Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Warcraft (2016)

Alternatieve titel: Warcraft: The Beginning

Actie / Avontuur

geregisseerd door Duncan Jones
met Toby Kebbell, Travis Fimmel en Dominic Cooper

Epische verfilming van het gelijknamige computerspel. De focus van de film richt zich op de eerste ontmoeting tussen mensen en orcs, waarbij de hoofdrol voor Lothar en Durotan is weggelegd. De orcs zijn, net als in het spel, net zo menselijk in hun gedrag en gevoelens als de mensen.

avatar van Glacius
Lelijk veel cgi en oh zo overduidelijk.

deze wil ik zeker kijken

avatar van Antonev
Hebben de WoW die-hards wel tijd om achter hun computer vandaan te komen en deze film te bekijken?

Maar even zonder gekheid. Het lijkt er op dat het een fantasy/actie/adventure wordt, die losjes gebaseerd is op de games. Ik las in ieder geval dat er veel locaties uit de games terug gaan komen in de film. Het ziet er allemaal schitterend uit, dus dit zou best eens wat kunnen worden. De gemiddelde fantasy/adventure liefhebber zal dit zeker kunnen waarderen.

avatar van Martijnnn
Antonev schreef:

Wat ik er van gezien heb lijkt het echt wel op de game te lijken, de trailer volgt in ieder geval helemaal het verhaal van Warcraft 3

Martijnnn schreef:

De bedoeling is volgens mij dat men de Lore zoals die is ontstaan uit de vele games in films te vatten. Dus deze film gaat het verhaal van Warcraft 1 / 2 vertellen. Ik heb de trailer nu een aantal keren gezien, en ook wat reviews van de trailer gezien en ik moet zeggen voor Warcraft speler en oud World of Warcraft speler is het echt gaaf wat ze gedaan hebben.

Als je de trailer bekijkt en goed analyseert zul je namelijk zien dat ze de diverse gebieden zoals die bekend zijn vanuit de games heel erg goed hebben na gemaakt. Zo is Stormwind Keep een perfecte nabootsing bevat het gebied Westfall allerlei kleine details zoals een Harvest Gollem.

Blizzard staat bekend om zijn prachtige ingame cinematics en ik ga er dan dus ook vanuit dat de CGI in deze film op en top zijn. De CGI die ik in de trailer heb gezien is echter nog onder maats maar dat zou natuurlijk nog kunnen komen omdat de film nog niet af is en ze al wel iets wilde laten zien.

avatar van Martijnnn
[quote]Webgnome schreef:
[quote]Martijnnn schreef:

Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat je mensen en CGI naast elkaar ziet en je dat in de cinematics niet hebt. Bovendien wordt daar niet heel veel in geacteerd maar meestal in gevochten. Neemt niet weg dat ze vaak wel adembenemend mooi zijn inderdaad.

avatar van mcdaktari
Mijn oudste zoon heeft het lang gespeeld en die zegt dat het goed nagemaakt is van de game, dus daar ga ik dan maar van uit. Wat ik zelf van de trailer zag lijkt het me toch wel een mooie film te worden. Ben wel benieuwd. De andere films van Duncan Jones vond ik iig niet verkeerd.

Dit ziet er echt heel erg matig uit.
Soort LOTR maar dan een categorie of 62 lager.

avatar van arno74
Met de regisseur van Source Code en Moon achter deze film heb ik toch nog hoop dat de film best aardig zal zijn. Warcraft (de eerste, uit het diskettetijdperk) heb ik destijds gespeeld en vond ik goed. Het is geloof ik die game die nu verfilmd wordt en het verhaal uit de trailer klonk ook bij mij herkenbaar.

avatar van Seam
Wow dat ziet er slecht uit. Denk alleen dat Jones dit heeft gedaan vanwege de pegels. Hier is niets goeds te vinden of van te maken.

avatar van N811
Dat ziet er even stom uit.

arno74 schreef:

Seam schreef:
Ik zie de trailer nu pas, maar weet amper iets van WoW (gameplay trok me nooit)

Maar in naam van alles wat goed en logisch is, waarom maakt een up and coming talent, new kid on the block als Duncan Jones een film die eruit ziet alsof hij door iedere willekeurige gun for hire gemaakt had kunnen zijn?

Als je me die trailer had laten zien en een multiple choice met regisseurs had gegeven, dan zou ik er grof geld op hebben durven zetten dat het iig NIET Duncan Jones zou zijn...

Dit is voor mensen die niet met WoW bekend zijn toch totaal oninteressant? Blijkbaar maakt Universal zich ook enige zorgen. Snap ik wel met een budget van over de $100.000.000... Toegegeven, het is geen 200 miljoen, maar dan nog acht ik de kans op een flop best aanwezig met zoiets. Ik hoop het niet. Deze man moet nog een hoop goede films maken, en een gigantische box office tank doet dat meestal geen goed.

starbright boy (moderator)
Aiaiai, alweer een regisseur die ooit leuk debuteerde die met een zo te zien monsterlijk lelijke big budget-film waarvoor hij hired hand mag zijn komt.

avatar van John Milton
Ja zo voelt het voor mij dus ook. En dat had ik niet voor hem gewild.

avatar van jacobine_rodijk
starbright boy schreef:

Jones zelf is een fanatieke World of Warcraft speler, dus denk eerder dat dit een droombaan voor 'm is.

jacobine_rodijk schreef:

Het een sluit het ander niet uit. Je kunt best als regisseur een droombaan hebben, maar nog steeds een director for hire zijn als je weinig eigen visie mag brengen. En met een budget van 100 miljoen en een potentiele franchise zit de studio toch meestal behoorlijk mee te kijken.

avatar van jacobine_rodijk
starbright boy schreef:

Dit zijn natuurlijk de cliché's waarvoor regisseurs vrezen bij elke grote klus, en alhoewel ze soms ook fataal aflopen, lijkt 't me hier niet 't geval. Althans, als de film misloopt zal 't vanwege eigen toedoen zijn en niet omdat Jones zijn visie voor de film niet mocht realiseren.

Jones is zelf co-auteur van 't scenario en tevens wordt ie grotendeels beschermd door studio Blizzard, ie veto heeft boven distributeur Universal. Regisseurs als Sam Raimi zijn voorheen 'ontslagen' omdat Blizzard ontevreden was met hun auditie/visie voor de film; als Jones daar doorheen gekomen is lijkt 't me stug dat ze vervolgens vragen om iets radicaal anders te doen.......

Zeg niet dat dit gegarandeerd een goede film zal zijn maar vindt 't een beetje flauw om Jones als 'hired hand' af te schilderen enkel omdat de film visueel je niet aanstaat. Zeg je dit als trouwe Warcraft fan of enkel omdat 't een big budget film is?

jacobine_rodijk schreef:

Of Blizzard wil zijn eigen visie terugzien en Jones ging daarin mee en Raimi niet.

Begrijp me goed, ik heb me niet ingelezen in deze film, maar ik geloof niet meteen de naar de media gebrachte redenen van eerder ontslag in zulke zaken.

Ik ben zeker geen Warcraft-speler en heb voornamelijk slechte ervaringen met big-budget-films en dit ligt vrij ver buiten mijn smaak. Allemaal waar. Maar zelfs met die grondhouding die ik een trailer die echt de afzichtelijkste is die ik tijden heb gezien (budget maakt daarin niks meer uit) en waar ik geen spoor terugzie van dat debuut van hem en dat vind ik zonde.

[quote]starbright boy schreef:

Zou het misschien niet goed zijn voor Duncan om met deze film te laten zien dat hij ook andere dingen kan dan Sourcecode en Moon. Dat waren beide erg goede films maar wel voor een klein publiek. Dit is ook een film voor een klein film publiek maar wel voor een heel groot game publiek. Die stellen toch snel andere eisen aan de film.

Ik denk dat de indrukken die nu gewekt zijn vooral komen omdat in de trailer volgens mij nog wat post processing mist waardoor bepaalde scene's heel erg nep overkomen (belichting die niet lijkt te kloppen etc).

Voor mij als Warcraft fan kan ik niet meer dan alleen maar heel erg uitkijken naar deze film. Heb samen met een vriend de trailer helemaal kapot geanalyseerd. Zo kwamen we er achter dat dingen in de trailer gewoon kloppen met de wereld zoals we die van World of Warcraft kennen. Zo is Westfall goed te zien als de camera over Stormwind heen gaat en zijn de gebouwen die we zien in dezelfde zone precies die dingen die we ook in World of Warcraft tegen kwamen. Dat is voor de échte fans een heel groot pluspunt.

avatar van Thorak
Nee, dat is naar mijn idee juist zelfs een heel groot minpunt! Het verhaal van deze film speelt zich heel ver voor het verhaal van WoW af, in de tijd van Warcraft 1 á 2 en toen zagen de landen en steden er nog compleet anders uit. Net zoals inmiddels in de nieuwe expansions veel landen en steden er al anders uit zien dan in WoW-vanilla. Als het er uitziet als in WoW klopt het dus van geen kant!
Aangezien de humans de Orcs hier voor het eerst ontmoeten zal het dus het verhaal rond Warcraft 2 moeten zijn, hoewel er wel al elementen van WC3 in lijken te zitten.

avatar van BananenMan1982
Of het er uit ziet als WoW hoeft niet per se verhaaltechnisch te zijn. Grafisch was er natuurlijk een groot verschil tussen WoW en Warcraft 1 en 2

avatar van mcdaktari
En toch ben ik heel benieuwd wat Jones hier van maakt. Zijn vorige films vond ik vrij goed. Oke, dan is dit wel totaal iets anders dan de sciencefiction films die hij voorheen maakte, maar toch heb ik er wel vertrouwen in. Althans ik heb stiekem hoop dat het toch een aangename film word.

Warcraft is een reeks waar heel veel potentie in zit. Erg genoten van het verhaal en de cinematics in o.a. Warcraft 3. Altijd al gehoopt dat ze hier wat meer mee zouden gaan doen. Eindelijk is het zover en gezien de poster beginnen we in "Orcs & Humans" stijl oftewel daar waar de videogames ooit begonnen.

Deze staat sowieso op de lijst van films welke ik tijdens de premiere ga zien. De verwachtingen zijn hoog... hopelijk gaat het niet tegenvallen!

avatar van Pimm'
Vroeger groot fan geweest van Warcraft en ook jaren die-hard World of Warcraft speler geweest, dus ik ben ook erg benieuwd naar deze. Toch ben ik bang dat hij flink tegen gaat vallen, maar waarom weet ik niet.

Ik hoop wel echt dat ik het fout heb en dat er een vervolg komt. Sinds ik The Frozen Throne heb gespeeld droom ik er stiekem al van die verhaallijn ooit op het grote doek te mogen bewonderen.

Neder0001 schreef:
Erg genoten van het verhaal en de cinematics in o.a. Warcraft 3.

Dit ja! Vooral die ending cinematic van The Frozen Throne, met die epische muziek er bij

Warcraft III Frozen Throne Ending - YouTube

avatar van De GeuS
De trailer belooft niet veel goeds; clichématig verhaal, het houterige acteerwerk, de stijl van graphics/CGI die (begrijpelijk) van de games zijn overgenomen, maar absoluut niet goed transformeren naar het grote doek... als ik niet beter had geweten had het een Uwe Boll productie kunnen zijn...

avatar van Basto
Deze trailer was een van de sufste die ik ooit gezien heb. LotR rip-off die uitsluitend uit 1-tjes en 0-tjes bestaat. Het is dat er ergens een fanbase is, maar anders zou ik zeggen dat de film keihard gaat floppen.

Zwolle84
John Milton schreef:

Dat was ook mijn eerste reactie. Nu heb ik meer zoiets van: hij zal er vast bakken met geld voor krijgen en dat geld kan hij goed gebruiken om hierna weer interessante films te maken (de volgende staat al klaar).

Zo'n Blomkamp heeft ook lekker lopen cashen met Elysium (waar nu niemand meer over klaagt) om vervolgens weer met een échte interessante opvolger van District 9 te komen.

avatar van John Milton
Dat kan, het is zeker niet ongehoord om grotere projecten te doen om daar de kleinere mee te financieren. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij met zijn naam en momentum dit nu nodig heeft. But, you could be right.

avatar van De GeuS
Alles aan de vertoonde beelden en trailers ziet er matig en cliché uit. Als ik niet beter zou weten zou ik aan een Uwe Boll productie denken...

avatar van De GeuS
Hmm, waarom bevestig ik mijn eigen mening met tweede identieke post...