3 Ninjas (1992)

1,96

Actie / Familie

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Victor Wong, Michael Treanor en Chad Power

Drie nog jonge broers hebben tegen de zin van hun vader hun hele leven al ninja-trainingen gekregen van hun Japanse grootvader. Wanneer een voormalige leerling van hun opa, die zijn ninja-opleiding voor slechte doeleinden gebruikt, door hun vader in het nauw wordt gedreven wil hij hen laten kidnappen. Nu moeten de jongens hun speciale technieken inzetten om zich te verdedigen.

86 BERICHTEN 3 MENINGEN

geplaatst: 23 december 2008, 18:17 uur [permalink]
ik vond het geen leuke film

avatar van Legan
geplaatst: 24 januari 2009, 13:01 uur [permalink]
Erg onrealistisch hoe de kinderen allemaal ninja's de baas zijn. Maar ja, het is dan ook typisch een film voor de wat kleinere kinderen. Ook zijn er weer de stereotiepe personages (vooral de slechterikken). Genoeg lol voor de kleintjes en dat was het zo'n beetje.

geplaatst: 4 juni 2009, 02:06 uur [permalink]
Snap echt niet dat mensen hem zo slecht beoordelen, en dan ook nog eens met argumenten aankomen... Deze film is bedoeld voor kinderen, en toen ik nog een kleine ik was, vond ik deze helemaal te gek!

4* voor m'n kindertijd! 😄

avatar van Charlie Cheese
geplaatst: 6 september 2009, 19:12 uur [permalink]
Deze filmreeks vond ik vroeger, toen ik 4 was al slecht 😐.

avatar van Don MN
geplaatst: 3 oktober 2009, 14:28 uur [permalink]
Geloof ik niks van. 😛

geplaatst: 31 oktober 2009, 11:16 uur [permalink]
Dit is gewoon een schitterende film met veel aktie, heb me geen moment verveeld.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 7 december 2009, 12:23 uur [permalink]
De film is bedoeld voor kinderen die hier waarschijnlijk wel van zullen genieten. Het script is niet sterk genoeg om ook bij volwassenen aan te slaan. Af en toe een grapje, maar helaas allemaal nogal flauw moet ik zeggen. Al zijn er zeker slechtere films.

Rufio
geplaatst: 1 januari 2010, 20:37 uur [permalink]
Heerlijke tijd die begin jaren 90. Heb deze film dan ook meer dan grijs gedraaid! Die kinderfilms zoals 3 ninjas, TMNT, Home Alone, Hook komen jammer genoeg nooit meer terug!!

avatar van joeyspo

geplaatst: 24 februari 2010, 22:22 uur [permalink]
vroeger de film kapot gekeken. weet niet wat ik er nu vsan zal vinden als ik hem nu zou zien

geplaatst: 28 februari 2010, 20:59 uur [permalink]
Rufio schreef:

De tijd toen we nog VHS video's nog gebruikten en naar de videotheek gingen voor een gezellige avond. Dat is nu voorbij
De film vond ik alleen leuk om herinneringen op te halen. En het blijft 'vond'

Naar mijn mening hebben ze gejat van een Aziatische Kungfu film uit de jaren tachtig, genaamd:
7 Lucky Ninja Kids alias Lucky Seven

Zeven kinderen met elk een uniek karakter en vechtkunsten. Als kind van 4 zat ik helemaal in de film 🙂

avatar van dave
geplaatst: 7 maart 2010, 23:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dan toch uiteindelijk gekeken naar wat de flater van Turteltaub moet voorstellen. Ik kan inderdaad niet zeggen dat dit een goede films is, integendeel.

Het plot klinkt natuurlijk al redelijk ridicuul. Drie kleine jongens die zich ninjas wanen. Hoe realistisch kan je een film maken?
Belachelijke gevechten zijn er dus à volonté. En echt smullen kan je er niet van.

Het verhaal zit boordevol gaten en onlogische situaties. Denk aan de manier waarop de jongens de drie 'dudes' te grazen nemen. Niet alleen een directe rip-off van Home Alone, maar ook veel slechter uitgevoerd. Alle moeite bleek uiteindelijk ook voor niets te zijn, want de opdrachtgever besluit zelf om de jongens op te halen. Erg vreemd dit. Personages lijken vanuit het niets op te komen draven, wanneer het het volgens het script het beste past. De FBI op het einde, de grootvader net nadat de kinderen zijn meegenomen en die opdrachtgever dus. Noem het clichématig of absurd, maar het staat me alleszins niet aan.

Er zijn ook een paar momenten die compleet irrelevant blijken. De basketbalwedstrijd en het hele gedoe omtrent die Emily bijvoorbeeld. Het verhaal is al niet bijster goed uitgewerkt, dan kan je deze onbelangrijke details toch beter links laten liggen?

Het acteerwerk is matig tot slecht. Vooral de drie 'kidnappers' kunnen beter terug onder hun steen kruipen. Aan de kinderen heb ik me eigenlijk weinig geërgerd, maar dat wil niet zeggen dat ze hun rol schitterend spelen. De brave Chinees komt ook niet al te geloofwaardig over als ninja-expert. Hij heeft gewoon zijn uiterlijk niet mee. Waren er geen Japanners voorradig?

Verder totaal inadequate muziek. Ik heb zelden zo'n dwaze deuntjes gehoord tijdens gevechten. Vervloek de man/vrouw die hiervoor verantwoordelijk was.

Weinig positiefs te melden dus en in feite een echte afrader.

geplaatst: 8 maart 2010, 00:21 uur [permalink]
Goed verwoord dave, maar denk aan je spoilertags ondanks dat je de film afraadt 😉.

Zoals ik al zei, zijn er scenes gejat van 7 Lucky Ninja Kids uit de jaren 80 (die ik trouwens leuker vind).
Aan Home Alone had ik nog niet gedacht, maar het klopt inderdaad.
En ook van Karate Kid zie ik ook veel elementen hier terug.
De film moet je niet al te serieus nemen, maar 1x kijken is wel genoeg voor me geweest 🙂

avatar van dave
geplaatst: 8 maart 2010, 00:41 uur [permalink]
Ik plaats spoilers een beetje op het gevoel, en volgens mij was het zo wel goed. Maar goed, heb een klein detail verandert. 😉

avatar van Matthiasc88
geplaatst: 5 april 2010, 23:15 uur [permalink]
brol

avatar van marijn038
geplaatst: 18 juli 2010, 11:08 uur [permalink]
Vroeger van deze film genoten

geplaatst: 22 september 2010, 11:24 uur [permalink]
Dat de score zo laag is o_O
Ik heb deze film grijs gedraaid vroeger

geplaatst: 28 september 2010, 21:17 uur [permalink]
Nostalgie... Zoals zovelen ooit genoten van deze film!

avatar van Waackx
geplaatst: 3 november 2010, 13:21 uur [permalink]
Bijna uit de Flop 100,de film is ook niet zo slecht dat hij het verdient om uberhaupt in die top 100 te staan.

avatar van noke
geplaatst: 13 november 2010, 20:40 uur [permalink]
Het verhaal is goed. De kindjes zijn leuk en de slechterikken grappig...geen flop maar ook geen top

avatar van Moviestar1979
geplaatst: 10 september 2012, 14:06 uur [permalink]
Deze heb ik nooit gezien in m'n tienerjaren.
Als familiefilm is hij nog wel te doen, maar kun je hem niet vergelijken met o.a. Home Alone, Honey, I Shrunk The Kids, E.T. en 101 Dalmatians.
Met name dit 1e deel van 3 Ninjas vertoond soms wat gelijkenissen met Home Alone.
Ook good old Professor Toru Tanaka is in deze film te zien.
Hij speelde vooral in populaire TV-series zoals The A-Team en Airwolf.
Niet de beste op het gebied van familiefilms, maar ook niet de slechtste.

2,5 *

geplaatst: 10 mei 2013, 15:51 uur [permalink]
ik ben op zoek naar deze film 3 ninjas van 1992 moet wel regio code 2 hebben
als iemand dat heeft laat het me horen wel moet het nieuw zijn gesealed

avatar van 606

geplaatst: 2 mei 2014, 09:08 uur [permalink]
Vandaag te zien op MGM Channel

om 14.10 😉

avatar van alexspyforever
geplaatst: 5 mei 2014, 11:39 uur [permalink]
De eerste van de 3 Ninjas films en voor zover ik weet de enige die niet is uitgekomen op regio 2 DVD. Ik heb deze wel maar het is een regio 1. Dit is niet de beste uit de reeks. Het verhaal is niet echt goed en de humor is nog teveel van een Home Alone gehalte. Dat gezegd zijnde blijft het wel grappig en genietbaar en er zijn veel slechtere comedy's dan deze zeker weten.

avatar van Metalfist
geplaatst: 5 mei 2014, 12:00 uur [permalink]
alexspyforever schreef:

Al zijn er wel 4 gemaakt:
3 Ninjas Kick Back (1994)
3 Ninjas Knuckle Up (1995)
3 Ninjas: High Noon at Mega Mountain (1998)

avatar van alexspyforever
geplaatst: 5 mei 2014, 21:16 uur [permalink]

Dat wist ik. Ik bedoelde ook niet dat het de eerste van 3 films was maar de eerste van de films van "3 Ninjas". Ik had het beter tussen aanhalingstekens gezet om misvattingen te vermijden 🙂
Die 4de heb ik trouwens nooit gezien, lijkt mij een totaal overbodige.

avatar van Macady
geplaatst: 5 september 2015, 23:15 uur [permalink]
Hier heb erg van genoten als jochie van een jaar of 6....