3 Ninjas Kick Back (1994)

Verenigde Staten / Japan
Actie / Familie

geregisseerd door Charles T. Kanganis
met Victor Wong, Max Elliott Slade en Sean Fox

Een halve eeuw geleden won opa Mori in Japan bij een ninja-toernooi een speciale dolk die hij wil overhandigen aan de nieuwe winnaar. Wanneer hij in Japan aankomt krijgt hij een ongeluk en belandt in het ziekenhuis. Zijn drie kleinzoons schieten hem te hulp en mogen in zijn plaats de dolk uitreiken. Bij het toernooi wint een meisje dat zich bij hen aansluit. De ninja's willen echter op tijd terug zijn in L.A. om hun baseballteam bij te staan. De Dragons moeten het immers opnemen tegen hun rivalen, de Mustangs. Intussen probeert Mori's aartsvijand Koga de hand te leggen op de dolk, dat de sleutel is tot een geheime grot...

avatar van speedy23
Voorspelbaar vervolg op de familiefilm Three Ninjas. Opa Victor Wong (Seven Years in Tibet) laat zijn kleinzonen dit keer vechten tegen een bende slome hardrockers. Veel humor en liefde, dankzij het tienermeisje Myji, maar dat kan de zeer zwakke dialogen en het melige verhaal niet redden...

Echt weer uit mn kindertijd, geinig leuk.

Caligula
Zelfs als kind zou ik hier geen zeik aan vinden.

0.5* = prul

avatar van thomzi50
Waarom staat dit nou niet in de flop100?

BlueSword
te weinig stemmen volgens mij.

lowhusky
ik vond deze vroeger nog leuk maar besef nu dat deze film niks waard is 1*

Whaha jaa.. dit is echt zo'n film die je vroeger echt geweldig vond.. maar als je hem nu weer ziet denk je echt van.. dat ik dit ooit leuk vond.. wat een slechte film..

jack-sparrow
deze film is niet zo slecht
ik geef 2.5

avatar van Edie
Las ik dat nou goed op IMDb? 100 miljoen budget voor DIT? Tering.... 0,5*

avatar van BoordAppel
Dat lijkt me een tikfout.

Minder geslaagd vervolg op "3 Ninjas", mijns inziens mede veroorzaakt door de vervanging van de oudste en de jongste van het ninja-drietal door andere acteurs. In de derde film ("3 Ninjas - knuckle up") zijn het weer de oorspronkelijke drie kids.
Het verhaal heeft veel weg van "Karate Kid II" en spreekt daarom ook minder aan omdat niets nieuws wordt toegevoegd.

avatar van KW2
KW2
Wat een vreselijk stuk film dit.. 1,5*

Vandernagel
Een slap verhaal met slechte dialogen. Voorspelbaar vanaf begin tot eind en met een humor die ik niet kan begrijpen. Aan acteren wordt er weinig gedaan, maar misschien dat de kleintjes onder ons deze familiefilm wel kunnen waarderen. Een erg nipte:

1,5 sterren

avatar van Legan
Een weldoordacht verhaal met uitstekende dialogen. Totaal niet voorspelbaar en met leuke humor. Ook het acteren is van een hoog niveau. Allemaal zaken die waar zijn. Als je tenminste niet ouder bent dan 10.

avatar van jumpstylemovie
Verhaal zuigt.
Locaties zijn simpl.
Acteerwerk kan haast niet slechter. Vooral die kleinste ninja, die was zo irritant!

avatar van Don MN
Op een kinderfeestje toen ik 5 was ooit eens gezien, dan is het natuurlijk wel leuk. Nu heb ik het na een half uurtje maar afgezet, superslecht.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Bijzonder vervelende familiefilm, enkel leuk voor de allerkleinste kijkers. Acteurs die zo overduidelijk grappig willen zijn dat het gewoon pijn doet en taferelen en personages waar de schrijvers van Ernst, Bobbie en de Rest zich nog voor zouden schamen passeren in hoog tempo de revue. Dat jongste jochie was het toppunt van vervelend, ik vind het nog knap dat mijn ogen nog in mijn oogkassen zitten. Voor kinderen beneden de zes jaar misschien nog best te doen, voor ouders of andere meekijkende slachtoffers een hele zit.

1 ster.

avatar van OttomanWarrior
als klein kind kon ik hier vaak naar kijken, vond het toen der tijd een leuke film.

avatar van Phantasm
Ik heb dan deel 1 en 3 wel eerst gezien toevallig, maar dit deel viel vies tegen, ligt vast en zeker aan de kinderacteurtjes, die speelden in deel 1 en 3 veel overtuigender, dit waren andere acteurtjes op 1 na dan.Gauw vergeten deze film, misschien nog leuk voor de kleine kinderen.

avatar van dave
Mja, erg jammer natuurlijk dat er een deel twee moest komen. Weinig vernieuwend en op gegeven momenten letterlijk een herhaling van zetten.

Het verhaal is is flinterdun en lijkt wederom nergens op uit te draaien.
Veel irrelevante scènes zoals de baseballmatchen kunnen gewoon weggegooid worden. In plaats van zich te richten op de hoofdzaak weiden ze vaak uit naar oninteressante toestanden en halen zo het tempo van de film enorm omlaag.

Ook hier zijn er weer drie onnozelaars aanwezig die om de een of andere reden steeds opnieuw mogen proberen de dolk te stelen of grootvader te ontvoeren. Waar blijven ze het vertrouwen vandaan halen? Het deel waarin ze hun eerste poging wagen komt zelfs heel dicht aanleunen bij een gelijkaardige situatie in deel één. En uiteraard is er de onvermijdelijke bodyguard die wat plaats mag opvullen.

De onlogische verhaalelementen stapelden zich vlug op. Het zwaard en de dolk die doodsimpel in een muur moesten worden gestoken, Koga die maar liefst 50 jaar op wraak heeft gewacht, Colt die op het einde geen bal kan raken maar wel een knikker in de loop van een geweer kan mikken, enzovoort...
De gevechten zijn er waarachtig nóg knulliger en ongeloofwaardiger op geworden. Ik snap zelfs niet waarom er überhaupt tegenstanders bleven opduiken. Honderden getrainde ninjas worden in een mum van tijd in de pan gehakt. Knap werk, op z'n minst.

Verder weinig humor gezien, en als er al eens een poging werd gewaagd bleek het om een erg flauwe grap te gaan. Niet echt leuk, een prent als deze die over bijna heel de lijn serieus blijft.

De rest is eveneens niet veel soeps. Regie, soundtrack (weer die irritante deuntjes) en acteerwerk zijn onvoldoende. De incompetentie was flagrant.

Dit deel was schijnbaar nog niet genoeg, want twee vervolgen stonden in de rij. Wachtend op meer slachtoffers? Ik vrees het ergste.

1,00 (0,75)

avatar van Moviestar1979
Een duidelijk minder vervolg dan het 1e deel.
Vanaf hier ging het alleen maar bergafwaarts.
Meer van hetzelfde zonder originele toevoegingen.

2,0 *

avatar van alexspyforever
Minder dan zijn voorganger, niet zo grappig en weinig echt leuke gevechtsscènes. Het Japanse meisje was wel een leuke toevoeging maar kan het geheel niet redden.