinig spanningsopbouw, reken ik hieronder ook het gebrek aan karakterontwikkeling. Ook op dit vlak gebeurde er nuchter gezegd 'niet veel'.

avatar van eka81
geplaatst op 22 augustus 2013, 10:21 uur, permalink
voor de 2e keer gezien en iets meer tijd genomen dan de 1e keer.
Het was deze keer ook rustig in de woonkamer, dat scheelt bij zo'n film.
Erg traag en mooi gemaakt. Omgeving super. Erg mooi gefilmt...
Spanning goed opgebouwd...soms minuten lang...muziek heel traag en spannend...

Alles klopte gewoon...

geplaatst op 22 augustus 2013, 10:40 uur, permalink
Viel me niet mee.

In de basis heeft deze film mooie ingrediënten. Ik vind het niet erg dat er weinig wordt gesproken in een film, zolang er uit de context maar genoeg af te leiden valt. Helaas is Clooney wat mij betreft een miscast. Iemand met zoveel charisma, zie ik liever in extraverte rollen (e.g. O Borther, Where Art Thou?). Het grootste gedeelte van de overige personages; Larry, Mathilda en de priester, blijven vooral nietszeggend. De beelden voelen daarbij vaak te gestileerd aan. Wat overblijft is een nogal pretentieuse prent, die mijn constant het gevoel gaf dat de regisseur met deze film zijn pet te boven is gegaan.

floriaan97
geplaatst op 12 september 2013, 18:09 uur, permalink
Anton Corbijn maakt een schilderij op een DVD!
George Clooney speelt een loner en doet dat prima.
Het verhaal is ook zeker niet verkeerd.
Maar het is de manier waarop deze film geschoten is dat bewijst dat je geen topcast of topverhaal nodig hebt voor een top film, eerder een regisseur die weet wat hij doet.
De spanning is vergelijkbaar met een Hitchcock film en er zitten een paar intressante twists in.
Je moet er van houden maar dit is echt my cup of tea!

avatar van Keutul
geplaatst op 30 januari 2014, 21:42 uur, permalink
De film komt langzaam op gang. Het verhaal is erg mager. Het lijkt er op dat ze het expres mysterieus proberen te brengen omdat er verder geen inhoud of diepgang was. Acteerprestaties vielen ook tegen.

avatar van Toontje G
geplaatst op 20 mei 2014, 21:55 uur, permalink
Geen verkeerde film, goed verhaal, en veel natuurschoon.

avatar van madmax2011
geplaatst op 13 juli 2014, 16:50 uur, permalink
tja vond er niet veel aan eigelijk

geplaatst op 14 juli 2014, 20:07 uur, permalink
Een geromantiseerd crimineel verhaal van een gewetenloze huurmoordenaar (Clooney) en moordenares (Reuten). De acteurs doen goed hun best om zo geloofwaardig mogelijk over te komen maar zullen in een geweldloze romantische film, beter tot hun recht komen.

geplaatst op 25 september 2014, 23:08 uur, permalink
Goeie film waarin een huurmoordenaar zich terugtrekt in een klein dorpje om daar aan zijn laatste klus te werken. Traag, maar stijlvol in beeld gebracht. Een mooi, zwijgzaam hoofdpersonage die uitstekend wordt neergezet door de altijd charismatische George Clooney. Een nipte 3.5 sterren.