Truly Madly Deeply (1990)

Alternatieve titel: Truly, Madly, Deeply

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Anthony Minghella
met Juliet Stevenson, Alan Rickman en Richard Syms

Jamie sterft en zijn intelligente maar kwetsbare vrouw Nina blijft wanhopig achter. Nina heeft steeds meer moeite op haar werk en ligt constant met zichzelf overhoop. Tot Jamie terugkomt van 'gene zijde' en het leven weer zin krijgt.

FisherKing
Goeie film met Alan Rickman. Geregisseerd door Anthony Minghella van oa The English Patient ( valt ook in de Ghost 'categorie' )

Deze film is simpelweg prachtig.
Acteerprestaties van Rickman en Stevenson zijn onvergetelijk, de soundtrack met muziek van Bach goed gekozen en elke millimeter dialoog doorvoeld en ontroerend.
Het gefilmde bewijs hoe oneindig superieur Britse cinema is vergeleken mer Amerikaanse films.

Mijn nummer 1. Een grandioze film over leven en dood, liefde en loslaten. Een pronkjuweel met super acteurs.

Rickman ruuules.

avatar van 93.9
Matige film. Goedkoop sentiment.