Sorority House Massacre II (1990)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jim Wynorski
met Gail Harris, Melissa Moore en Stacia Zhivago

Vijf jonge meisjes huren een huis om samen in te wonen. Tot hun verbazing krijgen ze het huis spotgoedkoop omdat er vijf jaar eerder een paar gruwelijke moorden in zijn begaan. Ze besluiten om er alvast de nacht in door te brengen zodat ze 's morgens meteen de verhuizers kunnen helpen, maar midden in de nacht worden de meisjes verrast door de vreemde buurman Orville Ketchum, die een wel heel vreemde boodschap voor de meisjes heeft.

avatar van Die Hard,Willis
Gelijk met het eerste deel gekocht en nadat ik het trieste eerste deel had gekeken had ik hier helemaal geen zin in maar ik heb hem toch maar gekeken en niet anders als verwacht is de film heel,heel slecht en niet waard om te kijken.

De moorden vallen heel erg tegen en zijn slecht gelukt en het verhaal is heel erg slaapverwekkend.

avatar van Friday the 13 th
Willlis heeft 100 % gelijk. Bij sommige films rijst er de vraag waarom ze überhaupt gemaakt zijn. Deze film is er zo eentje. Deel 1 was lichtjes uitgedrukt al geen groot succes, maar had dan toch af en toe zijn cheesy en spannende momenten.

Deel 2 heeft echter niets, maar dan ook niets boeiends. Het zieligste vond ik dat men originele scènes van The Slumber Party Massacre heeft gebruikt als flashbacks om de verkoop wat op te krikken. Waar slaat dit op? Deze films hebben totaal niets met elkaar te maken en nu wilt men het even aan elkaar knopen?

De film bevat een minimum aan goor en geweld. Totaal geen spanning en de film slaagt er net niet in om mij helemaal in slaap te wiegen.

Natuurlijk kan een film met als titel "Sorority House Massacre 2" niet op de wereld komen zonder een paar blote borsten. Meestal huren ze één of twee actrices in om de klus te klaren. Maar in deze film toont wel iedere actrice te pas en te onpas haar borsten en zelfs meer. Buiten de borsten en de domme dialogen kan ik me amper voorstellen dat fans van cheesy films hier aan hun trekken komen.

Het allerergste (ja het kan nog erger) is de volledige afknapper van een einde. Het lijkt te komisch en te belachelijk om waar te zijn. Deze film heeft het totaal mis en volgens mij kan het geen enkel doelpubliek treffen. Einde verhaal dus voor de Sorority House Massacre-franchise.

avatar van movie acteurs
Oersaaie drol. Het is de regisseur totaal niet gelukt om hier een leuke, cheesy horror filmpje van te maken. 80 minuten zijn meestal nog wel door te komen. Of ze zijn snel weg te kijken, maar hier is het gek genoeg niet het geval. De acteurs zijn hier gewoon irritant en de film slaat eigenlijk nergens op. Voor de rest ga ik akkoord met de twee bovenstaande berichten. 1,0.

avatar van Richard_Voorhees
Tjah, nog wat slechter dan het al erg matige eerste deel.
Het "acteerwerk" is gewoon erg slecht en de film heeft 0% spanning. Dat zou ook niet erg geweest zijn als het verder een geslaagd cheesy jaren '80 filmpje was geweest, maar de film weet gewoon totaal niet te boeien.
Dat zelfs terwijl maar liefst 7/8 actrices (enkel de politie agente niet) met ontbloot bovenlijf voorbij komen huppelen. De regisseur heeft zijn best gedaan om zoveel mogelijk vrouwelijk bloot in de film te verwerken, maar het weet de film niet van zijn ondergang te redden.
Wat ik zelf nog het meest typische vond is dat de film tegelijk een sequel op Sorority House Massacre als Slumber Party Massacre (de flashback beelden) probeert te zijn.
Een erg slechte bijdrage aan het slashergenre. Zelfs een moeilijke zit voor de echte liefhebbers van het genre.

Mwah

avatar van mikey
Het vervolg op slumber party deel 1 (???) maar heel wat leuker. Dames in ondergoed doen aan douchescenes en moeten dat met de dood..... Extreem goedkoop maar met humor en vaart. Plus een whudunnut aspect en ook niet onbelangrijk: geen vervelende jongens die partycrashes waarna de film dood slaat. Erg grappige film van held jimmy wynorsky.

avatar van namingway24
Noem me gek, maar ik kan op zijn tijd best genieten van een film die alle cliché's uit de kast trekt. Blote borsten? Check. Beroerde moorden? Check. Een mysterieus persoon om de aandacht van de echte moordenaar af te leiden? Check. En een totaal bizar einde? Check.

Het slasher-genre staat bij velen bekend, niet alleen om het bloed, maar ook om de naakte vrouwen. Soms zijn er slechts één of twee bereid iets van zich te laten zien, maar hier gaat bijna elk vrouwelijk personage uit de kleren. En ik moet zeggen, de één was nog fraaier dan de andere. Ja, de meisjes zijn belabberde actrices die nauwelijks een overtuigende zin kunnen uitspreken, maar dat maken ze weer goed met hun lichaam; het leek af en toe wel een softcore porno-film (kijk de imdb pagina's van sommige actrices maar eens na). En wat doe je als er een moordenaar in huis is? Dan probeer je naar buiten te vluchten terwijl het regent zodat je al weinig verhullende outfit ook nog eens kleddernat wordt. Bovendien waren alle meisjes goed door de natuur (en soms de plastisch chirurg) bedeeld; wat naakt betreft spant Sorority House Massacre II de kroon.

De moorden in de film zijn helaas wel erg zwak. Het enige echte wapen is een vleeshaak, hoewel er ook wel een mes aan te pas komt. Heel veel moorden zijn niet meer dan áán van de actrices die buiten beeld worden afgeslacht waarna er een paar stralen bloed op de muur verschijnen. De moordenaar is trouwens wel goed in zijn sporen wissen, want na de eerste moord is de bloedvlek op mysterieuze wijze verdwenen. Onze hoofdrolspeelster krijgt aardig wat bloed over zich heen tijdens de confrontatie met onze misleidende dikzak.

Deze persoon krijgt trouwens belachelijk veel te verduren tijdens de film, en hij schijnt maar niet dood te willen. Dit is iets wat niet vreemd is in de wereld van de slasher, maar hier komt hij echt tot het hilarische af weer terug in beeld, steeds in meer belabberde staat. En dan te bedenken dat als hij gewoon zijn mond had opengetrokken om alles uit te leggen hij zichzelf een hoop ellende had kunnen besparen!

Maar het feit dat hij de enige hoofdverdachte is betekent natuurlijk dat hij nooit de moordenaar kan zijn en dat de echte moordenaar tot op het laatste moment onbekend blijft, hoewel de scène met het ouija-bord natuurlijk wel een vette hint is. Maar ach, die bovennatuurlijke insteek levert nog wel een paar lollige momenten op als de laatste twee overgebleven meisjes met de stem van de moordenaar een slechte speech houden.

Sorority House Massacre II doet alsof het een vervolg is op een film uit een heel andere reeks, maar steekt die films op bepaalde punten bijna de loef af als het om pure lol aangaat; juist alle genre-cliché's maken van deze film een genot om naar te kijken...

avatar van BlueJudaskiss
Leuk hoor, zo'n blote borstenparade. Maar zo plastic... meh. Saaie film. Een paar dagen geleden het sfeervolle House on Sorority Row gezien die erg meeviel, maar dit was B-werk. Plot minimaal, personages oninteressant en de dames eigenlijk ook niet.

avatar van alexspyforever
Ok het budget is net zo laag als zijn voorganger, maar de film is toch een heel stuk leuker. Niet omdat deze zoveel beter is, maar een 5-tal meiden die gaan samenhokken klonk op zich al veel interessanter dan vriendinnen die hun vriendjes uitnodigden. That's right geen vervelende boyfriends hier die de fun moeten komen bederven. De dames zijn duidelijk geselecteerd op omvang van hun boezem en niet op hun acteertalent. En aangezien ze deze stuk voor stuk tonen en op een gegeven moment enkel nog in lingerie of skimpy nachtkleedjes rondhuppelen heeft de (mannelijke) kijker geen reden tot klagen. De moorden zelf zijn weinig spannend of inspirerend gebracht al was er toch nog een verrassende wending aan het eind. Het is zeker wel een turkey maar een vrij vermakelijke.

Eigenlijk heeft mikey ook al goed verwoord wat ik van deze film vond.