Flipper (1996)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Alan Shapiro
met Elijah Wood, Jonathan Banks en Paul Hogan

Sandy heeft ernstig te lijden onder de scheiding van zijn ouders en verweert zich door extra brutaal te doen. Tijdens de zomervakantie gaat hij logeren bij zijn oom Porter, een hippie-achtige visser. Sandy redt het leven van een jonge dolfijn, die doodgeschoten dreigt te worden door 'n stelletje schurken.

GerwinF
Frodo en Crocodile Dundee...wat een duo zeg, barf!

djelle
Inspelend op het succes van Free Willy natuurlijk. Voor de rest is dit één van de topfilms die de volgende zaken bevatten: standaard verhaal, voorspelbaarheid, clichés, Amerikaans sentiment, ... Bah. Gewoon bandwerk dat puur om comerciële redenen gemaakt is... 0,5

avatar van Regan_Robbie24
destijds heel goed, daarna niet meer.

***,5

Jessu123
pff een echte slaapfilm

en nog eens 0,5

viel wel mee. toffe acteurs. maar voor de ret niet echt super!

avatar van JohnWilliams
Goede film. Goede acteurs, het script gaat wel.

avatar van soom
Ik heb zo ontzettend gelachen. Wat een lekkere film. Jummie Elijah Wood, oohhh ! Die oom is ook geweldig. Maar natuurlijk, de echte show word hier niet door de mensen gestolen, die plaats is voor Flipper. Wat een schatje, ik ga op een dag echt met dolfijnen zwemmen. Spetter (serie of tv-film?) lijkt hier wel een beetje op.

avatar van JohnWilliams
Echt een goeie film, zag hem laatst nog...vind Wood hier ook wel aardig spelen maar Hogan speelt het beste.

avatar van niethie
Vroeger vaak gezien vond hem toen helemaal geweldig, later nog eens wat stukjes van terug gezien en ik vond het lang zo leuk niet meer. Dolfijn is natuurlijk erg cute en all en het heeft een leuk wegkijk gehalte maar echt hoogstaand is het natuurlijk nergens.

2,5 sterren

avatar van tommykonijn
Echt zo'n filmpje dat ik vroeger altijd keek, destijds heb ik me er erg mee vermaakt. Paul Hogan en Elijah Wood zaten goed in hun rol, en inderdaad zoals soom al zei : de dolfijn is erg leuk . Inmiddels weer een tijdje geleden dat ik deze keek, moet ik nog maar eens herzien. Ik heb er in ieder geval goede herinneringen van over.

avatar van Nagini
Laatst nog eens gezien.
Vroeger echt een geweldige film, wel heel fout altijd gekeken met nederlandse nasync hahah. Was de eerste keer dat ik 'm in het engels zag.
Blijft een leuke familiefilm.

avatar van Don MN
Ik ken niemand die sneller is dan Clapper. Zelfs Flipper niet.

avatar van FelixTheCat
Leuke film. Een hele tijd geleden gezien. Maar nog steeds in bezit. Erg leuk.

avatar van Drs. DAJA
Vond dit als kind al oversentimenteel gezeur en lelijk bovendien. Het gegeven van een jongetje dat zijn toevlucht zoekt tot een zeedier deed me net iets te veel aan Free Willy denken en ik kan me nog herrineren dat ik hoopte dat er eens een enorme haai langs zou zwemmen om de personages weg te happen. Ik vond Flipper in ieder geval (flauw bruggetje) niet te behappen. Geen herziening waard.

avatar van Phantasm
Erg leuke film, kijkt lekker weg.

avatar van John Lee Hooker
Nu zou ik 'm nooit meer kijken, maar vroeger vond 'm erg mooi. Er zaten ook wat zielige momenten in en ik kreeg als kind zelfs medelijden met Flipper.

Vermakelijke familiefilm.

- 4 -