Warcraft (2016)

Alternatieve titel: Warcraft: The Beginning

Actie / Avontuur

geregisseerd door Duncan Jones
met Toby Kebbell, Travis Fimmel en Dominic Cooper

Epische verfilming van het gelijknamige computerspel. De focus van de film richt zich op de eerste ontmoeting tussen mensen en orcs, waarbij de hoofdrol voor Lothar en Durotan is weggelegd. De orcs zijn, net als in het spel, net zo menselijk in hun gedrag en gevoelens als de mensen.

In Film > Nieuws > Warcraft (2015):

hey jongens ik speel al een tijdje world of warcraft en heb de warcraft 3 series gespeelt ik wil zeggen dat ik erg van het verhaal genoten heb en nu heb ik gehoordt dat er een warcraft film gaat uitkomen. kunnen julie dat bevestigen?? en is de naam al bekent.

alvast bedankt

avatar van JohnWilliams
Er zou er wel één komen maar of dat nog steeds het geval is? Ik hoop het niet, ze zouden dat verhaal misschien alleen maar kunnen verpesten maar je weet maar nooit...Jackson heeft het ook geprobeerd met Lord of the Rings en dat liep ook goed af.

avatar van N811
lijkt me walgelijk, bovendien is het verhaal van starcraft veel intressanter. Noujah het wereldtje dan. Warcraft is gewoon letterlijk een cloon van de LOTR film. Starcraft heeft ook wel dingen nageaapt maar heeft nog een beetje een eigen wereldtje

avatar van gondwana
The plot for the film will take place approximately a year before the start of World of Warcraft, including races you have played and lands you have wandered in, where lots of plot arcs are melded into a two and a half hour story. The film itself will revolve around a ‘badass’ new hero, with a theme towards conflict and culture - being a War Movie rather than a quest movie, from an Alliance’s perspective.

“It’s actually not like the great adventure. It’s not so much a quest movie. It’s more of a war movie. Well, okay, it’s absolutely a war movie. Cultures grinding up to a horrible moment where it just all spills over and gets out of control. Less of an adventure party quest-type situation. More of an armies building to an inevitable conclusion type situation.”

And w.r.t to the Alliance:

“While my heart lies with the Horde and Thrall’s an interesting character, from a movie making standpoint, a blockbuster movie its a little rough to try and tell it from the perspective of this green looking dude.”

No director or cast have yet been assigned to the project and Tull stated that recognizable actors to play main roles was not a necessity:

“We are starting those conversations. We’re going to be looking for someone of Zak Snyder (300) or Chris Nolan (The Dark Knight, Batman Beings) calibre,”

The not so good news - seems they are aiming for PG-13 content which claims to be a compromise. I personally miss the days of old when action heroes swore blindly.

“I can tell you that this is the one thing about running a studio and making these things that’s hard. You want to not compromise and have the right level of intensity. The story and the director’s vision is what’s ultimately going to dictate that. Personally one of my favorite movies of all time is Lord of the Rings, which has a PG-13 rating.”

The film is still in its scripting process, but Tull stated that they are currently working with something that they are very happy with.

2009 normaal gezien, Zack Snyder zou cool zijn, maar 'k vrees ervoor...

avatar van timburton
N811 schreef:

Yep. De makers van de game waren grote fan van Tolkien, en dat is te zien. Er komen alleen maar Tolkien-wezens in voor. Aangzeien ik ook al niet zo enthousiast was over LOTR, sta ik ook niet te popelen een WOW-film te gaan zien in de zaal. Ik haat de game, ik haat de mensen die de game spelen, ik haat dus waarschijnlijk ook de film...

avatar van gondwana
timburton schreef:
Ik haat de game, ik haat de mensen die de game spelen, ..

zo open minded...

avatar van Arbiter
gondwana schreef:

zo open minded...

Niet zo negatief ik speel het spel en lijkt me mooie film.

avatar van Arbiter
Het zou in 2009 uitkomen maar het is uitgestelt naar 2010, 2011.

*ploink*

avatar van M.Goodkat
Sam Raimi regisseert alvast de film.

Pastichio Rocker
Uwe Boll heeft veel meer ervaring met het regisseren van films gebaseerd op videogames.

avatar van Drs. DAJA
Vind inderdaad dat Uwe Bol dat moet doen.

avatar van CrazyDavid
timburton schreef:

Misschien een ietwat late reactie maar toch:

- Een kloon van de film?
*Warcraft: “Orcs & Humans” , ook bekend als Warcraft I, is een real-time strategy computerspel uitgebracht door Blizzard Entertainment in 1994.
*De film ging op 19 december 2001 in première.

Tot zover die eerste bewering.

Ten tweede,

- Tolkien had een heel nieuw genre geschapen. Je kan ook niet elke film met een vampier een rip off noemen, omdat ooit Bram Stroker het heeft bedacht.

Ten derde,

- Ik haat de game, ik haat de mensen die de game spelen:
Je kan een spel niet leuk vinden, dan speel je het ook niet. Jouw keuze. Daarom ook de spelers gaan haten blijkt eerder een restant van een vorig trauma.

Ben je het beginnen spelen, maar werd je te hard ingemaakt? Kon je het niet aan? Hoe kom je anders aan 'haat'.

Haat wordt ervaren als een gevoel van afstoting tot iets of iemand (het object dat men haat) met een neiging tot het kwetsen of vernietigen van dat object.

Volgens de psychologie komt haat voort uit een psychologische projectie van de eigen schaduwzijde op het object. Een schaduwzijde die bij zichzelf ontkend wordt en daardoor in het object ontdekt. Haat vertekent de werkelijkheid. Meestal is dat object dus iemand die juist die eigenschap mist en zuiver is. Daarom bestaat er dan een onvermogen om de werkelijkheid te zien en een onbewust weten dat men zelf schuld heeft aan dat verwijt aan die ander. Dat is dan het begin van haat.

Dus volgens mij moet jij eens wat minder gaan haten,

avatar van CrazyDavid
ps: Ik vindt het trouwens geweldig dat er een film aankomt, want het verhaal gaat toch best wel diep en vraag me af welke delen ze exact gaan verfilmen.

Spannend!

AchmedATM
Van wat ik gehoord heb gaan ze niks verfilmen, ze gaan alleen een stuk van het verhaal gebruiken waar alleen naar is gerefereerd in de spellen maar niet veel aandacht aan is besteed. Daarnaast hebben ze gezegd dat ze alleen de human race in het verhaal zullen gebruiken, maar dat zou nog kunnen veranderen.

avatar van Goodwillhunting
CrazyDavid schreef:

Misschien een ietwat late reactie maar toch:

- Een kloon van de film?
*De film ging op 19 december 2001 in première.

Tot zover die eerste bewering.

Ten tweede,

Ten derde,

- Ik haat de game, ik haat de mensen die de game spelen:

Dus volgens mij moet jij eens wat minder gaan haten,

''creativiteit is het verbergen van je bronnen'' Albert Einstein

1: jou haat quote als ik zo mag zeggen heb je goed van Wikipedia gekopieerd.
2: Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

Vanaf 10 maart 2016 in de bioscoop

Heeft effe geduurd zeg.

avatar van Thorongil
Eerste blik op Warcraft
Dit is echt de film(reeks hopelijk) die het gat moet opvullen nu de Hobbits allemaal verschenen zijn.
Nooit het spel gespeeld, maar hetgeen ik ervan hoorde is de wereld en verhaallijn erg interessant.

avatar van HALVE TAMME.
Dit lijkt mij een zeer interessant project te gaan worden,
ik ben dan ook zeer benieuwd naar het eind product .

avatar van Uier
Schijnt pas in juni uit te komen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Epische eerste beelden in teaser 'Warcraft'! - Video op FilmTotaal

Heb de games nooit gespeeld, maar de teaser is wel lekker. Krijg een beetje een Lord of the Rings vibe.

avatar van Naomi Watts
Duncan Jones regisseert dit? Dat is wel interessant.

avatar van Ajax&Litmanen1
Warcraft: The Beginning ? Global Trailer (Universal Pictures) - YouTube

Geinig. Oogt een beetje als de simpelere en wat goedkopere versie van LOTR, maar het ziet er alsnog leuk genoeg uit dat ik deze zeker een keer wil zien.

avatar van Iron Maiden
Goedkoop ziet het er in mijn ogen alles behalve uit. Perfecte film voor een portie truffels.

Avatar met Orcs.

avatar van Arnforpresident
Wow, wat ziet de CGI er slecht uit... Jammer.

avatar van MovieMind
De game nog nooit gespeeld, maar de trailer oogt aardig.
Ben benieuwd