Martyrs (2015)

Drama / Thriller

geregisseerd door Kevin Goetz en Michael Goetz
met Bailey Noble, Troian Bellisario en Kate Burton

De 10-jarige Lucie vlucht uit het verlaten warenhuis waar ze gevangen werd gehouden. Ze wordt opgenomen in een weeshuis waar ze geplaagd wordt door verschrikkelijke nachtmerries. Haar enige steun en toeverlaat is Anna, een meisje van haar leeftijd. Bijna 10 jaar later spoort Lucie - die nog steeds moet afrekenen met haar demonen - het gezin op dat haar heeft gemarteld. Wanneer Anna en zij steeds dichter bij de pijnlijke waarheid komen, raken ze verstrikt in een ware nachtmerrie. Als ze daaruit niet kunnen ontsnappen wacht hen het lot van een martelaar...

avatar van jarno1975
Remake van Martyrs (2008)

Moet dat nou?

O nee.

De Goetzjes zijn wel leuke regisseurs ... zal er wat vanaf hangen onder welke druk van bovenaf deze film gemaakt wordt. Als ze hun zin mogen doen kan het best leuk zijn, maar als dit in één of ander Lionsgate horror-keurslijf gegoten wordt dan mogen ze wat mij betreft meteen stoppen.

avatar van leatherhead
Nogal een voorbarige en overbodige remake lijkt me, maar goed, stiekem toch ook wel benieuwd naar.

avatar van Thorak
Het origineel vond ik echt helemaal niets, maar de stills van deze film beloven weinig goeds! Het wordt sowieso geen gore-horror als je de beelden moet geloven...

avatar van Thorak
Zoek de verschillen:

Origineel vs. remake.

Ik vond het origineel meer dan uitstekend dus naar deze remake kijk ik wel uit maar ik hou rekening met een fikse teleurstelling.

IMDb (6,0 / 22)

Zal wel zeker niet beter worden .

avatar van Ajax&Litmanen1
Misschien wel de beste horrorfilm van deze eeuw in een remake. Lijkt me echt zooooo overbodig. Maar ik ga 'm toch wel even kijken, wie weet valt het mee.

avatar van Krekatos
De trailer is vandaag op internet verschenen: MARTYRS Official Trailer (Remake - 2016) - YouTube

Hoewel ik het origineel echt heel vet vind, krijg ik niet echt het idee van de trailer dat het een noemenswaardige remake zal worden.

avatar van Krekatos
Bij Martyrs:

De trailer van de remake is vandaag op internet verschenen: MARTYRS Official Trailer (Remake - 2016) - YouTube

avatar van tattoobob
Hmmm ...ik vind trailers kijken zonde van de filmervaring maar ik kon het niet laten om deze te bekijken....trailer ziet er wel aardig uit moet ik zeggen,lijkt mij geen 1 op 1 remake

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit moet de meeste zinloze remake ooit zijn. Het ziet er ook lang niet zo verontrustend en smerig uit zoals de originele versie. En die tekst in de trailer verraad ook al de clou van de film. Lekker handig. Ben benieuwd, ga hem wel kijken uiteraard.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dit moet de meeste zinloze remake ooit zijn.

Lijkt mij zeer sterk.....een remake van een franse film maken lijkt mij zinvoller als een remake in hetzelfde land in dezelfde taal en binnen een niet al te lang tijdsbestek.
Of het een goede is is een tweede maar zinloos ....nee.

avatar van jeroentjuhhhhh
Wansmakelijk en zinloos.

tattoobob schreef:

Of het een goede is is een tweede maar zinloos ....nee.

Er komt een remake die nooit het origineel gaat overtreffen. Dat stoort me. Alleen omdat de gemiddelde kijker van deze remake (Amerikanen) niet naar een anderstalige film gaan kijken.

Ik vind een remake van een film in dezelfde taal soms vrij nuttig, bijvoorbeeld als je iets in de huidige tijdsgeest wil remaken. Sommige hele oude films zijn wat gedateerd qua effecten of gore bijvoorbeeld. Martyrs is 7 jaar oud en is dat niet. Het enige ''reden'' om er een remake van te maken is vanwege de taal en dat vind ik maar een flut gedachte.

avatar van tattoobob
Ik snap wat je bedoeld en kan het daar ook wel in vinden al vind ik een remake nooit erg mits het een goede is.
Ik verwacht ook veel van het duo trouwens dus dat maakt het voor mij meer een must see.

jeroentjuhhhhh schreef:
Wansmakelijk en zinloos.

Ieder z,n ding.....dat wat jij leuk vind vind ik weer bagger en niet eens te moeite waard om 5 minuten van te kijken.
Het"been there,done that"gevoel....je kent het wel

avatar van jeroentjuhhhhh
Ok. Dat zal vast.

Trailer ziet er serieus kut uit.

avatar van Fortune
Martyrs maar dan niet zo naar en minder sfeer en visie en waarschijnlijk hoop op het einde. McMartyrs.

avatar van arno74
Snap niet waarom Drama/Thriller als genre staat. Dit is een remake van een horror, met een poster van een horror, en een trailer van een (slechte) horror. Iets zegt me dat dit een horror is.

Juist het drama/thriller-element uit de film, precies datgene wat de film ook goed maakt, lijken ze wel om zeep geholpen te hebben in deze remake.

Krekatos schreef:
Niets nieuws dus, want dat geldt voor alle remakes. Zolang de industrie goede films gaat remaken is de kans op een mindere remake dus enorm. Er zijn zat matige films die juist een goede remake verdienen, maar daar beginnen ze niet aan... Ik denk ook dat de meeste remakemakers niet de originaliteit hebben om goede films te maken, dus daar komt ook vrijwel altijd niets goed van af.

avatar van jippie2010
arno74 schreef:

Ik vond het origineel uit 2008 ook geen horror. Ik vind het juist jammer dat het gros het heeft over bloed en gore, terwijl het in mijn ogen toch echt een drama is wellicht met een vleugje mystery.

avatar van mcdaktari
tattoobob is deze in de bioscoop te zien momenteel, of waar heb je die gezien?

mcdaktari schreef:
tattoobob is deze in de bioscoop te zien momenteel, of waar heb je die gezien?

Ik heb deze nog niet gezien.....een gedeelte van de berichten hierboven kwamen van de originele versie van Martyrs en die stem is schijnbaar mee verplaatst,beetje raar ik zie het nu ook pas.
kappeuter weet jij hier iets van?

tattoobob
Ik heb alleen wat berichten verplaatst. Stemmen kan ik technisch gezien niet eens verplaatsen.

kappeuter schreef:
tattoobob

Toch staan er bij sommige berichten die mee verhuisd zijn stemmen die voor de andere Martyrs bedoeld zijn.
Ik snap er ook niets van....

tattoobob
Het blijkt toch wel degelijk een bug te zijn.
Als je even stem uitbrengt op deze film, en daarna de stem verwijdert, zou het goed moeten gaan.

kappeuter schreef:
tattoobob
Het blijkt toch wel degelijk een bug te zijn.

Bij deze gedaan......ik zie dat hij nu aangepast is inderdaad

avatar van mcdaktari
Oke vandaar, ik vond het al zo raar dat er al gestemd was terwijl ik de film nog nergens niet kon vinden, Maar snap nu waarom.