The Net (1995)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Irwin Winkler
met Sandra Bullock, Jeremy Northam en Dennis Miller

Angela Bennett werkt als systeemanaliste voor een computerbedrijf, waar ze software controleert op fouten. Zoals vele computernerds leidt ze een geïsoleerd leven in haar werkkamer en verlopen haar contacten met de buitenwereld via het internet. Wanneer ze een schijf met vertrouwelijke informatie van een Amerikaanse spionagecel in haar bezit krijgt, gaan de poppen aan het dansen. Ze ontsnapt aan een aanslag tijdens haar vakantie in Mexico. Wanneer ze thuiskomt blijkt haar identiteit te zijn gewist. Officieel bestaat ze in geen enkele databank meer.

avatar van Captain Pervert
Irritatie alom dus

avatar van xangadix
Soms heb ik plezier van films die me irriteren... Vreemd maar waar.

Diesel
xangadix schreef:

Soms heb ik plezier van films die me irriteren... Vreemd maar waar.
Extreem vreemd inderdaad..

avatar van xangadix
Och, ik kan ook blijven kijken naar de Biostabil 2000 reclame. Zó erg, dat het leuk wordt...

avatar van DieGo
lol dat heb ik met 'The Magic Bullet'

avatar van mikey
Mooie sandra is een thuiswerkende computernerd. Om een beetje bij te kleuren, gaat ze eens lekker op vakantie. Een foute man lijkt wat in haar te zien.
Verder veel ingewikkelde computeronzin waar ik weinig van begreep, misschien omdat het allemaal erg saai werd gebracht. een 2 voor sandra!

djelle
2 voor Sandra.

avatar van Captain Pervert
mikey schreef:

Dan moet je je ook nog voorstellen dat ze het op een dusdanig versimpelde manier brachten dat mijn moeder het nog kon snappen. Het heeft met realiteit niks van doen. Kijk, je hoeft het niet allemaal superrealistisch te maken (want dat is dus echt niet te snappen), maar een gulden middenweg lijkt me een beter idee dan een film met Jip en Janneke computers.

Ik vond het wel een aardige film, toch wel leuk gebracht alleen jammer dat er wat (nogal wat) ongeloofwaardige stukjes inzaten... 2,5*

wat praten jullie lekker negatief, het is een goeie film punt uit!

Het ding is jullie praten alleen maar negatief...Sandra Bullock is wel rijker als jullie allemaal en dat komt niet omdat ze slecht kan acteren of omdat haar films waardeloos zijn zoals jullie beweren. Ik zie trouwens alleen maar negatieve reacties bij elke film hier op deze site. shame on you!!!

NeoTheXerox schreef:

avatar van Flipman
Wel aardig, deze Film. Niet iets dat nooit eerder is gedaan, maar de hele set-up was wel mooi.

'n Drie.

avatar van SuperSideSwipe
Best een goede film, waarbij ze goed de wanhoop van Bullock naar voren konden halen toen wie ze is gewoon gewist was.

Lekkere actiefilm.

Boeiend verhaal en de film is spannend, naast Speed is Sandra Bullock hier op haar best.

Na herziening vind ik dit de beste film van Sandra.

avatar van TheRisingSun
Geen al te hoogstaande thriller,maar slecht was ie absoluut niet. Bullock doet het wat mij betreft naar behoren.
Het verhaal is opzich ook niet verkeerd. Het had allemaal misschien iets spannender uitgewerkt kunnen worden,maar toch kon het er zo nog wel mee door.

3 sterren

avatar van hannes64
TheRisingSun schreef:

3 sterren

Sluit me hier volledig bij aan.

Ik vond het wel een goeie film, The Net 2.0 komt binnenkort hier uit.

avatar van joe black
heeeeeeeeeeeeeeeel banaal en te verwachten. Ik vond het nogal simpeltjes. Sandra bullock kan goed acteren alleen kan ik ze niet uitstaan door haar stem en de intonatie die ze tijdens het spreken in haar stem legt. Ze irriteert mij.

avatar van joe black
Exxon schreef:
Ik vond het wel een goeie film, The Net 2.0 komt binnenkort hier uit.

inderdaad, maar ik sta niet te springen om hem te zien

BlueSword
ik vond deze film erg gaaf, het verbaasd me dat de film zo een laag cijfer krijgt.
zal dus overduidelijk aan mij liggen.
maarja, ik vind sandra weer top, verhaal vond ik ook best wel goed, niet super natuurlijk.
vond hem ook wel spannend hoor, maar kon beter.

Ik vind de film zenuwslopend, hoeveel tegenslag kan een mens hebben! Goed geacteerd door Bullock.

Sandra Bullock en een cyberspace filmpje, dit kan natuurlijk niet tegenvallen. Althans, dat dacht ik. Helaas kon Net, The (1995) mij totaal niet interesseren door het overdreven plot en het slecht in beeld gebrachte computer software. Het leken net kinderspelletjes, zo kun je Angela Bennett als software-engineer toch niet serieus nemen.

Verder eigenlijk een behoorlijke standaard film, weet nergens te imponeren of spannend te worden. Allemaal vrij voorspelbaar, al meerdere malen gezien.

avatar van Dennis Evahi
Aardige spannende film.

***-sterren

kArIzMa_TuRk
vond deze veel leuker en veel beter dan 'The Net 2.0' eerlijk gezegd. deze krijgt een 3* van mij. dat verdiend deze.

avatar van speedy23
Deze 'cyberthriller' heeft een origineel gegeven en draagt ook een duidelijke boodschap uit: wees gewaarschuwd voor de gevaren van onze gecomputeriseerde maatschappij. Uiteindelijk komt de strijd neer op niets meer of minder dan een typisch kat- en muisspelletje tussen een gangster en een onschuldige vrouw, vandaar dat The Net in de clichés verzinkt.
Over hoofdrolspeelster Sandra Bullock nochtans geen kwaad woord. Zij was de grote revelatie van Speed. Naast Keanu Reeves profileerde ze zich als de actieheldin Annie Porter en deed in Hollywood een ware Bullock-hype ontstaan. In The Net kreeg ze haar eerste échte hoofdrol, een prestatie waarmee ze haar status als ideale schoondochter annex 'The Girl Next Door' bevestigde.

avatar van 606
spannende thriller.
en goed geacteerd.

3,5 ster

avatar van mario_arnhem
De meeste vergeten het was toen wel 1995 nu 2007

keyser sose
Je kunt wel deze film kritiek geven maar dat was wel een van de beste film 1995 goed bedacht verhaal het was een unieke film in die tijd want toen was Jean claude van dame hip en al die b-acteurs zoals die lelijke dolp lundgren.

Goed film was het na 1keer kijken na 2keer beter na 3 SAAi maar wel een goed film