Levity (2003)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Ed Solomon
met Billy Bob Thornton, Morgan Freeman en Holly Hunter

Een gevangene (Thornton) komt vrij na 19 jaar nadat hij een straf uitzat wegens de dood van een tiener tijdens een roofoverval. Gedurende zijn straftijd had hij een foto van de tiener aan de muur en staarde er voortdurend naar. Nu hij eenmaal vrij is probeert hij een soort persoonlijke verlossing te vinden met de hulp van een priester en twee vrouwen.

Erg matig en ingetogen drama over schuld en verlossing. Zeer rustig (bijna traag) gefilmd. Verder een vrij simpel verhaal zonder grote verassingen. Een cast met een aantal grote namen doet het zeker niet verkeerd maar is voor het grootste gedeelte toch wel een beetje under-used. Dit komt grotendeels door de toon van de film.

avatar van DonPeliculón
Redelijke dramafilm. Het verhaal is aardig maar helaas af en toe wat langdradig, vooral op het begin. Wat betreft het acteerwerk zit het wel goed met Morgan Freeman, Billy Bob Thornton, Holly Hunter en Kirsten Dunst. Eerlijk gezegd had ik er wat meer van verwacht, maar het is allerminst slecht.