Hold-Up (1985)

Canada / Frankrijk

geregisseerd door Alexandre Arcady
met Jean-Paul Belmondo, Kim Cattrall en Guy Marchand

Een als clown verklede gangster overvalt in Montreal een bank en gijzelt de bankdirecteur en alle klanten. De politie omsingelt het hele gebouw, maar met de hulp van twee maten die zich onder de klanten bevinden en een goed uitgewerkt plan, slaagt hij erin om met een buit van 2,3 miljoen dollar uit de bank te ontsnappen.

avatar van thunderball
Aardige, leuk bedachte Belmondo film, die hier als actie held eigenlijk al redelijk op zijn retour was.

Op zich een leuk idee om zich als bankovervaller te vermommen als clown (Hoelalalalaaaa!), zodat niemand hem ooit in het echt zal kunnen herkennen.

Maar op een of andere manier lijkt het de film te ontbreken aan een goed rytme.

Een paar jaar later kwam de Amerikaanse remake (Quick chance) met Bill Murray.

3 sterren!